Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
15 maanden is het zeker. Dus hangt af wanneer in het jaar je kijkt soms is de ene al 2 jaar ouder soms maar 1tje.

Nu toch een reactie. "Mijn benen liepen leeg", niks over een hongerklop of het grind. Vreemd toch als je de beelden en het verloop van de tijdsverschillen bekijkt.

Ik vrees een beetje dat Remco zijn grootste 'handicap' het feit is dat hij pas laat is beginnen koersen en daardoor wat behendigheid op de fiets must, waardoor hij op 'technische' stukken tijd zal verliezen. De toekomst zal het uitwijzen.

Pogacar heeft gewoon al meer op hoog niveau gewonnen, en zit ook in een rijkere ploeg, altijd interessant met het oog op rondewerk.

Zoals eerder getypt door iemand hier, Bernal is van een hoger niveau dan zijn TdF. Voordeel is dat die niet heeft gekoerst voor de Giro, zoals een Yates (al gaat die nog een paar bommetjes plaatsen) en frisser zit en hopelijk voor hem dat die met een gerust gemoed nog wat tijd kan pakken, zodat die comfortabel de TT kan rijden.

Bettiol en Caruso, D rijden hier hun beste Giro - al viel Bettiol minder op voor zijn RVV-winst - en zal de EF'er nog de weg plaveien voor een podium voor Carthy.

Hopen dat Evenepoel nog meer tijd verliest, dan kan die binnenkort op pad gaan met De Gendt, Gougeard en De Marchi en een viermanstijdrit rijden waarin ze tien minuten voor de rest eindigen.
De Gendt voor de zege; Gougeard voor de tussensprint; De Marchi voor de bergtrui en Evenepoel, die lachend binnenkomt met de eindzege op zak, zodat die achteruit de TT kan rijden.

Ik vrees een beetje dat Remco zijn grootste 'handicap' het feit is dat hij pas laat is beginnen koersen en daardoor wat behendigheid op de fiets must, waardoor hij op 'technische' stukken tijd zal verliezen. De toekomst zal het uitwijzen.

Pogacar heeft gewoon al meer op hoog niveau gewonnen, en zit ook in een rijkere ploeg, altijd interessant met het oog op rondewerk.

Ik denk dat dat op termijn zeker niet per se een handicap hoeft te zijn. Dat is iets wat met een paar jaar prof te zijn ook wel weg is hoor.

Uiteindelijk heeft hij niet zoveel later dan de meesten zijn eerste Alpencols afgedaald. Er zijn er niet veel die daar voor hun 15-16 aan beginnen, en zelfs dat is nog jong. En met hoge (wedstrijd)snelheid over grindwegen/kasseien rijden, zal ook wel niet iedereen gedaan hebben voor zijn 20.

En in een peloton rijden, zal hij ook wel leren. Er zijn er niet veel die op hun 19 al in een World Tourpeloton reden. En degenen die dat deden diep in de finale, waren net als hij de supertalenten die bij de jongeren meer op kop dan in het peloton reden.

De beelden gezien op canvas ( giro verslagje ) , vreemd.
Eerst al vanachter op de 1ste klim en vanaf het op gravel is precies schrik? Benen leeg is benen leeg... Misschien door de rustdag.
Enfin tis nog 2 weken om te leren.

Zoals eerder getypt door iemand hier, Bernal is van een hoger niveau dan zijn TdF. Voordeel is dat die niet heeft gekoerst voor de Giro, zoals een Yates (al gaat die nog een paar bommetjes plaatsen) en frisser zit en hopelijk voor hem dat die met een gerust gemoed nog wat tijd kan pakken, zodat die comfortabel de TT kan rijden.
Dat zou ik niet durven zeggen. In de Alpen, in de derde week, leek Bernal toen echt veruit de sterkste van het pak. Zeven renners uit die top tien hebben podium hebben gereden in grote rondes (zonder het wegvallen van Pinot zelfs 8), Thomas, Quintana en Valverde hebben er zelfs één gewonnen.

En Bernal was in de Alpen niet zo'n klein beetje beter dan alle anderen daar. In de eerste twee Alpenritten reed die bergop soepeltjes weg toen alle rechtstreekse concurrenten op hun limiet zaten.

Gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Als uw budget 9 miljoen is en de andere ploegen 40 miljoen hebben om die helpers weg te kopen…
Ja, ik ga ook maar af op de bedragen die in de media verschijnen natuurlijk.
Dit staat in het artikel:
  • 19 miljoen huidig budget
  • 9 miljoen is het bedrag dat Quick Step zou geven nu met het nieuwe contract (en is eigenlijk eerder 7 a 9, niet exact gekend)
  • Ondanks dat Quick Step 2 a 3 miljoen meer geeft, verliezen ze momenteel wel Deceuninck als sponsor waardoor ze voorlopig onder de 19 miljoen gaan zitten
  • Zelfs al zouden ze geen extra hoofdsponsor vinden voor 2022, dan nog is er ruimte voor extra hoofdsponsor, dus kan later nog altijd uitgebreid worden (ik leid daar vooral dus uit af dat Quick Step opnieuw bereid is om status als hoofdsponsor te delen ondanks dat ze zelf al veel geven)

Dat Remco maar een dikke twee minuten verliest vandaag bewijst voor mij dat die zich puur op karakter doodgereden heeft om de schade te beperken. Ik zie in hem echt niet iemand die zich dan maar gaat laten wegzakken in de klassement in de hoop een vrijgeleide te krijgen bij een vlucht.

@Eland Alleen kan hij het nu ook op de grindwegen. Is toch iets extra tegenover de reuzencols van Frankrijk.
Wist zelfs niet dat die vroeger aan mountainbiken deed.
We zullen zien. Als hij blijft wegrijden van de rest is hij alvast minstens evengoed als toen.

Ik denk dat dat op termijn zeker niet per se een handicap hoeft te zijn. Dat is iets wat met een paar jaar prof te zijn ook wel weg is hoor.

Uiteindelijk heeft hij niet zoveel later dan de meesten zijn eerste Alpencols afgedaald. Er zijn er niet veel die daar voor hun 15-16 aan beginnen, en zelfs dat is nog jong. En met hoge (wedstrijd)snelheid over grindwegen/kasseien rijden, zal ook wel niet iedereen gedaan hebben voor zijn 20.

En in een peloton rijden, zal hij ook wel leren. Er zijn er niet veel die op hun 19 al in een World Tourpeloton reden. En degenen die dat deden diep in de finale, waren net als hij de supertalenten die bij de jongeren meer op kop dan in het peloton reden.
Maar de meeste rijden wel als nieuweling, junior en belofte in een peloton. Evenepoel reed er als junior meestal voor :p

De Gendt rijdt ook niet graag in het peloton.

Roglic is ook laat prof geworden maar die komt uit een sport waarin je wel wat leert dat je nodig hebt denk ik, Woods komt uit atletiek en die heeft er ook problemen mee lijkt me

Uiteraard vind ik het bijzonder jammer dat Evenepoel zoveel tijd is verloren, maar objectief gezien is dit toch echt heerlijk koersen. Een etappe die lekker hard wordt gemaakt en de eerste kletsen die worden uitgedeeld, echt genieten!

Benieuwd wat dat gaat geven in de bergen. Als het blijkt dat hij daar zijn goeie benen nog heeft dan kun je er toch vanuit gaan dat vandaag puur door angst/schrik is geweest. Als je de hele tijd verkrampt rond rijdt krijg je dat natuurlijk. De eerste "gevaarlijke" km's sinds zijn val. Mentaal heb je wel even de tijd nodig om dat te overkomen imo. Het is niet alsof die ook gewoon maar gevallen is.

Op dat beeld op +- 7 km van het einde stond hij quasi geparkeerd op die klim. Je zou denken dat hij dan nog minuten bij verliest maar verliest daarna amper nog tijd. Toch raar koersverloop om het dan op de benen te steken.

Maar 2 jaar in de jeugd gereden dacht ik, is minder dan het grote merendeel van het peleton. En dan ook nog eens vele wedstrijden solo of in kleine groepjes gereden omdat ie zo oppermachtig was. Gaat ie nog wat aanleren maar het positioneren plus bepaalde technieken zijn z'n ding op dit moment niet..

Benen leeg is toch pure bullshit. Hij verliest zijn tijd op de gravel in afdaling en rechte stukken. En nadien pakt hij zelfs nog wat tijd terug. Als je benen leeg zijn dan pak je geen tijd meer terug maar ga je hier op meer dan 5 minuten eindigen.

Dat hij dan gewoon eerlijk is en toegeeft dat hij schrik had want dat zag het kleinste kind. En dat is ook geen schande want om blind van het stof daar een afdaling te pakken op de gravel daar heb je grote cohones voor nodig.

De manier ook waarop hij die schokken opvangde de andere vangen de schokken op met hun armen omdat ze ontspannen zitten. Hij schudde daar helemaal door elkaar omdat hij zo verkrampt zat van de schrik.

Benen leeg is toch pure bullshit. Hij verliest zijn tijd op de gravel in afdaling en rechte stukken. En nadien pakt hij zelfs nog wat tijd terug. Als je benen leeg zijn dan pak je geen tijd meer terug maar ga je hier op meer dan 5 minuten eindigen.

Dat hij dan gewoon eerlijk is en toegeeft dat hij schrik had want dat zag het kleinste kind. En dat is ook geen schande want om blind van het stof daar een afdaling te pakken op de gravel daar heb je grote cohones voor nodig.

De manier ook waarop hij die schokken opvangde de andere vangen de schokken op met hun armen omdat ze ontspannen zitten. Hij schudde daar helemaal door elkaar omdat hij zo verkrampt zat van de schrik.
Da's natuurlijk communicatie gestuurd door de ploeg he.
Ze zijn al een hele giro heer en meester in hel afschermen na de finish, das voor een reden he. Zeker in deze rit!

Dit staat in het artikel:
  • 19 miljoen huidig budget
  • 9 miljoen is het bedrag dat Quick Step zou geven nu met het nieuwe contract (en is eigenlijk eerder 7 a 9, niet exact gekend)
  • Ondanks dat Quick Step 2 a 3 miljoen meer geeft, verliezen ze momenteel wel Deceuninck als sponsor waardoor ze voorlopig onder de 19 miljoen gaan zitten
  • Zelfs al zouden ze geen extra hoofdsponsor vinden voor 2022, dan nog is er ruimte voor extra hoofdsponsor, dus kan later nog altijd uitgebreid worden (ik leid daar vooral dus uit af dat Quick Step opnieuw bereid is om status als hoofdsponsor te delen ondanks dat ze zelf al veel geven)
Je snapt toch zelf ook dat Deceuninck hier niet verlengd omdat Lefevere ze zelf naar de uitgang begeleid heeft omdat hij betere opties heeft?

Als Deceuninck onder dezelfde voorwaarden kan aanblijven stoppen ze volgens mij nooit op dit moment.

Also koers related: ik wil bij deze Michel Wuyts nog eens uitdrukkelijk hard uitlachen i.v.m. zijn statement dat DQS het niveau van Ineos haalt... again: not even close. Los van wat ze vandaag allemaal uitsteken is enkel Almeida goed genoeg deze Giro. Moscon alleen al is beter dan Masnada, Knox, Honoré en Serry samen (in deze Giro).

Dat gezegd zijnde, paar serieuze verrassingen wel, zowel positief als negatief. Mooie ritwinaar, sterke Tobias Foss gezien ook en ook een aantal zeer goeie knechten: Bauman dat was boven verwachting en wat Bettiol en Guerreiro hier doen was ook niet verkeerd.
Yates weer zijn eigen zelve: atijd in laatste positie maar wel altijd in de laatste positie van de groep waar hij moet zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan