Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een beresterke etappe van Bettiol.

Maar hoe haal je het in je hoofd om midden in de derde week er een etappe van +-230 km tussen te vlammen...

Mooie bekroning van een ijzersterke Giro voor Bettiol. Toch een vreemde vogel, een heel voorjaar niet gezien eigenlijk (buiten in de Tirreno even zeker?).

Froome kon idd ook niet sturen en ineens ging bij demarreren in de afdaling van de Peyresourde:

Maar Evenepoel zal er specifiek op moeten gaan trainen.
Qua stuurmanskunsten vond ik hoe hij een valpartij ontweek in de kasseirit dat jaar nog veel straffer zelfs!

Mooie bekroning van een ijzersterke Giro voor Bettiol. Toch een vreemde vogel, een heel voorjaar niet gezien eigenlijk (buiten in de Tirreno even zeker?).
Is een renner die maar beperkt in het seizoen top is. Maar toch al mooie dingen op zijn palmares.

In sporza interview met Lefevere zegt hij dat ze Evenepoel nog in een aantal koersen willen plannen voor Tokio. Welke zouden dat kunnen zijn? het BK of zo?

BK is verplicht voor elke Belgische prof. Het BK TT zou ik toch ook inplannen als voorbereiding, zeker omdat wva niet deelneemt. En dan ergens een klein rondje begin juli?

Dat heeft hier toch compleet niemand gezegd. Gij leest gewoon wat ge zelf wilt..
Die moet trainen op fietsbehendigheid en afdalen. Dat is allemaal te trainen hé.

Sorry maar als ge niet ziet dat dat gedoe gisteren nogal gepruts was...En op de gravel vorige week was nog ne graad erger...
Waarom Nibali daar dan wordt bijgehaald ontgaat me wel.
Ik lees niet gewoon wat ik zelf wil.., ik analyseer de feiten en geef er mijn mening over. Omdat meesterdaler Nibali zelf mee tegen de grond lag tiens.. samen met Cicconi en nog een deel anderen, dat mag ook gezegd worden dan vind ik. Heb hier al meer dan genoeg belachelijke steken onder water richting Remco gelezen. Vandaar mijn vrij sarcastische reactie dat hij dan wss beter kan stoppen met fietsen

Trouwens Patrick Lefevere zegt vandaag dat hij aan die val van gisteren niets kon veranderen waar hij zat op dat ogenblik maar neen dan wordt er direct gezegd.. Remco kan niet sturen punt uit.. daar komt het op neer volgens sommige commentaren.. tunnelvisie noem ik dat.

BK is verplicht voor elke Belgische prof. Het BK TT zou ik toch ook inplannen als voorbereiding, zeker omdat wva niet deelneemt. En dan ergens een klein rondje begin juli?
Van Aert doet wel mee aan BK TT dacht ik. Omdat hij geen Zwitserland of Dauphiné rijdt door zijn blindedarmontsteking. Zou leuk duel kunnen zijn.

Ik ben blij om te lezen dat Remco nog wat competitie zou doen voor de Spelen. Nu even goed uitrusten maar daarna zou ik zelfs voorkeur geven aan koersen boven stage. Hij heeft ritme nodig en moet zoveel mogelijk koerservaring opdoen, daar kan je niet op trainen.

Laatst bewerkt:
Sterke coureur maar als je dan geen echte sprint hebt is het lastig om een heel jaar uitslagen te rijden. In 2019 werd hij nog 2e op het Italiaans kampioenschap tijdrijden, 1 seconde na ene Ganna, en 3e op de weg. Dan ben je in die periode toch ook echt in orde.
En dan vorig seizoen 4e in de strade, 4e in Gent Wevelgem. Dit voorjaar waren de uitslagen er niet bepaald.
Ik zou bijna durven zeggen, een gedroomde pion voor in de voorjaarsploeg van quickstep. Wie weet, ooit 😛. Er zijn al gekkere dingen gebeurd.

Ik lees niet gewoon wat ik zelf wil.., ik analyseer de feiten en geef er mijn mening over.
Je maakt er vooral een drama over.

Dat is helemaal geen schande hé dat hij minder kan sturen. Dat is ook normaal gezien zijn geschiedenis. Gewoon techniek trainingen doen. Is toch geen probleem? Meerdere voorbeelden uit de geschiedenis die daar gigantisch in zijn gegroeid.

Seg jongens, niet dat ik @Jonas89 zijn job ambieer maar ik heb al eens gevraagd om dat kinderachtig gedoe hier achterwegen te laten.
Er is ook al meerdere keren gevraagd om de multi-quote functie te gebruiken en dat wordt ook met de regelmaat van de klok met de voeten getreden... het leven zit nu eenmaal vol kleine teleurstellingen :hug:
Van Aert doet wel mee aan BK TT dacht ik. Omdat hij geen Zwitserland of Dauphiné rijdt door zijn blindedarmontsteking. Zou leuk duel kunnen zijn.
Denk dat er weinig duel aan is. Van Aert in aanloop naar de voor hem belangrijkste periode van het seizoen blaast op zo'n ITT alles en iedereen weg. Met uitzondering van Ganna.
Sterke coureur maar als je dan geen echte sprint hebt is het lastig om een heel jaar uitslagen te rijden. In 2019 werd hij nog 2e op het Italiaans kampioenschap tijdrijden, 1 seconde na ene Ganna, en 3e op de weg. Dan ben je in die periode toch ook echt in orde.
En dan vorig seizoen 4e in de strade, 4e in Gent Wevelgem. Dit voorjaar waren de uitslagen er niet bepaald.
Ik zou bijna durven zeggen, een gedroomde pion voor in de voorjaarsploeg van quickstep. Wie weet, ooit 😛. Er zijn al gekkere dingen gebeurd.
Bettiol naar Quick-Step... eigenlijk zou die met zijn profiel inderdaad perfect passen in die ploeg maar ik zie het niet gebeuren.
Ik ken de huidige situatie niet maar het zou me niet verbazen moesten Bettiol en Evenepoel nog altijd niet door één deur kunnen. Ik denk niet dat het direct in Bettiol zijn karakter ligt om zijn staart dan plots in te trekken EN ik denk niet dat Lefevere ooit het risico gaat nemen om zijn kopman die 5 jaar vast ligt ambetant te maken door net die renner aan te trekken, ook al koersen die 2 een hoofdzakelijk verschillende programma.

Het is trouwens sowieso een probleem van een coureur binnen te halen die je nooit gaat laten rijden :coolbrows:

Bettiol naar Quick-Step... eigenlijk zou die met zijn profiel inderdaad perfect passen in die ploeg maar ik zie het niet gebeuren.
Ik ken de huidige situatie niet maar het zou me niet verbazen moesten Bettiol en Evenepoel nog altijd niet door één deur kunnen. Ik denk niet dat het direct in Bettiol zijn karakter ligt om zijn staart dan plots in te trekken EN ik denk niet dat Lefevere ooit het risico gaat nemen om zijn kopman die 5 jaar vast ligt ambetant te maken door net die renner aan te trekken, ook al koersen die 2 een hoofdzakelijk verschillende programma.

Het is trouwens sowieso een probleem van een coureur binnen te halen die je nooit gaat laten rijden :coolbrows:
https://sporza.be/nl/2020/01/11/alberto-bettiol-reageert-op-woorden-remco-evenepoel-niet-koers/

Hoewel de titel van dit artikel anders doet vermoeden, lijkt dit artikel te zeggen dat er zeker geen vete Bettiol-Quickstep meer is en dat er wederzijds veel respect is tussen Lefevere en Bettiol. Ik zou die transfer voor de toekomst zeker niet uitsluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan