Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoogmoed van de supporter, de ploeg en de media vooral.
Al zal het bij hem uiteraard ook wel serieus steken. Dit is ook de eerste keer dat hij een wedstrijd verliest of merkt dat hij toch niet de beste is, dat is ook al niet te onderschatten.
Hij weet zelf goed genoeg vanwaar hij komt en wat zijn doel was in de Giro.. Pogacar, Bernal en anderen zouden het zeker niet beter doen in zijn plaats na wat hij heeft meegemaakt qua blessure en revalidatie.. De media is hier vooral de grote boosdoener.

Heeft zelf altijd gezegd dat uitrijden top zou zijn.

Wat ik vooral straf vind is dat Lefevere in het begin zei dat ze hem zeker de eerste jaren nog niet gingen laten meedoen voor overwinningen. Dat hij gewoon wat mee mocht rijden in het peloton en ervaring opdoen.
En dat ze hem heel goed zouden omringen en tegen zichzelf beschermen omdat hij wist dat hij altijd wil winnen.

Dat is dus vanaf het begin al niet gebeurd. En hadden ze hem regen zichzelf beschermd dan was hij daar ook het ravijn niet ingedonderd omdat hij over zijn kunnen ging. Heel slecht management noem ik dat en ik had het totaal niet verwacht.

En stel zelfs dat het goed ging. Als je dan 26 bent en je hebt alles al meermaals gewonnen. Je moet dan nog een jaar of 9 koersen.. Welk doel heb je dan nog?

Wat ik vooral straf vind is dat Lefevere in het begin zei dat ze hem zeker de eerste jaren nog niet gingen laten meedoen voor overwinningen. Dat hij gewoon wat mee mocht rijden in het peloton en ervaring opdoen.
En dat ze hem heel goed zouden omringen en tegen zichzelf beschermen omdat hij wist dat hij altijd wil winnen.

Dat is dus vanaf het begin al niet gebeurd. En hadden ze hem regen zichzelf beschermd dan was hij daar ook het ravijn niet ingedonderd omdat hij over zijn kunnen ging. Heel slecht management noem ik dat en ik had het totaal niet verwacht.

En stel zelfs dat het goed ging. Als je dan 26 bent en je hebt alles al meermaals gewonnen. Je moet dan nog een jaar of 9 koersen.. Welk doel heb je dan nog?
lefevere kon ook niet anders he, anders was hij volgend jaar contract opengebroken en was em ergens anders naar toe.

Ik denk ehct dat dit het beste scenario is. Veel geleerd en terug even met de voetjes op de grond, en nu nog wat verder werken aan het grote doel: een ronde winnen. Dat doe je niet alleen met een Evenepoel, maar ook met een ploeg errond, en laat ons eerlijk zijn, dat is momenteel nog niet goed genoeg bij DQS voor een grote ronde. En hun beste helper gaat volgend jaar op een ander.

Hij weet zelf goed genoeg vanwaar hij komt en wat zijn doel was in de Giro.. Pogacar, Bernal en anderen zouden het zeker niet beter doen in zijn plaats na wat hij heeft meegemaakt qua blessure en revalidatie.. De media is hier vooral de grote boosdoener.

Heeft zelf altijd gezegd dat uitrijden top zou zijn.
Dat uitrijden mooi zou zijn dat is zijn verhaal na vandaag.
Voor de giro en na de tijdrit was het roze Remco en roze ambities. Voor het weekend had hij en iedereen nog vertrouwen dat ze Bernal gingen vloeren op de weg naar Milaan. Dan kwam de zoncolan en ineens was het strijden voor top 10, maar dat ging lukken. En nu is het ineens uitrijden zou mooi zijn.

Allez als je alles in rekening brengt heeft hij al zeer goed gereden met de beperkte voorbereiding, maar de media en de supporters hebben deze prestatie echt naar beneden gehaald. Volledig gedevalueerd. Net omdat zijn de lat bij het roze of top 3 gelegd hebben.

lefevere kon ook niet anders he, anders was hij volgend jaar contract opengebroken en was em ergens anders naar toe.

Ik denk ehct dat dit het beste scenario is. Veel geleerd en terug even met de voetjes op de grond, en nu nog wat verder werken aan het grote doel: een ronde winnen. Dat doe je niet alleen met een Evenepoel, maar ook met een ploeg errond, en laat ons eerlijk zijn, dat is momenteel nog niet goed genoeg bij DQS voor een grote ronde. En hun beste helper gaat volgend jaar op een ander.
Ik denk dat Patrickje stiekem wel ligt te glimlachen (en voor de camera's te wenen). Waarom?

Hij heet Remco een meerjarig contract laten tekenen.
+ met de voetjes op de grond.
+ géén druk van andere ploegen om hem te stelen .. want hij kan het nog niet ..
+ Patrickje kan nu tegen hem zeggen: Zie je wel? En NU ga je eens goed luisteren naar mij!

Voor Patrick gewoon toch het ideale scenario? (al gaat ie dat niet echt toegeven).

Allez als je alles in rekening brengt heeft hij al zeer goed gereden met de beperkte voorbereiding, maar de media en de supporters hebben deze prestatie echt naar beneden gehaald. Volledig gedevalueerd. Net omdat zijn de lat bij het roze of top 3 gelegd hebben.
Ja dat is helaas wel een feit.

Ze hadden hem beter later debuteren in de Vuelta (al zal dat met de OS niet gaan waarschijnlijk?). Sowieso beter weer, al de grote kannonen hebben al een ronde gereden, rustiger peloton( ik krijg toch de indruk dat daar regelmatig een siësta is), voorbereiding was nog 3 maand langer.

ik hoop wel dat als ie deze Giro nog uit rijdt , dat ie wel nog iets laat zien . Anders zou ie beter imo stoppen .

Voor de komende jaren ,Remco zal zeker nog groeien,die jongen is 21 begot. Maar de concurrentie is niet mals , er zijn echt veel toppers aan te komen , en tegen een Bernal en Pogacar dat zal sowieso een hele klus worden.

ik hoop wel dat als ie deze Giro nog uit rijdt , dat ie wel nog iets laat zien . Anders zou ie beter imo stoppen .

Voor de komende jaren ,Remco zal zeker nog groeien,die jongen is 21 begot. Maar de concurrentie is niet mals , er zijn echt veel toppers aan te komen , en tegen een Bernal en Pogacar dat zal sowieso een hele klus worden.
Desnoods is hij pas op zijn 26ste op zijn best en wint ie dan pas een ronde hé. Tot voor kort was je pas top rond je 30ste.
Echter de laatste jaren, als je AL 23 bent en nog niks gewonnen hebt, dan ben je al meteen een dikke SUL. :headshake:

De reden is dat Pogacar en Bernal al op hun 21ste en 22ste de ronde wonnen. Dus dat wordt dan door véél journalisten 'plots' als het 'nieuwe' normaal beschouwd.

(En als je dan als 20 jarig talent ook nog eens in een ravijn dondert, dan wordt die druk zo alleen nog maar groter)

Zeker ook rekening houden met wat dat slechte weer met die renners hun lijf ook doet, ik weet het het zijn profs, maar zo hele dagen in de regen en de koude is toch wel niet te onderschatten en zeker niet als dit je eerste grote ronde is.

at ik vooral straf vind is dat Lefevere in het begin zei dat ze hem zeker de eerste jaren nog niet gingen laten meedoen voor overwinningen. Dat hij gewoon wat mee mocht rijden in het peloton en ervaring opdoen.

Ik wil dit toch even nuanceren. Ze hebben hem in alle stilte proberen te brengen. San Juan, wat rondbollen in UAE, wat tweederangskoersen in Vlaanderen, dan Turkije en Romandië was zijn voorjaarsschema het eerste jaar iirc. Daar zat (volgens mij bewust) geen enkele ronde die hier op Één werd uitgezonden bij. Geen Parijs-Nice, geen Tirreno, maar wel UAE, Turkije en Romandië was op dat vlak dus een slimme zet. En die kleinere koersen over kasseien waren ook slim.

Hij reed dan ineens in de Ronde van België en die Hammer Series alles compleet op een hoopje en won San Sebastian, wat geen monument zoals LBL of Lombardije is. De bedoeling was daar in eerste instantie gewoon om zelfs te knechten, maar je kan hem moeilijk vlak voor de meet laten wachten omdat hij niet mag winnen he. Tsja, dan kan je moeilijk anders dan hem opstellen in grote koersen het seizoen erna. Dat hij en passant het EK tijdrijden won en tweede werd op het WK, wat 'gewoon' tijdritten zijn, waar je geen goed argument kan verzinnen om hem niet te laten starten, maakt het natuurlijk nog indrukwekkender.

En dan kwam vorig seizoen waarin hij in 4 rondjes (San Juan, Algarve, Burgos en Polen) even veel keer korte metten maakte met de tegenstand, onder anderen door die fabelachtige solo in de Ronde van Polen. Dat je zo iemand niet opstelt in Lombardije, krijg je aan niemand uitgelegd. Eendagskoersen zijn uiteindelijk nog relatief niet zo zwaar. Een slechte dag en je stapt gewoon af of finisht in de bus. Niet in de Giro starten voor een klassement, dat zou ik nog kunnen snappen (zeg ik nu). Alleen zit je nu toevallig met de generatie van Bernal en Pogacar die elk op hun 22 de Tour wonnen en op hun 21 ook al een heel sterke grote ronde reden.

Idealiter reed hij eerst zoals Bernal. Die reed in 2018 uitstekend in de Tour, maar dit compleet in de marge en met snipperdagen, terwijl die in Romandië ook maar enkel Roglic voor zich moest dulden.

Nu ingaand op je laatste paragraaf: er zijn renners die 5 keer de Tour hebben gewonnen. Contador heeft ondanks een tijd afwezigheid zelfs elke ronde 3 keer gewonnen. Dat is wat een echte kampioen onderscheidt van een beroepsrenner. Andy Schleck had die drive niet, Ullrich idem. (Of misschien beter verwoord: die hadden een andere drang die groter was dan de ultieme kampioen te worden.) Die twee waren op hun beste misschien niet slechter dan Contador, maar hun honger was gewoon minder, of toch figuurlijk. 😅 Contador fietst nu nog absurd veel. Onlangs heb ik nog een ritje van 400 kilometer van hem zien passeren op Strava. Dat was en is gewoon die man zijn hobby en leven. Aan Ullrich en Schleck hun figuur te zien is dat niet het geval.

Ik wil dit toch even nuanceren. Ze hebben hem in alle stilte proberen te brengen. San Juan, wat rondbollen in UAE, wat tweederangskoersen in Vlaanderen, dan Turkije en Romandië was zijn voorjaarsschema het eerste jaar iirc. Daar zat (volgens mij bewust) geen enkele ronde die hier op Één werd uitgezonden bij. Geen Parijs-Nice, geen Tirreno, maar wel UAE, Turkije en Romandië was op dat vlak dus een slimme zet. En die kleinere koersen over kasseien waren ook slim.

Hij reed dan ineens in de Ronde van België en die Hammer Series alles compleet op een hoopje en won San Sebastian, wat geen monument zoals LBL of Lombardije is. De bedoeling was daar in eerste instantie gewoon om zelfs te knechten, maar je kan hem moeilijk vlak voor de meet laten wachten omdat hij niet mag winnen he. Tsja, dan kan je moeilijk anders dan hem opstellen in grote koersen het seizoen erna. Dat hij en passant het EK tijdrijden won en tweede werd op het WK, wat 'gewoon' tijdritten zijn, waar je geen goed argument kan verzinnen om hem niet te laten starten, maakt het natuurlijk nog indrukwekkender.

En dan kwam vorig seizoen waarin hij in 4 rondjes (San Juan, Algarve, Burgos en Polen) even veel keer korte metten maakte met de tegenstand, onder anderen door die fabelachtige solo in de Ronde van Polen. Dat je zo iemand niet opstelt in Lombardije, krijg je aan niemand uitgelegd. Eendagskoersen zijn uiteindelijk nog relatief niet zo zwaar. Een slechte dag en je stapt gewoon af of finisht in de bus. Niet in de Giro starten voor een klassement, dat zou ik nog kunnen snappen (zeg ik nu). Alleen zit je nu toevallig met de generatie van Bernal en Pogacar die elk op hun 22 de Tour wonnen en op hun 21 ook al een heel sterke grote ronde reden.

Idealiter reed hij eerst zoals Bernal. Die reed in 2018 uitstekend in de Tour, maar dit compleet in de marge en met snipperdagen, terwijl die in Romandië ook maar enkel Roglic voor zich moest dulden.

Nu ingaand op je laatste paragraaf: er zijn renners die 5 keer de Tour hebben gewonnen. Contador heeft ondanks een tijd afwezigheid zelfs elke ronde 3 keer gewonnen. Dat is wat een echte kampioen onderscheidt van een beroepsrenner. Andy Schleck had die drive niet, Ullrich idem. (Of misschien beter verwoord: die hadden een andere drang die groter was dan de ultieme kampioen te worden.) Die twee waren op hun beste misschien niet slechter dan Contador, maar hun honger was gewoon minder, of toch figuurlijk. 😅 Contador fietst nu nog absurd veel. Onlangs heb ik nog een ritje van 400 kilometer van hem zien passeren op Strava. Dat was en is gewoon die man zijn hobby en leven. Aan Ullrich en Schleck hun figuur te zien is dat niet het geval.
Door die overwinningen is die druk er vanuit de media en het publiek net gekomen natuurlijk. Gewoon terugroepen zoals ze nu ook gedaan hebben met Almeida. Kun je ook perfect uitleggen als: hij is te jong hij moet eerst ervaring opdoen voor we hem laten gaan.

Iedereen zou dit begrijpen, Remco inclusief want hij is daar nuchter genoeg voor. Of was het allesinds want als ze hem op die jonge leeftijd vanuit de media altijd zulke verwachtingen gaan opleggen en hem als een God profileren dan blijft er niemand of nuchter en al zeker niet op die jonge leeftijd.

Als de conditie achteruit gaat is het hopeloos om te denken dat hij straks via een ontsnapping nog een rit gaat winnen.
Binnen de ploeg hebben ze alle data bij de hand om te zien hoe het met zijn recuperatie gesteld is, voor ons is het onmogelijk om in te schatten of hij best de Giro verlaat of niet. Alle bergetappes die nog komen hebben een behoorlijk lange aanloop zonder cols, als het is om gewoon te finishen heb je dus alle tijd.

Een grote ronde van 3 weken blijft toch iets totaal anders dan een rittenkoersje van een week. Als je ziet hoeveel volk er al naar huis is, het blijft toch een ongelofelijk overlevingstocht, en al zeker in dit weer.

Bernal ging in 2018 dacht ik ook gewoon de Giro rijden als debuut, maar liep dan een blessure op. Die Tour was helemaal niet in de marge, das was als meesterknecht voor een touroverwinning.

Ik vraag me af wie er dit jaar/seizoen eerst was met de Remco hype. De media/pers of de ploeg van Patlef. Geloofden ze vanaf dat hij terug op de rollen kon trappen dat hij (grote) kans maakte op een hoofdrol in de Giro en is de media daar dan (overdreven) in meegegaan. Of heeft de media zitten pushen op dé volgende Belgische GT winnaar en is de ploeg dan blind meegegaan in die hoera stemming en een zekere toekomstfantasie voor werkelijkheid gaan aanzien?
Ik zou het eerlijk gezegd niet kunnen zeggen. Het 2e geval zou redelijk triest zijn, want dan is ie minder professioneel omkaderd dan ik dacht. In't eerste geval hebben ze zich waarschijnlijk misrekend op de ernst van blessure en zijn revalidatie, dat valt mss nog te begrijpen.

Dat is sowieso voor zelfs een Remco op topniveau een klus tegen die mannen.. maar bijlange niet onmogelijk. Moesten Bernal of Pogacar in dezelfde situatie als Remco vandaag gezeten hebben met soortgelijke blessure.. ze zouden het niet beter gedaan hebben. Daar ben ik zeker van.

Moet een sporter altijd bescheiden blijven volgens u? Dan kom je er helaas niet in de topsport.. Die kerel weet gewoon goed genoeg wat hij wil en zal er komen ook.. Dit is een goede harde leerschool deze Giro. Ben er van overtuigd dat hij hier sterker zal uitkomen.

De bescheidenheid mag eerder de pers toegewezen worden in dit geval..
Neen, verre van dat een sporter altijd bescheiden moet zijn. Maar als je hoog van de toren blaast (al dan niet ingegeven door manager, ploegleider of media; het is toch gebeurd) moet je nadien ook niet komen zagen dat men er je op pakt, zoals Remco daarstraks zei tegen Renaat Schotte ("Die mogelijke winst, dat hebben júllie ervan gemaakt"). Als je alles kapotspeelt, mag je wat mij betreft arrogant zijn.

En ik zag je in deze thread al tig keer zeggen dat we beter moeten supporteren en chauvinistischer moeten zijn, maar nu hekel je de pers dat ze zo veel tamtam hebben gemaakt toen het goed ging. Dat moet je mij toch is uitleggen want dat snap ik niet.

Ik vraag me af wie er dit jaar/seizoen eerst was met de Remco hype. De media/pers of de ploeg van Patlef. Geloofden ze vanaf dat hij terug op de rollen kon trappen dat hij (grote) kans maakte op een hoofdrol in de Giro en is de media daar dan (overdreven) in meegegaan. Of heeft de media zitten pushen op dé volgende Belgische GT winnaar en is de ploeg dan blind meegegaan in die hoera stemming en een zekere toekomstfantasie voor werkelijkheid gaan aanzien?
Ik zou het eerlijk gezegd niet kunnen zeggen. Het 2e geval zou redelijk triest zijn, want dan is ie minder professioneel omkaderd dan ik dacht. In't eerste geval hebben ze zich waarschijnlijk misrekend op de ernst van blessure en zijn revalidatie, dat valt mss nog te begrijpen.
zag je die berichten toen ze verkeerdelijk dachten dat Remco roze had na de eerste bergetappe . Hij was onmiddelijk het nieuwe godenkind ,alleen had de verdekselse Valter daar een stokje voorgeschoten . Welke druk ging hij niet gehad hebben moest ie effectief even het roze gehad hebben . En hoe ging de pers dan nu gereageerd hebben ?

Neen, verre van dat een sporter altijd bescheiden moet zijn. Maar als je hoog van de toren blaast (al dan niet ingegeven door manager, ploegleider of media; het is toch gebeurd) moet je nadien ook niet komen zagen dat men er je op pakt, zoals Remco daarstraks zei tegen Renaat Schotte ("Die mogelijke winst, dat hebben júllie ervan gemaakt"). Als je alles kapotspeelt, mag je wat mij betreft arrogant zijn.

En ik zag je in deze thread al tig keer zeggen dat we beter moeten supporteren en chauvinistischer moeten zijn, maar nu hekel je de pers dat ze zo veel tamtam hebben gemaakt toen het goed ging. Dat moet je mij toch is uitleggen want dat snap ik niet.
Aan uw bovenstaande uitleg is het nog maar eens duidelijk dat het afbreken van een jong Belgisch talent blijkbaar nog altijd de makkelijkste oplossing blijkt. Ik vrees dat je bepaalde interviews van Remco verkeerd begrijpt of interpreteert als je dat al hoog van de toren blazen noemt? Op het moment dat hij bv. tweede stond in het klassement wordt de vraag gesteld of hij roze wil pakken.. dan lijkt het mij vrij logisch dat iemand met de nodige ambitie eerlijk antwoord als de mogelijkheid zich voordoet hij er voor zal gaan. Is dat hoog van de toren blazen? 🙄

De pers hun hakbijl staat uiteraard snel klaar nu Remco HUN verwachtingen niet kan inlossen in deze Giro.. niet die van HEM of de ploeg. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen in uw ogen?

Arm Vlaanderen zeg ik dan.. op bepaalde gebieden zijn wij een zeer bekrompen volk.. dat merk ik dagelijks en niet alleen hier.

Trouwens arrogantie is nog wel wat anders dan een gezonde eerlijke ambitie uitspreken als topsporter. Hier mag dat niet dat is wel duidelijk want dan heb je een grote mond en moet je op je bek gaan. Ik zou zeggen geniet ervan.. 👎

Bernal ging in 2018 dacht ik ook gewoon de Giro rijden als debuut, maar liep dan een blessure op. Die Tour was helemaal niet in de marge, das was als meesterknecht voor een touroverwinning.
Nope, Froome was in 2018 kopman in de Giro, dat was altijd de bedoeling. Bernal viel als kopman geblesseerd uit voor de Giro van 2019, maar had toen al een Tour in de benen. In 2018 was hij inderdaad meesterknecht in de Tour, maar dat is nog steeds iets anders dan kopman zijn. En daarbij heeft iedere meesterknecht van Sky/Ineos daar zijn snipperdagen, dus da's ideaal. En ik noem een meesterknecht iemand in de marge. Hij kon zichzelf laten zien tot hoogstens 2-3 kilometer van de top en zwaaide dan af. Da's ideaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan