Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Evenepoel zijn grootste manco is zijn explosiviteit. 15 seconden achter blijft gewoon top, en hij moet het roze niet verdedigen. De langere cols moeten hem sowieso beter liggen. Als het op conditie aankomt is het gewoon een beest.

Blijft natuurlijk de vraag hoe hij 3 weken koers verteert. Wanneer was de laatste keer dat iemand zijn eerste grote ronde won? Moet je toch al diep in de archieven duiken lijkt me.
Ja, das niet echt fair natuurlijk. Wanneer was de laatste keer dat een renner bij zijn eerste grote ronde kopman was?
* Bernal werd 15de in zijn eerste GT als luxe-knecht en 3de in rang in zijn team en won het jaar nadien.
* Contador won bij zijn eerste serieuze poging (tenzij je die 31ste plaats in dienst van Liberty Seguros wil meetellen).
* Pogacar won zijn eerste Tour...

Was duidelijk te zien op de beelden en is nog gezegd geweest later in uitzending
Ja en alles wat ze daar zeggen is juist... heb je wel gehoord wat ze daar weer allemaal zitten uitkramen?

Evenepoel parkeert! Evenpoel staat stil! Except, dat was totaal niet waar: zie screenshot die @george_parasol hierboven poste...

Evenepoel stond helemaal niet stil. Hij zat wel tamelijk ver, wat daar de reden van is weten we niet maar leek mij eerder ofwel slechte positionering ofwel bewust zelf pacen. Hij zal zelf wel weten dat als hij hier goed paced dat hij hooguit een handvol seconden moet prijsgeven, als hij zichzelf opblaast in die eerste 200m verliest hij misschien een halve minuut... uiteindelijk zie je Bernal echt verkrampen die laatste 100 meter en daar pakt hij dan ook geen extra tijd meer, integendeel, hij moet zich naar de streep slepen terwijl Evenepoel nog redelijk kloek trapt tot op de streep.

Die strade bianche rit moet Remco wel liggen als ik het parcours bekijk al zal ineos de boel daar wel redelijk goed kunnen controleren en een uitval van een klassementsman goed kunnen opvangen. Het eindigt daar jammer genoeg ook weer opnieuw op zo'n punchers puist. Het profiel van de zoncolan ook net eens bekeken, wat een beest is dat!
De Zoncolan is idd een beest, nog wat anders dan vandaag ook!
En dan die zware laatste week, kan nog langs alle kanten uit...

De positie van Evenepoel is toch wel redelijk hetzelfde de hele klim. Op het moment van Bernal zijn aanval zet hij zich toch redelijk aan de kant (in vergelijking met de andere renners die toch meer op 1 lijn blijven). Al bij al rijdt hij toch wel goed de laatste paar honderd meters als je ziet van welke positie hij kwam

2AUZ2Qs.jpg

Toch wel mooi dat Bernal hier roze pakt.
Ik ben niet overtuigd dat woensdag meer voor Remco is, maar het kan altijd natuurlijk.

Niet vergeten dan bernal in de strade ook gewoon bij Van Der Poel, Van Aert, Pidcock en Pogacar mee was. Dus ik denk niet dat Ineos persé wil controleren, Volgens mij gaan die daar echt initiatief tonen.
Ik denk toch ook eerder dat Ineos en Bernal daar serieus met gashendel open gaan rijden. Daar zouden wel eens slachtoffers kunnen vallen.

Ik hoop vooral niemand met pech. Porte had zijn 3e plek ook bijna verloren door zo een kutwegen op te zoeken. Moet helemaal niet voor mij bij een grote ronde

Ik hoop vooral niemand met pech. Porte had zijn 3e plek ook bijna verloren door zo een kutwegen op te zoeken. Moet helemaal niet voor mij bij een grote ronde
Tis de Ronde van Italië... als ze in andere koersen over die wegen rijden mogen ze dat in de ronde van de land toch zeker ook wel doen. Das zo'n beetje diezelfde discussie als "moeten ze wel over kasseien rijden in de Tour?" (ja dus).

Anquetil won zijn eerste grote ronde en volgens mij Hinault ook.
De meest recente die ik tegen kwam was inderdaad Hinault. Reed wel "pas" in zijn 4e profjaar zijn eerste Tour. Hij had het jaar ervoor al de Dauphiné, Gent-Wevelgem en LBL gewonnen. Reed 13 grote rondes en won er 10. #stukjegeschiedenis :)

Tis de Ronde van Italië... als ze in andere koersen over die wegen rijden mogen ze dat in de ronde van de land toch zeker ook wel doen. Das zo'n beetje diezelfde discussie als "moeten ze wel over kasseien rijden in de Tour?" (ja dus).
Moet voor mij ook niet.
Enige dat je er mee bereikt is dat iemand zijn klassement omzeep is

Jammer dat 9lives niet meer bestaat om te kunnen zien wat de mening was over de kasseiritten in de Tour. Volgens mij is er wel een verband met de aanwezigheid van een klassementsman bij Quick-Step. Voor mij is alles goed behalve sprintetappe, dus doe maar op. Van mij mag zo een rit zoals Neeltje Jans ook wel elk jaar.

Toch sterk en knap van Evenepoel vandaag? 4des in de eerste echte afkomst bergop in zijn allereerste ronde?
Je kan toch echt niet meer verwachten sé. En hij staat nog altijd 2des na Bernal hé!

De vraag blijft nog steeds: wat doet hij in het echte hooggebergte?

Kan hij tijdrijden? Check!
Kan hij mee klimmen met de besten? Check!
Kan hij op een aankomst bergop mee met de besten? Check!
Kan hij ook in de 'echte' bergen mee? To be seen!

Dit noem ik nog niet eens een echte aankomst bergop eigenlijk, daarvoor gaan we moeten wachten tot volgende week zaterdag op de Zoncolan.

Was blijkbaar een akkefietje in de tunnel waardoor hij wat posities kwijt was

En nu naar café de rustberg! #maardemediaoverdrijftniethoor

Ik verwacht altijd het onverwachte van Remco.. Daarom is het net Remco. Anders was het gewoon weer een zoveelste groot talent. En hij is arrogant genoeg om zelf ook wel die roze trui in Milaan te willen (zonder het expliciet te zeggen)

Hij zat in het begin gewoon in het wiel van Almeida, dat was duidelijk te zien op beeld. Daarna kwamen de vluchters weer in beeld en toen ze terug naar het 'peloton' gingen zat Evenepoel daar niet meer, maar zo goed als achteraan van dat groepje.

Dan moet er toch iets gebeurd zijn? Hij werd namelijk perfect meegenomen door Almeida.
Remco z'n uitleg bevestigt dit dus.

En alles wat wordt gezegd in de uitzending is per definitie waar. Remco rijdt per slot van rekening toch al enkele dagen in de maglia Rosa!
Neen, dat zeg ik niet dat alles waar is wat in uitzending wordt gezegd. Wie zegt dat Remco al in roze rijdt? Gij dan toch wel..

Verduidelijking: hij werd aangetikt door een ploegmaat van Bernal en daarom dus slechte positie aan gravelstroken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan