Action PC PS5 PS4 Ghost of Tsushima

Ik vind vooral de haptic feedback goed gebracht in deze heruitgave alsook het 3D sound.
De Japanse audio met lip sync is ook een leuke toevoeging.
 
Ben er ook weer eens mee begonnen. En nu ben ik wel redelijk hooked eigenlijk. Dus deze ga ik toch wel platinum proberen te halen.
 
DLC net uit (bijna 100%), maar je moet de online modus gespeeld hebben om volledig 100% te hebben.

Een vergelijking met DLC van bv. Valhalla is niet echt the doen, deze DLC is afgewerkt, net als de main game. Vlot, vloeiend, geen bugs, heerlijke audiovisuals en soundtrack.
 
Review

 
Review

Zo moet ik bekennen dat ik Ghost of Tsushima altijd straal genegeerd heb, zelfs als PlayStation-fanaat.
shame gif.gif
 
Heb een week verlof achter de rug gehad,door de dag bezig zijn met de kinderen en tuin, s'nachts gamen (Ben kapot na mijn verlof haha).
We al 36 uur op GOT, zit wss ergens halverwege Act 3 , met eerste deel volledig bevrijd en 2de deel nog 1 basis die ik nog niet gevonden heb.

Nu gaat het veel trager gaan omdat ik terug aan het werk ben, maar ik vind het een dijk van een spel. Het eerste spel in dit genre dat ik gespeeld heb was Immortal Feniks Rising, maar dit is nog een stuk beter. Mss de Asassin creeds toch eens oppakken :p.
 
Ik moet bekennen dat ik ook nog aan dit spel moet beginnen 😅

Eerst God of War (2018) en Red Dead Redemption 2 uitspelen en dan staat deze op het programma.
Heb de PS4 versie al liggen van toen die eens in een (zeldzame) promo stond
 
Ik moet bekennen dat ik ook nog aan dit spel moet beginnen 😅

Eerst God of War (2018) en Red Dead Redemption 2 uitspelen en dan staat deze op het programma.
Heb de PS4 versie al liggen van toen die eens in een (zeldzame) promo stond
Amai, God of war en rdr 2 zijn moeilijk te tippen. Samen met tlou2 beste games van deze generatie. Voor mij dan toch. Ghost was een goed spel, maar hier en daar laat het steken vallen in het verhaal wat de geloofwaardigheid omlaag haalt. Voor mij is dat wel zeer belangrijk. Maar hoe dan ook, zeer goed spel, combat systeem is awesome 👌. En sowieso wel een must om gespeeld te hebben! Zeker nu op PS5!
 
Amai, God of war en rdr 2 zijn moeilijk te tippen. Samen met tlou2 beste games van deze generatie. Voor mij dan toch. Ghost was een goed spel, maar hier en daar laat het steken vallen in het verhaal wat de geloofwaardigheid omlaag haalt. Voor mij is dat wel zeer belangrijk. Maar hoe dan ook, zeer goed spel, combat systeem is awesome 👌. En sowieso wel een must om gespeeld te hebben! Zeker nu op PS5!
't Is maar dat God of War geloofwaardig is he :p
 
't Is maar dat God of War geloofwaardig is he :p
Zeker, ik geloof de wereld, de personages, de dialogen. Gow 2018 is net zoals rdr2, the last of us games het perfecte voorbeeld hoe je triple A storytelling moet brengen in een video game. Met Ghost zit de sfeer perfect, de combat is super, de wereld is bloedmooi en geloofwaardig. Maar het laat steken vallen in het verhaal. Een voorbeeld:
Op een gegeven moment wordt Jin gevangen genomen door Kothun. Die hele scène hierna sloeg nergens op. De manier waarop Jin ontsnapt,... what the hell? En dat was Kothun zijn plan, zijn grootste bedreiging laten bewaken door 1 gast op die open plaats. Dat zijn zo van die typische scènes die je in zoveel games tegen komt, maar steek zo'n scène in een naughty dog spel en ze worden met de grond gelijk gemaakt. Zo'n scène die op deze manier gebracht wordt, uitgeschreven is, vind je ook niet terug in een spel als gow. De scène in tlou2 in het begin (met Joel) waar zovelen commentaar op hebben is nog altijd veel beter uitgeschreven dan deze scène. Ma swat, ik hou van de Sony spellen, maar ik vind persoonlijk deze kritiek terecht, en niemand geeft die kritiek, wat ik bizar vind. Hoe dan ook, top spel 😄
 
Amai, God of war en rdr 2 zijn moeilijk te tippen. Samen met tlou2 beste games van deze generatie. Voor mij dan toch. Ghost was een goed spel, maar hier en daar laat het steken vallen in het verhaal wat de geloofwaardigheid omlaag haalt. Voor mij is dat wel zeer belangrijk. Maar hoe dan ook, zeer goed spel, combat systeem is awesome 👌. En sowieso wel een must om gespeeld te hebben! Zeker nu op PS5!
Bwa, God of War is nu ook ni echt volledig m'n ding hoor. Tot waar ik nu zit is het wel plezant en vooral mooi van graphics, maar nu ook niet het beste spel ooit (tlou1 is onverslaanbaar ;))
En RDR2 is ook plezant en prachtig van graphics en wereld, maar toch veel te traag naar mijn goesting, zowel qua story als gewoon movement. Ik moet mezelf echt opleggen dat ik het moet uitspelen of het zou er niet meer van komen.

Dus al bij al denk ik dat Ghost of Tsushima iets of wat meer m'n ding gaat zijn, de verwachtingen liggen toch hoog na alle goede reviews (zelfs voor de PS5 upgrade)
 
Bwa, God of War is nu ook ni echt volledig m'n ding hoor. Tot waar ik nu zit is het wel plezant en vooral mooi van graphics, maar nu ook niet het beste spel ooit (tlou1 is onverslaanbaar ;))
En RDR2 is ook plezant en prachtig van graphics en wereld, maar toch veel te traag naar mijn goesting, zowel qua story als gewoon movement. Ik moet mezelf echt opleggen dat ik het moet uitspelen of het zou er niet meer van komen.

Dus al bij al denk ik dat Ghost of Tsushima iets of wat meer m'n ding gaat zijn, de verwachtingen liggen toch hoog na alle goede reviews (zelfs voor de PS5 upgrade)
Mja, this natuurlijk ook smaak en goesting dat telt idd. Tlou1 is ook één van mijn lievelingsgames. Maar van de PS4 generatie was ik toch van mijn sokken geblazen door rdr 2. Een open wereld game dat continu triple a storytelling brengt. Zeer indrukwekkend voor zo'n lang spel. Dialogen zijn zo goed uitgeschreven! Maar ja idd, sommige vinden het te traag. Tlou2 daarentegen was een rollercoaster van begin tot einde en ook 30 uren lang. Waren in mijn ogen 2 games. Ik vond die echt subliem. Al zou ik 1 net iets hoger zetten waarschijnlijk. En God of war toch zeker uitspelen. Hopelijk komt de volgende in 2022 uit...
En ja, Ghost is ook een prachtig spel uiteraard. Sfeer is echt wel top. En visueel insane ook. Als je foto mode gebruikt zie je soms niet dat een game is. Echt crazy. Zitten ook een paar side missies in die echt wel de moeite zijn.
 
Rdr2 veel te trage game voor mij heb het geduld er niet voor, voor mij mag een sp game max 25u duren ieder zijn goesting natuurlijk.
 
Mja, this natuurlijk ook smaak en goesting dat telt idd. Tlou1 is ook één van mijn lievelingsgames. Maar van de PS4 generatie was ik toch van mijn sokken geblazen door rdr 2. Een open wereld game dat continu triple a storytelling brengt. Zeer indrukwekkend voor zo'n lang spel. Dialogen zijn zo goed uitgeschreven! Maar ja idd, sommige vinden het te traag. Tlou2 daarentegen was een rollercoaster van begin tot einde en ook 30 uren lang. Waren in mijn ogen 2 games. Ik vond die echt subliem. Al zou ik 1 net iets hoger zetten waarschijnlijk. En God of war toch zeker uitspelen. Hopelijk komt de volgende in 2022 uit...
En ja, Ghost is ook een prachtig spel uiteraard. Sfeer is echt wel top. En visueel insane ook. Als je foto mode gebruikt zie je soms niet dat een game is. Echt crazy. Zitten ook een paar side missies in die echt wel de moeite zijn.
Klopt dat RDR2 een indrukwekkende prestatie was op PS4 (open wereld, top notch graphics - nog steeds, uitgebreide story). Ik heb de game op release gekocht in 2018, maar toen heb ik hem vrij snel aan de kant gelegd door het trage begin en andere games die uitkwamen rond die periode (en beperkte tijd om te gamen).
Met ouder te worden kan ik RDR2 nu wel meer appreciëren en was ik toch benieuwd naar het verdere verloop van het spel, vandaar de herkansing :). Ik zit nu al zo goed als op het einde dus ga hem zeker uitspelen, same goes for God of War.

Onze smaak lijkt trouwens ook wel goed overeen te komen want ik ben ook een grote MGS fan!
 
Klopt dat RDR2 een indrukwekkende prestatie was op PS4 (open wereld, top notch graphics - nog steeds, uitgebreide story). Ik heb de game op release gekocht in 2018, maar toen heb ik hem vrij snel aan de kant gelegd door het trage begin en andere games die uitkwamen rond die periode (en beperkte tijd om te gamen).
Met ouder te worden kan ik RDR2 nu wel meer appreciëren en was ik toch benieuwd naar het verdere verloop van het spel, vandaar de herkansing :). Ik zit nu al zo goed als op het einde dus ga hem zeker uitspelen, same goes for God of War.

Onze smaak lijkt trouwens ook wel goed overeen te komen want ik ben ook een grote MGS fan!
Ha ja, mgs 1 en mgs 3 zijn mijn all time favorite games. Ik heb zelfs de soundtrack van snake eater gebruikt als één van de liedjes op de ceremonie van mijn trouwfeest 😄.
 
Heb tijdens het spelen op PS5 toch al 3 random crashes gehad. Game freezed, sluit af en springt terug naar het startscherm. Zodra ik het spel terug opstart ben ik na 1s terug waar ik gebleven was....Voor de rest Top game !
 
Terug
Bovenaan