Giro d'Italia 2023

Eventjes opgezocht en wat een verschil met het tonen van de doorsnede per site. Moet toch een fout zijn?
Site van de Giro:
Bekijk bijlage 19185

PCS:
Bekijk bijlage 19186

Op de Giro-site schrijven ze dat de eerste 11km vlak zijn, maar dat weerspiegelt zich niet op bovenste afbeelding en het is dan nog eens een paar km langer.

Giro heeft een fout gemaakt. Die afbeelding is de finale van de rit ervoor. Ga het ook moeten aanpassen in de openingspost want heb die afbeelding ook gebruikt voor de tijdrit.


EDIT:

bTvJu03RUL7HlrQC96dQ_190423-100905.jpg
 
Voor mij is de Giro een van de leukere rittenkoersen (valt beter als TdF in planning + Italië :love: ) , ga deze dus ook weer proberen te volgen. Go Remco :clap:
 
Het venijn zit zoals wel vaker in de staart, rit 19 & 20 zijn wreed harde noten om kraken.

die laatste tijdrit, ze schrijven dat het een betonnen weggetje is naar boven.

Dan zal dat een recent gebetonneerd "cycling path" zijn, want al kaartmateriaal wat ik kan vinden (incl. googlemaps) toont een grindweg/karrespoor.

Hopelijk doet Remco dan nog mee voor de prijzen.
 
Volgt er iemand QS weer tijdens deze Giro? :)

Was top om in The Wolfpack op Amazon die behind the scene te zien van tijdens de Vuelta
 
Ballerini dat is toch puur omdat hij Italiaan is? Welke rol moet hij daar gaan vervullen? Is toch eerder een sprinter/leadout. Masnada er niet bij was te vrezen natuurlijk die sukkelt al sinds de Vuelta met zijn poep :S
Ballerini zal samen met Cerny vooral moeten werken in de vlakke etappes.
 
Die tijdrit, dat zal eerst 10k op een TT fiets worden en dan een zone voorzien om van fiets te wisselen? IK KIJK AL UIT NAAR DE DAGENLANGE ANALYSES OVER HOE DAT BEST TE DOEN.
 
Dat zal sowieso eerst tijdritfiets en daarna klimfiets worden.
Maar zoals eerder gezegd, 5k at 15% is pure waanzin, de muro di sormano ligt er ook perfect bij hoor maar die duurt wel maar 2k lang. Daar gaan heel wat niet GC riders zigzaggen.
 
Die tijdrit, dat zal eerst 10k op een TT fiets worden en dan een zone voorzien om van fiets te wisselen? IK KIJK AL UIT NAAR DE DAGENLANGE ANALYSES OVER HOE DAT BEST TE DOEN.

Zone voorzien? Vrij zeker van dat die fiets gewoon van de auto moet komen. Fietsen aanpakken van aan de kant van de weg is strict verboden (tenzij die regel anders is in tijdritten, maar in het verleden werd het toch altijd zo gedaan als ik het me goed herinner).

Er zal inderdaad veel gezever zijn en uiteindelijk doet elke ploeg letterlijk hetzelfde. Aan de voet van de klim zo snel mogelijk de gewone fiets van het dak en renner erop. Waar ze dat precies doen is soms voor discussie vatbaar. Best op een plaats waar sowieso de snelheid er al uit is.
 
Die tijdrit, dat zal eerst 10k op een TT fiets worden en dan een zone voorzien om van fiets te wisselen? IK KIJK AL UIT NAAR DE DAGENLANGE ANALYSES OVER HOE DAT BEST TE DOEN.
Bij voorkeur stap je eerst van de ene fiets, om daarna op de andere te stappen.
 

Goed voorbeeldje wat dit zal brengen voor een niet GC rider, maar deze hebben dan nog geen 3 weken erop zitten.
 
in de ritbeschrijving staat dat er een plaats voorzien wordt om van fiets te wisselen.
 
ITT.png

Die tijdrit, dat zal eerst 10k op een TT fiets worden en dan een zone voorzien om van fiets te wisselen? IK KIJK AL UIT NAAR DE DAGENLANGE ANALYSES OVER HOE DAT BEST TE DOEN.
Op da brugske jumpen ze van hun tt velo die ze daar kogelstootgewijs in’t water keilen en van die roterende kracht maken ze gebruik om hun nieuw ros al half da padje op te stuwen, aja :unsure:
 
Zone voorzien? Vrij zeker van dat die fiets gewoon van de auto moet komen. Fietsen aanpakken van aan de kant van de weg is strict verboden (tenzij die regel anders is in tijdritten, maar in het verleden werd het toch altijd zo gedaan als ik het me goed herinner).

Er zal inderdaad veel gezever zijn en uiteindelijk doet elke ploeg letterlijk hetzelfde. Aan de voet van de klim zo snel mogelijk de gewone fiets van het dak en renner erop. Waar ze dat precies doen is soms voor discussie vatbaar. Best op een plaats waar sowieso de snelheid er al uit is.

Sinds een paar jaar is daar een regel voor dat bij dit soort tijdritten een plaats is voorzien, een soort wisselzone. WK in Bergen had er zo eentje. Het staat de renners/ploegen natuurlijk altijd vrij om op een andere plaatste te wisselen door de fiets van het dak te halen.

In 2020 was er wel geen plaats voorzien in de Tour TT naar de Plances. Het kan dus maar het gebeurt niet vaak.
 
Sinds een paar jaar is daar een regel voor dat bij dit soort tijdritten een plaats is voorzien, een soort wisselzone. WK in Bergen had er zo eentje. Het staat de renners/ploegen natuurlijk altijd vrij om op een andere plaatste te wisselen door de fiets van het dak te halen.

In 2020 was er wel geen plaats voorzien in de Tour TT naar de Plances. Het kan dus maar het gebeurt niet vaak.

Aha interessant. Ik herinner mij inderdaad vooral de Tour TT. Het hangt dus van de organisatie af dan.
 
Kijk er al naar uit.
Zotte slotweek wel , al eens kijken voor wat halve dagen verlof.
 
Tijdens de 13e rit ben ik blijkbaar op vakantie op de Croix de Coeur. Dat wordt roepen naar Remco 🤩🤩
 
Terug
Bovenaan