Action PC PS5 PS4 Ghost of Tsushima

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
tsuozkan.jpg


release: 17 juli 2020
genre: action, open world
dev: Sucker Punch

Van de makers van inFamous.

The year is 1274. Samurai warriors are the legendary defenders of Japan—until the fearsome Mongol Empire invades the island of Tsushima, wreaking havoc and conquering the local population. As one of the last surviving samurai, you rise from the ashes to fight back. But honorable tactics won’t lead you to victory. You must move beyond your samurai traditions to forge a new way of fighting—the way of the Ghost—as you wage an unconventional war for the freedom of Japan.

 
Uiteindelijk dan ook maar eens besteld. Doordat het geen nieuw spel is wou ik er ook geen volle pot voor betalen maar heb het op Amazon.de toch nog gevonden voor net geen 50€ incl verzending.
Ben benieuwd icm de PS5 🙂
 
Ja, het is de enige "must-play" titel denk ik die ik nog niet gespeeld heb. Eentje voor mij mee bezig te houden tijdens het kerst verlof 🙂
 
Januari hier voor mij, zeer kalme maand zoals elk jaar, outriders is mijn eerste aankoop dan begin Februari.
 
zou deze wel es willen herspelen op ps5, maar nog een open world game (na valhalla) is een beetje van het goeie te veel :)
deze game heeft wel van de beste cutscenes (en muziek) die ik al heb gespeeld ... einde act 2 is like wtf :shutup:
 
Zeer mooi spel met een goed verhaal. Zijmissies zijn soms wel repetitief, maar niet zo erg als de laatste Assassins Creed-spellen (Valhalla heb ik nog niet gespeeld).
 
Voor een gratis, onaangekondigde DLC is de co-op redelijk spectaculair.
Een aantal korte story missies voor met 2 te spelen en de survival waves per 4. Deze zijn met matchmaking.
Je levelled vlot en vind goeie loot en stijgt in moeilijkheid in level brackets.
Dat gaat natuurlijk door de ééntonigheid na een tijdje vervelen.

Maar vooral de raid is indrukwekkend. Het is sinds Destiny geleden dat er nog is een spel is dat een raid wel degelijk ziet als de combinatie van enemies en puzzels. We hebben hem nog niet uitgespeeld en zijn er al weken zoet mee met eenzelfde groepje vrienden.

Als er van Legends ooit een volwaardige co-op game komt, is dat absoluut waar wij zitten op te wachten. Op een singleplayer GoT 2 ook natuurlijk:)
 
Ben ook bezig met deze game.
Het ziet er mooi uit, speelt vlot, het verhaal is tot hier toe ook ok/goed (Einde Act 2 bijna) maar het is en blijft een open world game.
De (zij)missies en het verzamelen gaan na een tijd toch wel vervelen hoe mooi de wereld ook is. Blijkbaar ligt dit soort game mij toch niet 100%.


edit: even mijn mening bijstellen...
Ondertussen in ACT 3 beland en toch wel op korte tijd een rollercoaster van emoties meegemaakt. De hoofdmissies en grote zijmissies zitten echt wel goed in elkaar. Op naar het einde!

edit 2: spel uitgespeeld op hard. Topgame :)
Zeer goed einde!
 
Laatst bewerkt:
De combat is zo goed en uitgebreid dat ik het na 100 kampjes nog altijd niet beu was maar het is wel een feit dat in een game met minder goeie combat en sfeer, het zeker een terechte opmerking zou zijn dat de zijmissies wat eentonig zijn.
De hoofdstory en de vaste zijstory met de vaste companen zijn wel sterk gebracht vind ik. De rest zie ik als extra voor de liefhebbers.
 
Terug
Bovenaan