Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Was dat op beeld? Ik heb dat precies toch niet gezien. Dus hoe moeten die commentatoren dat dan zien?

gewoon weten, het is niet normaal dat hij achter zit bergop.
Als je dan zijn knien ziet kun je de link wel leggen.

Ook nog een leuk moment: "Bardet niet meer gezien" terwijl bardet net in beeld komt want die hangt achter evenepoel en almeida, wtf...

Wel grappig dat we nu twee kampen hebben. De menen die zeggen dat het klassement voorbij is, en de mensen die rotsvast overtuigd zijn dat hij nog altijd kan winnen.

Ik behoor al sinds dag één bij kamp één. Ik geloof dat hij wel nog wat tijd kan terugpakken, maar refereren naar Basso is wat belachelijk op dit moment. De Giro is nog lang en dat zal volgens mij eerder een negatief effect hebben dan een positief. Stel dat hij zelfs 3de wordt dan is dat nog een magistrale prestatie, het is nog altijd maar zijn 1ste GT. Maar ik acht de kans niet zo groot dat hij op het podium staat.

Bijkomend voordeel, de media hun roze hetze is gelukkig serieus getemperd.

Benen leeg is toch pure bullshit. Hij verliest zijn tijd op de gravel in afdaling en rechte stukken. En nadien pakt hij zelfs nog wat tijd terug. Als je benen leeg zijn dan pak je geen tijd meer terug maar ga je hier op meer dan 5 minuten eindigen.

Dat hij dan gewoon eerlijk is en toegeeft dat hij schrik had want dat zag het kleinste kind. En dat is ook geen schande want om blind van het stof daar een afdaling te pakken op de gravel daar heb je grote cohones voor nodig.

De manier ook waarop hij die schokken opvangde de andere vangen de schokken op met hun armen omdat ze ontspannen zitten. Hij schudde daar helemaal door elkaar omdat hij zo verkrampt zat van de schrik.
Krijgen wegrenners eigenlijk ook specifieke techniek trainingen?

'ik hoor dat het niet de benen waren, maar dat hij het lastig had met de stuurvaardigheid op de losse stenen'

Ivm Almeida:
'Eén: er waren geen beelden in de auto, dus hadden ze niet onmiddellijk door dat Remco alleen zat. En voor Almeida zal het in volle inspanning op een supertechnische strook niet simpel geweest zijn om Remco te zoeken in zijn blikveld.”

'ik hoor dat het niet de benen waren, maar dat hij het lastig had met de stuurvaardigheid op de losse stenen'

Ivm Almeida:
'Eén: er waren geen beelden in de auto, dus hadden ze niet onmiddellijk door dat Remco alleen zat. En voor Almeida zal het in volle inspanning op een supertechnische strook niet simpel geweest zijn om Remco te zoeken in zijn blikveld.”
Ik denk idd niet dat Almeida veel verkeerd doet gisteren. Wij hebben het overzicht (min of meer toch) maar in de volgwagen is dat idd niet evident, laat staan voor zo'n renner die midden in een giga stofwolk recht probeert te blijven terwijl zijn wiel in elke bocht scherper dan 5° weg schuift.

Wat ik wel bijzonder vreemd vond (en tegelijk ook weer niet) is dat Remco op kop die laatste 50 meter dicht rijdt tussen strook 1 en 2. Dat was compleet nergens voor nodig op dat moment. Veel zal het niet uitgemaakt hebben want dat was net een strookje dat stevig bergop liep precies maar die actie straalt toch een serieuze soort zenuwachtigheid uit.

Wij de jongste groepen is er zoiets als behendigheidstesten

Aangezien ze steeds verwijzen naar Bernal zijn mtb verleden. Mountainbikers hechten minder belang aan aerodynamica en zetten steeds druk op hun stuur, hierbij nivelleren ze het terrein en vangen ze veel op met hun armen. Het druk zetten op het stuur zorgt er ook voor dat er grip genoeg is op het voorwiel om zo de bochten in te gaan. Remco zal als 'tijdrijder' instinctief eerder grijpen naar die aerodynamische houding, die eigenlijk juist het tegenovergestelde is. Verschil is dat Remco in die houding alle oneffenheden in de weg zeer slecht incasseert en dat dit gepaard gaat met het verliezen van de grip en de controle, met als gevolg totaal verlies van het vertrouwen op de fiets.

In mijn twintigerjaren heb ik nog een periode mountainbikewedstrijden gereden bij een nevenbond. Qua fysiek zat ik goed, maar mijn techniek was vooral in de bochtige afdalingen ondermaats, vooral door een gebrek aan zelfvertrouwen. Ik heb toen zo enkele lessen en workshops enduro mountainbike gedaan, uiteraard een pak extremer. Maar de technieken en ervaringen die ik daar opgedaan heb zorgden er wel voor dat ik geen problemen meer had tijdens xc wedstrijden en het dalende bochtenwerk met pakken meer zelfvertrouwen kon aanvatten.

Dus zoals hier reeds aangehaald denk ik dat een Remco misschien wel gebaat is om hier tijdens de wintermaanden echt wat specifieker te gaan op trainen.

Trouwens hoe is een Bernal op zijn fiets als het aerodynamica betreft, zal die als ex mountainbiker niet eerder instinctief naar een andere houding gaan?

Aangezien ze steeds verwijzen naar Bernal zijn mtb verleden. Mountainbikers hechten minder belang aan aerodynamica en zetten steeds druk op hun stuur, hierbij nivelleren ze het terrein en vangen ze veel op met hun armen. Het druk zetten op het stuur zorgt er ook voor dat er grip genoeg is op het voorwiel om zo de bochten in te gaan. Remco zal als 'tijdrijder' instinctief eerder grijpen naar die aerodynamische houding, die eigenlijk juist het tegenovergestelde is. Verschil is dat Remco in die houding alle oneffenheden in de weg zeer slecht incasseert en dat dit gepaard gaat met het verliezen van de grip en de controle, met als gevolg totaal verlies van het vertrouwen op de fiets.

In mijn twintigerjaren heb ik nog een periode mountainbikewedstrijden gereden bij een nevenbond. Qua fysiek zat ik goed, maar mijn techniek was vooral in de bochtige afdalingen ondermaats, vooral door een gebrek aan zelfvertrouwen. Ik heb toen zo enkele lessen en workshops enduro mountainbike gedaan, uiteraard een pak extremer. Maar de technieken en ervaringen die ik daar opgedaan heb zorgden er wel voor dat ik geen problemen meer had tijdens xc wedstrijden en het dalende bochtenwerk met pakken meer zelfvertrouwen kon aanvatten.

Dus zoals hier reeds aangehaald denk ik dat een Remco misschien wel gebaat is om hier tijdens de wintermaanden echt wat specifieker te gaan op trainen.

Trouwens hoe is een Bernal op zijn fiets als het aerodynamica betreft, zal die als ex mountainbiker niet eerder instinctief naar een andere houding gaan?
Natuurlijk gaat Remco daar zeer veel aan hebben, maar vergeet niet dat hij pas een bijna doodsmak heeft gedaan en dus logischerwijs met schrik zit op zulke momenten.

Natuurlijk gaat Remco daar zeer veel aan hebben, maar vergeet niet dat hij pas een bijna doodsmak heeft gedaan en dus logischerwijs met schrik zit op zulke momenten.
En misschien nog niet echt de tijd heeft gehad om daar op te focussen...

Al denk ik dat we er ook niet in moeten overdrijven. Het blijft wegwielrennen en ik denk dat hij meer dan voldoende met de velo kan rijden. Volgens mij zit hij gewoon nog met de piepers door die val, volstrekt menselijk

Wat is dit weer voor een dramatisch begin van een rit.

Eerst Soler tegen de vlakte en dat lijkt voorbij voor het klassement.
Nu De Marchi (?) en dat ziet er echt heel slecht uit.

"almeida-gefrustreerd-nadat-hij-moest-wachten-op-evenepoel"

ik gok dat het ofwel wachten was, ofwel in geen enkele koers meer opgesteld worden het komende jaar

ik gok dat het ofwel wachten was, ofwel in geen enkele koers meer opgesteld worden het komende jaar
Gisteren toch al vrij duidelijk dat Almeida weinig omkeek naar Remco. Ook die situatie waar Remco de eerste keer zelf het gat aan het toerijden was met Almeida in het wiel was vrij raar.

Het is natuurlijk zeer moeilijk om te weten hoeveel informatie de ploegleiders hebben tijdens de koers maar als die effectief beelden live konden zien, dan zorgt ge er toch voor dat Almeida bij Evenepoel blijft nog voor hij gelost wordt?

Evenepoel zei vanmorgen ook dat anderen (meervoud) nu een vrije rol krijgen binnen het team en dat hij (EVP) het bergop alleen moet klaren. Toch redelijk vroeg om nu al als ploeg die beslissing te nemen.

Opnieuw, moeilijk te beoordelen zonder te weten welke info de ploegleiders krijgen tijdens de koers, maar momenteel heb je toch niet het gevoel dat ze vanuit de wagen een goeie controle hadden om de hele situatie?

Moest hij nu nog eens kans hebben op de ritzege, dan kan je gefrusteerd zijn, maar hij had er hoogstens een 11e plaats op meer dan 3min uitgehaald dus so what.

Toont toch aan dat een ploeg opstellen voor een grote ronde echt niet hetzelfde is dan een klassieke ploeg. In zo een ronde heb je echt wel meer mannen nodig die zich zonder vragen kapot willen rijden voor hun kopman.

Toont toch aan dat een ploeg opstellen voor een grote ronde echt niet hetzelfde is dan een klassieke ploeg. In zo een ronde heb je echt wel meer mannen nodig die zich zonder vragen kapot willen rijden voor hun kopman.
Als je kijkt naar Jumbo waar iedereen zich kapot rijdt voor Roglic is dat inderdaad andere koek, zelfs vedetten als Van Aert en Dumolin, allen voor één. Zoals het hoor eigenlijk want grote rondes draaien gewoonlijk maar om één kopman. Zelden zijn er twee.

Ik weet niet wat Almeida in gedachten had maar was verre van in bloedvorm om hem "te meten met de allerbesten". Stond al 3 minuten (?) achter op Bernal voor de rit.

Je snapt toch zelf ook dat Deceuninck hier niet verlengd omdat Lefevere ze zelf naar de uitgang begeleid heeft omdat hij betere opties heeft?

Als Deceuninck onder dezelfde voorwaarden kan aanblijven stoppen ze volgens mij nooit op dit moment.

Het was gewoon een samenvatting van de artikels, maar wat je zegt klopt niet volledig.

Het is zeker mogelijk dat Lefevre andere opties heeft, maar los daarvan was al door de jaren heen duidelijk dat de CEO van Deceuninck ook niet overtuigd was of de return voor een B2B bedrijf zoals hen zo groot is. Dus er is altijd al onzekerheid geweest vanuit hun kant of men wel zou verlengen, zelfs onder dezelfde voorwaarden. Uiteindelijk is bij een B2B bedrijf koers vooral een platform om klanten (= distributeurs of installateurs) te ontvangen en is naambekendheid minder belangrijk dan voor consumentenbedrijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan