Giro d'Italia 2023

Dainese.
Verder nog mannen als Dekker, Albanese, Consonni, Vendrame en co die ook waarschijnlijk zullen sprinten.

Gaviria gaat voor de puntentrui, wat wel mag met dit deelnemersveld 😅

Dat zijn toch al ferme C-sprinters die je daar opnoemt. Voor de ronde van Belgie misschien top maar voor een Giro mag je toch meer verwachten. Waar is de tijd van Cipolini en Petachi.

Het BK gaat straks beter gestoffeerd zijn qua sprinters dan de Giro :S
 
Ik heb ook al even gcn+ jaarabonnement voor ik dacht €40. Zelf heb ik het meeste aan de extended highlights van ongeveer 40 minuten. Dan ben ik weer helemaal mee zonder uuuren te moeten spenderen.

Je hebt ook de korte hightlights zoals ze die op youtube zetten of de volledige uitzending natuurlijk ook.
Net even opgezocht en lijkt mij ook wel interessant.
Dat zijn dan beelden/commentaar van eurosport?
 
En wat is het voordeel van gcn+ en niet gewoon naar Eurosport kijken?

Streaming, voor bv op het werk? Extras zoals analyse en samenvattingen die je niet krijgt op gewone Eurosport? Heeft iedereen nog Eurosport op zijn TV? Ik zit bij Orange en die hebben dat maar weet niet of het ook in hun lite pakket zet of hoe noemt dat ding waarbij je gewoon streamt en geen decoder meer hebt?

Ik heb zelf geen GCN+ dus weet ook niet juist wat het voordeel is tegenover Eurosport.
 
Ferme sprinttrein krijgt Groves mee amai. En Cavendish krijgt niks mee 😒
Arne Marit zal ook z'n kans mogen gaan bij Wanty zeker? Leuk!
En broer Viviani bij Coratec.
 
Als de 19de beste sprinter Roglic is in dit pak dan weet je dat het een zwakkere editie qua sprinters is :p

Het begint alvast wel te kriebelen. Dat ze maar vlug eraan beginnen!
 
En wat is het voordeel van gcn+ en niet gewoon naar Eurosport kijken?

Streaming, hé. Je kan overal kijken, je moet niets programmeren, extra content, korte en lange samenvattingen en allemaal on-demand. Ik denk dat ze zowat alles van profwielrennen uitzenden: baan, weg, cross, mtb.
 
Die laatste week is echt wel moordend, ik weet ni of Remco al fond genoeg heeft om met roze in Rome over te streep te rijden.
In de breedte is Jumbo toch ook sterker lijkt me. Ik zou ook die eerste tijdrit niet voor de overwinning gaan, anders kunnen ze direct de koers dragen, verre van ideaal.
 
Die laatste week is echt wel moordend, ik weet ni of Remco al fond genoeg heeft om met roze in Rome over te streep te rijden.
In de breedte is Jumbo toch ook sterker lijkt me. Ik zou ook die eerste tijdrit niet voor de overwinning gaan, anders kunnen ze direct de koers dragen, verre van ideaal.

Je weet dat hij vorig jaar al de Vuelta won? Een week later podium reed op het WK TT om nog een week later WK te worden en daar zat dan nog eens een lange reis tussen. Die jongen heeft fond genoeg.

Catalonie reden beide met zo goed als hun Giro ploeg en daarin was QS zeker niet minder.

Tijd gewonnen in week 1 telt op het einde van de Giro voor evenveel tijd als in week 3. Je inhouden zou dus echt wel dom zijn. Als het echt moet kan je het roze ook even weggeven aan een vlucht. In de Vuelta pakte hij trouwens rood op dag 6 en droeg hij dat ook al bij al vlotjes tot in Madrid.


Deelnemerslijst staat trouwens op PCS nu. Bij QS geen Serry wel Cerny.
 
Dat Serry niet meegaat lijkt mij toch onwaarschijnlijk, die heeft weken op een berg gezeten samen met Remco.

Ik zie toch nergens een officiële selectie?
 
Dat Serry niet meegaat lijkt mij toch onwaarschijnlijk, die heeft weken op een berg gezeten samen met Remco.

Ik zie toch nergens een officiële selectie?


De wielerbijbel zegt geen Serry. Vind ik ook verrassend. Zou wel niet de eerste keer zijn dat ze fout zijn natuurlijk.
 
Ja, dat zie ik ook wel dat het op PCS staat 😁. Maar QS heeft toch nog geen selectie vrijgegeven?
 
Ja, dat zie ik ook wel dat het op PCS staat 😁. Maar QS heeft toch nog geen selectie vrijgegeven?

Dacht ik ook. Toch alvast geen artikels van gezien en dat zou je toch verwachten dat het meteen Breaking News wordt over de Belgische sport sites.


Die hebben blijkbaar de zelfde bron of wel gebruikt het Nieuwsblad gewoon PCS. Nu Cerny erin zou niet zo verrassend zijn die is echt wel goed en je hebt ook iemand nodig voor het vlakke zoals Cavanga in de Vuelta maar niet ten koste van Serry denk ik dan.
 
Je weet dat hij vorig jaar al de Vuelta won? Een week later podium reed op het WK TT om nog een week later WK te worden en daar zat dan nog eens een lange reis tussen. Die jongen heeft fond genoeg.

Catalonie reden beide met zo goed als hun Giro ploeg en daarin was QS zeker niet minder.

Tijd gewonnen in week 1 telt op het einde van de Giro voor evenveel tijd als in week 3. Je inhouden zou dus echt wel dom zijn. Als het echt moet kan je het roze ook even weggeven aan een vlucht. In de Vuelta pakte hij trouwens rood op dag 6 en droeg hij dat ook al bij al vlotjes tot in Madrid.


Deelnemerslijst staat trouwens op PCS nu. Bij QS geen Serry wel Cerny.

Roglic is wel weggevallen natuurlijk, en leek toch zeker niet slechter te worden dan Remco in die 3de week toen.

Ik hoop van harte dat die een grote progressie gemaakt heeft, en dat lijkt ook wel zo, en eind Mei een tweede grote ronde op z’n palmares mag bijschrijven, maar qua ronde ervaring heeft Roglic toch wel een hoop ervaring meer.

Een eendagskoers is weinigzeggend imo, het is die opeenstapeling van dagen en inspanningen.
Ik heb mijn twijfels puur door da parkeren op Lo Port een maand geleden.
 
Laatst bewerkt:
Roglic is wel weggevallen natuurlijk, en leek toch zeker niet slechter te worden dan Remco in die 3de week toen.

Ik hoop van harte dat die een grote progressie gemaakt heeft, en dat lijkt ook wel zo, en eind Mei een tweede grote ronde op z’n palmares mag bijschrijven, maar qua ronde ervaring heeft Roglic toch wel een hoop ervaring meer.

Een eendagskoers is weinigzeggend imo, het is die opeenstapeling van dagen en inspanningen
Ik heb mijn twijfels puur door da parkeren op Lo Port een maand geleden.

Daar heeft hij gewoon dom gekoerst en van veel te ver zijn sprint ingezet dat had weinig te maken met fond. Dat hij vorig jaar na de Vuelta nog 2 WK medailles meepakte toont wel aan dat hij niet op was na de Vuelta een teken dat er qua fond geen probleem is dus.

Grote progressie tegenover wanneer? Tegenover de Vuelta die hij al won?

En ja Roglic viel vorig jaar weg maar die stond toen wel achter Evenepoel natuurlijk. Evenepoel viel op zijn zij en door zijn val in Lombardije is hij daar wat gevoelig aan die kant waardoor hij een paar dagen last had van stijfheid daar kon Roglic en Mas van profiteren om wat tijd terug te winnen maar de laatste dagen toen hij geen laste meer had kon ook Mas geen tijd meer terug nemen dus of Roglic dat dan zomaar zou hebben gedaan is ook maar twijfelachtig. Roglic en de 3e week is ook niet altijd een perfect match gebleken denk maar aan die slottijdrit in de Tour tegen Pogacar. Of zijn 2e Vuelta waar Mas een handje moest toesteken om Carapaz onder controle te houden.
 
Terug
Bovenaan