Google Phone Google pixel 6 (pro)

Ik heb toch last van de batterij die veel sneller leeg loopt dan op A12 + van het minste dat ik doe wordt hij warm.
Buiten deze [ toch wel vervelende] problemen loopt hij wel vlot.

Ik hoop dat de september update beterschap brengt.
 
Ik heb toch last van de batterij die veel sneller leeg loopt dan op A12 + van het minste dat ik doe wordt hij warm.
Buiten deze [ toch wel vervelende] problemen loopt hij wel vlot.

Ik hoop dat de september update beterschap brengt.
Staat er pas op van deze middag, ik zal er eens op letten op het batterijverbruik..
 
Op tweakers zijn er ook nog een hele boel die er last van hebben maar dan zijn er ook die vinden dat het juist beter is.
 
Ik heb de pixel 6a sinds vorige week.
Zeer tevreden van, hoewel dat niet zo moeilijk is aangezien de vorige gsm een low-midrange van ondertussen 5 jaar oud was.

Paar dagen geleden geüpdate naar Android 13.
Ik merk voorlopig geen verschil.
 
Haha, ik had zelf niet door dat de 6a sinds eind juli al was gelanceerd, ziet er goed uit en met een beter prijsje ook nog...

Hij is in formaat ook nog compacter, wat wel niet slecht is...
 
Even een vraagje, ik heb recent een pixel 6a aangeschaft. Fijn toestel maar het scherm slaat nogal geel uit, is dat bij jullie ook? Hoe kan ik dat oplossen?

Heb al thema etc proberen te wijzigen maar ik blijf met dit probleem zitten.
 
Even een vraagje, ik heb recent een pixel 6a aangeschaft. Fijn toestel maar het scherm slaat nogal geel uit, is dat bij jullie ook? Hoe kan ik dat oplossen?

Heb al thema etc proberen te wijzigen maar ik blijf met dit probleem zitten.
Zijn er nog gevallen bekend? Dat moet je altijd eerst eens uitvissen. Waar gekocht? Je zegt recent, dus indien nodig verkoper contacteren en het probleem aankaarten, en als je een screenshot maakt, misschien zeer domme vraag, maar kleurt dit ook geel? Mss gewoon een defect scherm, kan altijd gebeuren denk ik dan...
 
Kijk is of uw night light aanstaat dan

Gewoon nachtlicht als uw taal in NL is zoeken in instellingen

Mss staat dat heel licht aan, want je kan dat feller zetten

Op 2 toestellen, zou me raar lijken

En indien dat het niet zou zijn, heb je al wat uitgetest met die kleurcorrecties, want er is ne aan en uit knop, maar daaronder staan ook settings

En als dat allemaal niet zou lukken bestaat er volgens dr youtube een app... Ik zoek het even op, ik had het daarjuist open


Deze dus, maar de app heeft geen reviews, en lijkt wat dodgy

Maar er zijn wss andere gelijkaardige apps ter beschikking denk ik dan

Edit, diegene die je zo los kan vinden in de playstore is het niet, het is een APK, dus je moet zelf beslissen of je dat wilt of niet...

Indien je dit zoekt kan je die downloaden, zoek gewoon op oled saver 1.39 en ge komt er wel op uit... Ik heb het zelf nooit gedaan een APK

Dus weet eigenlijk niet hoe het werkt, en betwijfel of dit een officiële fix is, maar dus iets dat je kan downloaden en vermoedelijk op eigen risico installeren

En volgens mij is Google wel op de hoogte en mag je een fix verwachten, ik zie dat de meeste problemen van november zijn


Handig overzicht dit, is voor pixel 7,maar staan paar tips in, hopelijk werkt het voor jullie :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Net mijn Pixel 6a opgestart en merk toch hetzelfde met het scherm... Echt een heel aanwezige gele schijn. Night light staat niet aan, color corrections staat uit.
 
Kheb het eens opgezocht, en zou blijkbaar een verschil zijn tussen beide schermen, net omwille dat de reguliere pixel 6 een AMOLED scherm heeft en de 6A een OLED scherm. Ik heb er niet alles van begrepen, of niet alles gelezen, maar zou dus grotendeels daaraan liggen, maar dan lijkt het me niet onmogelijk voor google om hier een oplossing te bieden in de vorm van een software update in de toekomst. Of iets dat beide schermen gelijk kan trekken naar hetzelfde resultaat...

Lijkt me niet het moelijkste als je zelf producent bent en je weet welke hardware er in je product steekt. Die Apk die ik hierboven noem zou dus in de vorm van een officiële update kunnen uitgerold worden, Alé t'is te hopen, ik zou ook niet content zijn, maar volgens wat ik lees zou de 6A net meer correct de kleuren weergeven, net omdat we vaak schermen gewend zijn met blauw licht als bron.


Dit wordt hier ook besproken, en dit is een handige review over onder andere het scherm van pixel 7,waar ook gebruikers klagen over de 'gele tint' van het scherm.


Screenshot waar ze over die gele tint spreken:

Screenshot_20221211-143950.png


Dus denk wel dat google hierop zal inspelen hoor

Ik weet dat amoled geen lcd is, maar ik wil hiermee maar aantonen dat er verschil zit op 6 en 6A scherm, maar ergens vind ik het dan raar dat pixel 7 (amoled) ook 'klachten' krijgt over de gelige tint...

Screenshot_20221211-142614.png
 
Laatst bewerkt:
Kheb het eens opgezocht, en zou blijkbaar een verschil zijn tussen beide schermen, net omwille dat de reguliere pixel 6 een AMOLED scherm heeft en de 6A een OLED scherm. Ik heb er niet alles van begrepen, of niet alles gelezen, maar zou dus grotendeels daaraan liggen, maar dan lijkt het me niet onmogelijk voor google om hier een oplossing te bieden in de vorm van een software update in de toekomst. Of iets dat beide schermen gelijk kan trekken naar hetzelfde resultaat...

Lijkt me niet het moelijkste als je zelf producent bent en je weet welke hardware er in je product steekt. Die Apk die ik hierboven noem zou dus in de vorm van een officiële update kunnen uitgerold worden, Alé t'is te hopen, ik zou ook niet content zijn, maar volgens wat ik lees zou de 6A net meer correct de kleuren weergeven, net omdat we vaak schermen gewend zijn met blauw licht als bron.


Dit wordt hier ook besproken, en dit is een handige review over onder andere het scherm van pixel 7,waar ook gebruikers klagen over de 'gele tint' van het scherm.


Screenshot waar ze over die gele tint spreken:

Bekijk bijlage 15946

Dus denk wel dat google hierop zal inspelen hoor

Ik weet dat amoled geen lcd is, maar ik wil hiermee maar aantonen dat er verschil zit op 6 en 6A scherm, maar ergens vind ik het dan raar dat pixel 7 (amoled) ook 'klachten' krijgt over de gelige tint...

Bekijk bijlage 15947
Met die setting voor color collection kan ik wel eens spelen ja. Een dodgy APK installeren heb ik minder zin in :D
Het zal allicht ook gewoon wat aanpassen zijn, en bij tekst is het eigenlijk wel OK. Maar vooral als je afbeelding/foto's bekijkt is het toch anders dan op een welk toestel of scherm van desktop/laptop.
 
Met die setting voor color collection kan ik wel eens spelen ja. Een dodgy APK installeren heb ik minder zin in :D
Het zal allicht ook gewoon wat aanpassen zijn, en bij tekst is het eigenlijk wel OK. Maar vooral als je afbeelding/foto's bekijkt is het toch anders dan op een welk toestel of scherm van desktop/laptop.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze snel met een fix zullen komen, zulke posts zijn niet ideaal voor verkoop van 2 redelijk nieuwe toestellen eh (6A + 7)
 
Terug
Bovenaan