Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Remco en DQS moeten helemaal niet met de voetjes terug op de grond geplaatst worden. Die wisten perfect wat ze konden verwachten deze Giro. Al die verwachtingen zijn geschept door de media, dat zei Remco gisteren trouwens ook duidelijk.

En vergelijkingen met FVDB gaan al helemaal niet op. FVDB reed rond in een tijdperk waar doping alomtegenwoordig was, en was daarnaast nog eens omringd met vrij foute figuren.

Het kan altijd hé, ALLES kan, maar ik geloof er niet in, dat Remco dezelfde weg zal opgaan als VDB.

VDB is ironisch genoeg het schoolvoorbeeld geworden voor jongere renners om te tonen -hoe het NIET moet-. Tegenwoordig krijgen al die jonge renners het verhaal van VDB wel te horen hoor, ook Remco.

Op lange termijn, geloof ik niet dat deze giro fysiek een groot effect zal hebben op Remco of dat hij door deze 3 weken voor de rest van zijn carriëre is opgebrand. Maar mentaal is er serieus oplapwerk nodig. Er zijn nu nog maar twee wegen: Sterker terugkomen en de weg naar boven nemen of de weg naar beneden. C'est la vie. The future shall tell. Alleen echte kampioenen worden hier sterker van.

Veel geleerd en terug even met de voetjes op de grond, en nu nog wat verder werken aan het grote doel: een ronde winnen.

Wie geen fouten maken kan niets leren dus ik zie ook het probleem niet. Gaan we hem eerst 5 jaar enkel de ronde van Polen en België laten rijden om "ervaring" op te doen?

Van eens 3 weken af te zien gaan ze hem ook niet opbranden hoor.

Wat een reacties je soms moet lezen. Alsof de ploegleiding en Patje niet heel realistisch waren dat dit kon gebeuren? Natuurlijk wel en waarschijnlijk was dit zelf de verwachting. Het is een renner die maanden niet op een fiets gezeten heeft. Ik zou zelfs denken dat dit eigenlijk heel goed is om hem wat lessen in nederigheid en realiteit bij te brengen. Ze hebben hem gewoon alle kansen gegeven om toch te proberen slagen. De rest van die ploeg stelt toch niets voor om iets bij elkaar te rijden in deze Giro. Ze kunnen nu nog de laatste dagen gaan aanvallen.

Dat Almeida direct enkele minuten aan de broek kreeg was heel jammer, anders had die nooit in dienst moeten rijden tbh. Patje zal daar ook niet van wakker liggen dat ze hem als slaaf gebruikt hebben, hij is een renner einde contract, ik denk dat we allemaal weten hoe die kan zijn tegenover renners en mensen. Remco is gewoon de toekomst voor de ploeg, dus zetten ze er maximaal op in. En nee, die gaat zijn kop niet laten hangen na deze prestatie. Verwerken en verder gaan. De man heeft op zijn 21e al 14 profzeges in hemelsnaam. ZIjn carrière begint nog maar.

Laatst bewerkt:
Als ze Remco eerst nog twee jaar in dienst willen laten rijden in de grote rondes, dan moeten ze bij DQS natuurlijk wel een kopman binnen halen, en wie zou dat dan moeten zijn?

Hoogmoed van wie dan? Ik heb altijd de indruk gehad dat Evenepoel met z'n voetjes op de grond staat.
Met zijn voetjes op de grond... come on. Hoe vaak moeten we hier nog dezelfde voorbeelden opsommen? Als ze bij QS hun werk goed deden hadden ze hem al lang verboden van Twitter te gebruiken. Except Lefevere is zelf een loose cannon als het daar op aan komt dus als er één iemand is die dat niet begrijpt is hij het wel. Werk daarvoor als persverantwoordelijke zeg... elke keer die mannen een Twitterbericht de wereld insturen zitten die al te bibberen op hun stoel van "wel stommiteit spuwen ze hier nu weer de wereld in?" :unsure:
Welke shit heeft Bernal niet over zich heen gekregen na zijn opgave vorig jaar in de tour? Die heeft ook echt mentaal zéér diep gezeten. Daar is hetgeen Remco nu overkomt, klein bier tegen.

Almeida had nooit de Giro gewonnen sé. Zelfs Podium was moeilijk geweest. Maar kan je het zijn supporters kwalijk nemen? Je bent supporter voor iets hé!
Bernal had het mentaal al moeilijk vóór de Tour van vorig jaar. Als je dacht dat aan top komen moeilijk was, probeer daar dan maar eens te blijven. De druk moet al voor aanvang van de Tour enorm geweest zijn. Maar hij heeft inderdaad ook nadien een paar ferme lappen gehad, eerst en vooral die Tour zelf maar dan ook in zen privé leven in het tussenseizoen. Ik had niet verwacht dat Bernal dit niveau zou halen. Beter dan de Tour 2019 zou ik wel niet durven zeggen... de concurrentie in de Tour is toch altijd nog wat sterker. Hier is Bernal altijd en overal de allersterkste van het pak, in die Tour was dat toch nog net eventjes anders.
Vraag eens aan Kwiatkowski, Boasson Hagen of Kreuziger.
Wat moeten we aan Kwiatkowski vragen? Hoe je één van de beste coureurs van u generatie wordt?
En stel zelfs dat het goed ging. Als je dan 26 bent en je hebt alles al meermaals gewonnen. Je moet dan nog een jaar of 9 koersen.. Welk doel heb je dan nog?
Oh nee, stel je voor... alles winnen wat je kan winnen op je 26ste. Wat een drama! :wtf::sarcastic:
Wat is nu het beste scenario? Alles winnen en stoppen op je 26ste om iets anders te gaan doen OF rondrijden toch je 38ste, nog steeds jagend op die ene koers die je uiteindelijk toch wel nooit zal winnen? *cough* Gilbert.

Zoals reeds aangehaald hangt dat ook van persoon tot persoon af. Contador is inderdaad hét prototype van iemand die leeft voor de fiets. Voor hem is dat niet zijn job of hobby maar zijn passie. Bij bv Valverde is dat ook zo... zelfs nadat die stopt gaat die nog gewoon verder blijven rijden, al was het maar op het lokale Gran Fondo circuit.
Ze hadden hem beter later debuteren in de Vuelta (al zal dat met de OS niet gaan waarschijnlijk?). Sowieso beter weer, al de grote kannonen hebben al een ronde gereden, rustiger peloton( ik krijg toch de indruk dat daar regelmatig een siësta is), voorbereiding was nog 3 maand langer.
Met dat verschil dat de Vuelta meer dan waarschijnlijk een gevecht der titanen wordt: Pogacar heeft al bevestigd voor de Vuelta afaik, Roglic zal die ook weer wel rijden (tenzij hij de Tour wint misschien), Bernal toch veel kans ook wel naar de Vuelta (tenzij die alsnog naar de Tour gaat).

Wie geen fouten maken kan niets leren dus ik zie ook het probleem niet. Gaan we hem eerst 5 jaar enkel de ronde van Polen en België laten rijden om "ervaring" op te doen?

Van eens 3 weken af te zien gaan ze hem ook niet opbranden hoor.
ik bedoelde er dan ook niets negatiefs mee. ik denk echt dat dit het beste is wat hem kon overkomen hoor. Nu kan hij weer mooi aan de weg timmeren (en ik ben er wel van overtuigd dat hij dat gaat kunnen).
Af en toe moet je eens op je bek gaan, dat betekent dat je je limieten aan het aftasten bent (en het is beter om op deze manier op z'n bek te gaan, dan nog eens het ravijntje in te duiken)

maar de hype mocht wel iets minder (vooral van de media dan).

Als ze Remco eerst nog twee jaar in dienst willen laten rijden in de grote rondes, dan moeten ze bij DQS natuurlijk wel een kopman binnen halen, en wie zou dat dan moeten zijn?

Ik vrees dat ze daar ook geen budget voor hebben. Het is en blijft nog altijd een ploeg voor de klassiekers. In het moderne wielrennen moet je kiezen tussen het voorjaar of de (grote) rondes. Jumbo heeft dan wel WVA maar die zit ook vaak vrij vlug alleen.

Dus als Patje een grote rond wil winnen had hij beter de contracten van Alaphil , Asgreen en consoorten niet verlengd. En Sagan blijft dan ook beter waar hij is :) Maar ja hij moet ook naar de sponsors luisteren zeker.

Ik denk dat ze beter een paar "beschermde renners" ipv een kopman zoeken.

Met zijn voetjes op de grond... come on. Hoe vaak moeten we hier nog dezelfde voorbeelden opsommen? Als ze bij QS hun werk goed deden hadden ze hem al lang verboden van Twitter te gebruiken. Except Lefevere is zelf een loose cannon als het daar op aan komt dus als er één iemand is die dat niet begrijpt is hij het wel. Werk daarvoor als persverantwoordelijke zeg... elke keer die mannen een Twitterbericht de wereld insturen zitten die al te bibberen op hun stoel van "wel stommiteit spuwen ze hier nu weer de wereld in?"

Ik ben zonet even door Remco zijn twitter geschiedenis gegaan van de afgelopen weken ik zie daar niets abnormaal aan?
Wat Lefevre betreft heb je gelijkt maar los van zijn twitter gedrag moet hij toch iets goed doen gezien het palmares.

Ik vraag me uberhaupt af waarom we gedrag op de sociale media er bij betrekken, zeker Twitter is de vuilbak der meningen.

ik bedoelde er dan ook niets negatiefs mee. ik denk echt dat dit het beste is wat hem kon overkomen hoor. Nu kan hij weer mooi aan de weg timmeren (en ik ben er wel van overtuigd dat hij dat gaat kunnen).
Af en toe moet je eens op je bek gaan, dat betekent dat je je limieten aan het aftasten bent (en het is beter om op deze manier op z'n bek te gaan, dan nog eens het ravijntje in te duiken)

maar de hype mocht wel iets minder (vooral van de media dan).

Dat weet ik wel hoor, ik was het helemaal eens met wat je schreef. De hype was inderdaad wat overdreven maar dat is te wijten aan het wielrennen dat in het DNA zit ingebakken vrees ik :D

Ik vrees dat ze daar ook geen budget voor hebben. Het is en blijft nog altijd een ploeg voor de klassiekers. In het moderne wielrennen moet je kiezen tussen het voorjaar of de (grote) rondes. Jumbo heeft dan wel WVA maar die zit ook vaak vrij vlug alleen.

Dus als Patje een grote rond wil winnen had hij beter de contracten van Alaphil , Asgreen en consoorten niet verlengd. En Sagan blijft dan ook beter waar hij is :) Maar ja hij moet ook naar de sponsors luisteren zeker.

Sagan is wel een andere situatie. Je moet daar niet van verschieten dat Specialized die wil mee betalen.

Wordt Sagan zijn loon niet betaald door Specialized? Ik begin er toch voor te vrezen dat het winnen van die grote rondes niet zal lukken met DQS. Ik twijfel alles behalve aan de professionaliteit van dat team, maar volgens mij missen ze daar toch een zekere expertise als het daar op aan komt, ook hun cultuur sluit niet echt aan bij wat ik mezelf voorstel bij een team dat voor bergetappes en een goed klassement gaat in de GT's.

Ik zou zelfs durven zeggen dat Remco weg moet bij een Belgische ploeg als hij ooit de Tour wil winnen. Als Belgische ploeg ben je het quasi verplicht om te presteren in het voorjaar, dus daar moet de ploeg ook al op gebouwd zijn, daarnaast nog een ploeg vormen met enkele meesterknechten voor het hooggebergte lijkt mij op vele vlakken onrealistisch.

Moest Eolo-Kometa een pro-tour licenctie verkrijgen zie ik hem eerlijk gezegd nog liever bij zo een ploeg rijden, omringd door enkele goeie Spaanse en Italiaanse klimmers.

seg jongens, 5 jaar geleden waren ze nog aan het laggen met jotto-lumbo (en hun debacles), momenteel is het een van de sterkste ploegen. Het kan snel gaan als de juiste mensen met een visie aan het roer staan hoor.

Het zal mss niet zo snel gaan als de mensen willen, maar dat komt wel

Ik ben zonet even door Remco zijn twitter geschiedenis gegaan van de afgelopen weken ik zie daar niets abnormaal aan?
Wat Lefevre betreft heb je gelijkt maar los van zijn twitter gedrag moet hij toch iets goed doen gezien het palmares.

Ik vraag me uberhaupt af waarom we gedrag op de sociale media er bij betrekken, zeker Twitter is de vuilbak der meningen.
Twitter is vooral een medium voor mensen die zichzelf véél belangrijker achten dan ze effectief zijn. Denk niet dat er iemand is die daarmee niet akkoord is (buiten mensen die zelf op Twitter zitten :unsure: ) en daarmee is mijn punt dan ineens ook gemaakt. :tongue:

Die tweet hierboven is toch gewoon puur om een sponsor in de picture te zetten (Latexco), daar is toch niets abnormaals aan?

Moteur de merde was toch ook om BMW moto's te sponseren? Hij moet alleen niet vergeten zijn sponsors erbij te zetten

Twitter is vooral een medium voor mensen die zichzelf véél belangrijker achten dan ze effectief zijn. Denk niet dat er iemand is die daarmee niet akkoord is (buiten mensen die zelf op Twitter zitten :unsure: ) en daarmee is mijn punt dan ineens ook gemaakt. :tongue:
Twitter is net hetzelfde als een forum maar dan minus de anonimiteit (meestal toch).
Er wordt over actualiteit gesproken, al eens gelachen, om hulp gevraagd, ... En ja een hoop mensen die denken dat ze slimmer zijn dan de rest. Maar hier zit het ook stampvol "experts" die denigrerend reageren op andere opinies omdat ze denken dat ze alleen zelf de waarheid in pacht hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan