Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Was dat echt Evenepoel die daar even stil stond (ik twijfel)? Dat moet toch pech zijn dan of iets? Schakelprobleem ofzo? Echt onmenselijk dat ge helemaal parkeert ma dan weer iedereen voorbij snelt.

Anyways, schade wederom beperkt. Alle favorieten binnen de 20 seconden. Nog helemaal niets gebeurd. Bernal heel goed voor de moment, maar de Giro is nog 2 weken en we hebben eigenlijk nog geen fatsoenlijke bergrit gehad.

Verschillen bij de eerste rustdag zullen in ieder geval nog miniem zijn. Bernal duidelijk wel de beste troeven in handen, maar daarachter ligt alles nog open. Ook Bernal kan natuurlijk nog eens een dip krijgen.

Uitkijken naar de Zoncolan nu :)

Dat is Evenepoel hé. Remember de ronde van Belgie deed daar net hetzelfde. Passen en dan gewoon op eigen tempo rijden en alles oprollen. Heeft niet die explosiviteit en schakelt snel naar zijn eigen tempo. Deed hij eerder deze Giro ook al relatief vlug passen maar dan toch de schade beperken met zijn eigen tempo.

Benieuwd wat dat geeft op de echte lange cols.

Dat is Evenepoel hé. Remember de ronde van Belgie deed daar net hetzelfde. Passen en dan gewoon op eigen tempo rijden en alles oprollen. Heeft niet die explosiviteit en schakelt snel naar zijn eigen tempo. Deed hij eerder deze Giro ook al relatief vlug passen maar dan toch de schade beperken met zijn eigen tempo.

Benieuwd wat dat geeft op de echte lange cols.

Dit was niet gewoon passen hé, dit was stilstaan. Echt no way dat die geen paar seconden een schakelprobleem had ofzo. Klopt dat hij een klimmer is die altijd op eigen tempo probeert te rijden en dan volk oprolt, maar dat passen was niet "eigen tempo".

Inderdaad, dat passen was ook gewoon nog voor de echte versnelling van Bernal dacht ik.
Nee lijkt me inderdaad eerder schakelproblemen of tactiek, of het was helemaal niet Evenepoel die stilstond :) Heb het zelf niet echt zien gebeuren, maar op Eurosport zeiden ze het wel

Dit was niet gewoon passen hé, dit was stilstaan. Echt no way dat die geen paar seconden een schakelprobleem had ofzo. Klopt dat hij een klimmer is die altijd op eigen tempo probeert te rijden en dan volk oprolt, maar dat passen was niet "eigen tempo".
Dat heb ik dan gemist. Ik zag hem gewoon plots redelijk ver achteraan en toen Bernal ging zat hij ver en is dan langzaam beginnen opschuiven. Ik heb hem niet zien stilstaan.

Dat interview van Bernal :rofl:
Precies alsof hem nooit de Tour gewonnen heeft, neoprof is en uit het niets van iedereen wegrijdt.
Heerlijk wel. Altijd iets tegen die ploeg gehad, maar Bernal is gewoon een heerlijke renner om naar te kijken.

Op het helikopterbeeld leek er iemand met witte trui helemaal stil te staan. 5s daar na kreeg je een beeld waarin Evenepoel redelijk vanvoor nog zat. Opzich sterk hersteld, deze klimmen zijn ook niet zijn ding. Die explosiviteit heeft hij nooit gehad. Bernal staat momenteel enkel voor Evenepoel door de boni's. Verlies valt dus wel goed mee.

De renner die stil stond was Evenepoel helemaal niet. 10 seconden later zat hij terug vooraan ofzo :wtf:. Leek me een fdj te zijn. Maar ook Bora of ag2r rijden in een wit truitje van zo hoog gezien.

Wat ik me ook afvraag, worden de renners eigenlijk nog getest tijdens de Giro? Als je die aankomst bekijkt en ziet hoeveel volk daar op de renners staat te wachten... Of zijn die renners misschien gevaccineerd?

Evenepoel zat op plaats 15 op het moment dat Eurosport verklaart dat ie stil stond. Zat gewoon te ver en mist explosiviteit. Niets aan de hand dus

Als evenepoel stil stond op dan 4e te worden is die wel insane sterk :p
Zat gewoon er bij maar iets te ver

De renner die stil stond was Evenepoel helemaal niet. 10 seconden later zat hij terug vooraan ofzo :wtf:. Leek me een fdj te zijn. Maar ook Bora of ag2r rijden in een wit truitje van zo hoog gezien.

Hij was er in ieder geval wel wat doorgezakt (aan het begin van de strook?). Dus had sowieso wel even een lastig moment. Maar goed, uiteindelijk wel zeer goed herpakt.

idd

Ik heb ook moeten terugspoelen want commentaar van Eurosport was zeer verwarrend en die dachten even dat Evenepoel die renner was die volledig stilstond terwijl hij op dat moment gewoon in het wiel meerijdt van die movistar renner voor hem.

Evenepoel zijn grootste manco is zijn explosiviteit. 15 seconden achter blijft gewoon top, en hij moet het roze niet verdedigen. De langere cols moeten hem sowieso beter liggen. Als het op conditie aankomt is het gewoon een beest.

Blijft natuurlijk de vraag hoe hij 3 weken koers verteert. Wanneer was de laatste keer dat iemand zijn eerste grote ronde won? Moet je toch al diep in de archieven duiken lijkt me.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan