Google Phone Google pixel 6 (pro)

Mijn persoonlijke mening, gewoon pixel 6 gaan...

Vlot op alle vlakken vind ik, aantal redenen heb ik al aan gehaald in deze thread, maar ben nog altijd super tevreden, oktober is nu wel nog ver voor pixel 7 evt. maar valt te zien wanneer je wilt aankopen natuurlijk

Anders moet je hier is vragen aan de bezitters van een pixel 6 wie er niet tevreden is :unsure:
 
Ik kan eentje kopen voor 530. 1 keer uit verpakking gehaald om te testen.

Ik gebruik nu nog een s8. Dus alles is een verbetering ook al doet die nog alles wat ik nodig heb.

Enkel de accu steekt tegen maar die is reeds vervangen alsook de USB connector wat versleten is en ook vervangen reeds.
 
Zeer tevreden van mijn Pixel 6. Nu, ik ben loyal as fuck bij google sinds de Nexus 4... Dus ben sowieso biased, en heb geen echte deftige ervaring met andere merken. Een paar weken een OPO gehad en een paar weken een samsung, en altijd crap gevonden. Ook kwam ik van de 1st gen Pixel hiervoor, dus voor mij was het verschil écht gygantisch 🥲
 
Nog andere pixel eigenaars hetzelfde voor?

Ik krijg bijna elke keer er een andere taal staat in whatsapp (meestal WhatsApp, maar ook in andere apps) elke keer een pop-up in oranje bij mij, maar hangt mss af van de kleurenset die je hebt, geacompagneerd door een hatelijk belgeluidje...

Ik kan deze niet uitzetten of wegkrijgen, echt mega ambetant...

Ga ik uit en daarna terug in een chat is het muziekske en pop-up daar weer...

Ik sta op punt om google translate te oninstalleren, normaal kan je op android voldoende customizen, maar deze eenvoudige actie is nergens te bespeuren

Hebben jullie dees ook?
Screenshot_20220704-131644.png


Zoiets dus
 
Totaal geen last van. Android staat bij mij wel in het Engels, misschien heeft dat er iets mee te maken?
 
Ik denk dat je eerst een taal moet hebben ge download (in google translate app) dus als ik u was zou ik bv. geen Engels downloaden ofzo, totdat dit vervelende ding af kan gezet worden
 
Engels is gedownload, maar geen andere talen blijkbaar. Tap to translate staat af hier, maar is misschien unrelated.
 
Heb hem geïnstalleerd, door me in te schrijven op de beta [dan kan je direct 13 downloaden] en me terug uit te schrijven.
Is niet al te veel nieuws [wat we al wisten]
 
Ik wacht wel af, ben niet zo voor beta software op een gsm met mogelijke bugs ofzo, zal wel ok zijn, maar heb eens gelezen, zoveel is er niet echt anders aan...
 
Ik heb me gewoon aangemeld voor de beta, dan kan je de stabiele 13 downloaden en mij terug afgemeld voor de beta.
Ik heb dus nu 13 en zal geen updates krijgen voor de beta.
 
Ik kan eentje kopen voor 530. 1 keer uit verpakking gehaald om te testen.

Ik gebruik nu nog een s8. Dus alles is een verbetering ook al doet die nog alles wat ik nodig heb.

Enkel de accu steekt tegen maar die is reeds vervangen alsook de USB connector wat versleten is en ook vervangen reeds.
Ik ben van een s9 naar pixel6 gegaan en na 1 maand deze terug verkocht en mij een s21 5g gekocht die goedkoper was (toen blackfriday en telenet deal).
 
Wat vond je van pixel 6, niet goed dan?
Mijn persoonlijke ervaring
  • Scherm is smooth in vergelijking met s9 maar zeker niet scherper, cutout van selfie cam is niet proper -> s21 heeft 120hz
  • Had hoge verwachtingen van de foto's. Je moet letterlijk wachten tot de verwerking gedaan is. Deze waren overscharpend kan het niet beter uitleggen als dat.. Die post processing was enorm.
  • Geen photo app ? Alles is dus rechtsreeks op de google foto's app (is geen nadeel of voordeel maar iets wat ik dus niet gewend was. Voordien kon ik kiezen wat geupload was naar google foto's)
  • One ui gewend zijn. De google software ben ik geen fan van. Het hele swipe gebeuren voelt gewoon niet goed aan, ik ben enorm fan van de One ui skin - 3 gesture buttons onderaan en nova combinatie.
  • Geen folders mogelijk in app drawer alles is gewoon een lange lijst.
  • Niet mogelijk een aparte achtergrond in te stellen voor het vergrendelscherm en startscherm met hun nieuwe ui update
  • Vingerafdruk scanner onder het scherm. Soms werkte hij maar regelmatig niet en nog altijd heeel traag. In vergelijking met de s21 (instand en met natte vingers)
  • Quick toggles.. zo groot en alles staat bovenaan. Iets wat in oneUI naar beneden gehaald werd voor gebruiksvriendelijkheid.
  • Het is een zwaar toestel
Het is dus vooral de software die mij stoort. en de fingerprintscanner. Veel kan dus opgelost worden met software update (als je daarop wil wachten) Misschien dat je het trage ontgrendelen ook wel gewoon kan worden.
Al bij al voor 600+ euro zware teleurstelling.
 
Tjah ik begrijp wat ge bedoelt, maar voor mij is dit een ideaal toestel, die vingerscan durft soms wel eens moeilijk doen, maar valt ook te zien welk glas je er op legt, ik heb liever 3 kere met een goede beveiliging dan anders (samsung is mss overall beter in dit departement, maar ik klaag niet)

En zwaarder is hij idd, maar zo laat ik hem raar maar waar minder vallen... Dus ieder zijn mening, maar dat van dat start en vergrendelscherm wist ik niet, is dat dan gewijzigd, want heb zelf een andere afbeelding van mijn scherm als hij nog niet unlocked is en het bureaublad als het ware

Hebben ze dit dan gefixt? Soit mss ben ik te weinig veeleisend, maar deze phone doet alles wat ie moet doen voor mij

Één dingetje mocht idd wel, en dat is een aparte foto app, hier en daar ontbreken nog wat features in de camera app...

En gebruik je iets in de zin van nova launcher, daarmee kan je veel meer customizen, zoals die folders (maar ik werk dus met het homescreen waarbij je dan alles kan groeperen zoals je wilt, en dan met de beweging vanboven naar beneden swipen (goed gezet met die nova launcher) de detaillijst van de apps (alle geïnstalleerde apps apart) , ik zie niet in hoe dit beter kan

Out of the box vond ik hem ook ni zo ideaal, maar alles staat perfect afgesteld nu, just the way i like it

Ge moet u ook nova launcher nemen, is eenmalige kost voor die software app, en dat is lifetime in uw google wallet, is dus ook voor samsungs en alles

Het is wat zoeken, maar zo kan je een phone naar believen doen werken

Enige hickup met die launcher is dat ik (denk) dat ik daardoor soms op het homescreen kom met enkel de 3 navigatieknoppen (apps, home, terug) zondermeer, eenmaal op home drukken en ik ben weer op het bureaublad (komt zo soms at random eens voor)

Enja de google updates + security chip is een bonus ook imo
 
Terug
Bovenaan