Giro d'Italia 2023

VTM zendt ocharme 6 etappes uit ...
VRT niets vermoed ik dan en de rest naar Eurosport ?

Zal niets anders opzitten dan te zwichten voor Eurosport en eindelijk een abo te nemen.
 
Weer een heleboel covid-gevallen. Jumbo laat Foss en Gesink thuis.
Gans het voorjaar quasi niets en nu het warmer wordt, is het weer van dat.
Dat wordt net als vorig jaar voor de start van de Vuelta, bang afwachten wat dat gaat geven voor de twee topfavorieten.
 
Poc helm: check
Cannondale fiets: check

Nu nog een truitje van Rapha en een conditie om U tegen te zeggen en ik kan meerijden met EF :unsure:
 
Poc helm: check
Cannondale fiets: check

Nu nog een truitje van Rapha en een conditie om U tegen te zeggen en ik kan meerijden met EF :unsure:
Ik kan ook enkel de eerste twee afvinken. 🥲
En een contract om te fietsen ook graag erbij dan.
 
Nog niets bekend over de nieuwe truitjes van EF1???

AH jawel: https://efprocycling.com/culture/a-green-twist-for-our-giro-changeout-kit/

Nog wel tof!
Soberdere dan andere jaren maar ik vind het wel geslaagd, het truitje alleszins... de broek vind ik dan weer minder geslaagd.
Gho, der zijn toch altijd mensen die zeggen dat er niets boven de TdF gaat. Dus beetje voorzichtig zijn met de uitspraken hé :unsure:
Tis niet omdat de Tour de belangrijkste koers is dat het ook de leukste is om volgen. We zijn de laatste jaren al een paar keer enorm verwend geweest met de Tour maar vaak is de Giro wel een veel mooiere wedstrijd om te volgen puur sportief gezien. Buiten vorig jaar... dat was een draak van een Giro, tot het in het slotweekend plots toch nog los ging.
 
Buiten vorig jaar... dat was een draak van een Giro, tot het in het slotweekend plots toch nog los ging.
Dan ben je de rit richting Turijn toch vergeten. Bora die de boel bombardeert, Carapaz die van iedereen weg lijkt te snellen maar toch nog wordt bijgehaald door Hindley. Yates die uiteindelijk de etappe wint, en geen 5 renners die samen over de meet komen. Valverde die 12e wordt op ruim 8 minuten. Wat een etappe 🤩.
 
Maar dat was dan ook de enige etappe die mij is bijgebleven.
Reverz spreekt nog van een slotweekend dat los ging maar dat moet hij toch eens herbekijken denk ik.
Ik denk dat Hindley daar op de Fedaia op 5kilometer van de meet gaat en toen is de strijd om het klassement begonnen en gedaan.

Echt een vreselijke Giro.
 
Dan ben je de rit richting Turijn toch vergeten. Bora die de boel bombardeert, Carapaz die van iedereen weg lijkt te snellen maar toch nog wordt bijgehaald door Hindley. Yates die uiteindelijk de etappe wint, en geen 5 renners die samen over de meet komen. Valverde die 12e wordt op ruim 8 minuten. Wat een etappe 🤩.
Nee, ik herinner mij die rit wel maar voor GC verschoof daar helemaal niks. Uiteindelijk lieten ze Yates daar rijden en hebben zelf voor de zoveelste keer gesprint voor de ereplaatsen en de paar boni's die daar lagen. Eigenlijk een beetje zoals in de eerste echt bergrit (Blockhaus? :unsure:) waar de besten (Carapaz, Bardet, Landa) en elkaar het lich in de ogen niet gunden en uiteindelijk de ritzege weggaven aan een Hindley die vanuit een kansloze positie nog terugkwam.
Uiteindelijk gebeurt er pas écht iets in de laatste 5 kilometer in lijn van de Giro... waar het masterplan van Bora perfect in zen plooi valt.

Misschien ben ik wel te streng of verwacht ik teveel. Er gebeurde misschien lange tijd niks maar langs de andere kant was het wel een hele Giro spannend voor de eindzege. x1000 liever dat, dan naar een GT genre early '99-'05 Tour te moeten kijken. Zo'n Giro als in '18 gaat, zelfs voor de Giro, nooit de maat der dingen worden natuurlijk.
 
Een mooie ronde is toch meer als enkel de strijd om het eindklassement?

De Tour van vorig jaar was ook een scheet in een fles als je puur naar de gele trui kijkt. Een beetje secondengewin links en rechts. Vingegaard die inderdaad ko slaat op de Granon en Tour gedaan. Meer dan ijdele hoop dat Pogacar de boel nog ging omdraaien was er ook niet meer.
 
Er ligt blijkbaar nog bijzonder veel meters sneeuw op de Gran Sasso/Campo imperatore. 3 tot 8 meter, men is volop bezig met sneeuwruimen. Best mogelijk dat ze tussen sneeuwmuren zullen fietsen.

344736131_603369321732503_2223094397994940083_n.jpg
343681986_1399452977511263_8259460954241547600_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan