Action PC PS5 PS4 Ghost of Tsushima

Toch al paar keer serieus zitten vloeken. Mijn reflexen zijn niet al te best als ik overrompelt wordt door een groep.
 
Ik moet toch zeggen dat de game na een tijdje begint tegen te steken. Er zijn gewoon teveel kleine zijmissies dat echt als vulling aanvoelen en gewoon super eentonig zijn. De hoofdmissies zijn en grote zijmissies zijn wel de moeite maar door al die kleine missies wordt het spel onnodig lang vind ik.
Ook een misser vind ik al die ghost wapens, ik gebruik die zo goed als bijna nooit.
Een goede game maar zeker geen "Game of the Year" voor mij.
 
Ik moet toch zeggen dat de game na een tijdje begint tegen te steken. Er zijn gewoon teveel kleine zijmissies dat echt als vulling aanvoelen en gewoon super eentonig zijn. De hoofdmissies zijn en grote zijmissies zijn wel de moeite maar door al die kleine missies wordt het spel onnodig lang vind ik.
Ook een misser vind ik al die ghost wapens, ik gebruik die zo goed als bijna nooit.
Een goede game maar zeker geen "Game of the Year" voor mij.
Deze heb ik nog niet gespeeld (ligt wel klaar), maar ik had hetzelfde gevoel bij Marvel's Spider-Man. Coole game, maar véél te veel eentonige zijmissies.
 
Deze heb ik nog niet gespeeld (ligt wel klaar), maar ik had hetzelfde gevoel bij Marvel's Spider-Man. Coole game, maar véél te veel eentonige zijmissies.
Dat is idd ook zo. Spijtig dat er maar weinig open world games écht boeiende zijmissies hebben. Als er niet teveel zijn vind ik dit niet zo erg en gaat dat nog vlot, maar hier heb ik precies de indruk dat ik alleen maar zijmissies aan het doen ben.
Act 1 heb ik alles op het 1ste gedeelte van de map vrijgespeeld voor ik naar Act 2 ben gegaan. Vanaf dan is het wat beginnen tegen te steken.
 
Ik denk dat het voor elke open wereld-game wel geldt dat de extra zijmissies, in dit geval de shrines, baths, vogels, vossen, ... enkel voor de echte liefhebbers zijn. Met de hoofdverhaallijn en de hoofd zijmissies van uw vaste companen, heb je inderdaad meer dan boeiende game genoeg.
Het is de kunst van op tijd aan te voelen wanneer je door de zijmissies de interesse verliest en dan weer het hoofdverhaal op te pikken.
Bij AC Odyssey ben ik daar hard in gefaald, veel te wijd gegaan in de eerste zones en ik was het kostbeu en heb het nooit meer hernomen jammer genoeg. Bij Spider-man ben ik vrij snel afgehaakt met de zijmissies en ook bij Cyberpunk ben ik beter op weg met plezier de aftiteling te zien. En dan zijn er anderen die eenzelfde game 2-3 na elkaar completen. Chapeau:)
 
Ik denk dat het voor elke open wereld-game wel geldt dat de extra zijmissies, in dit geval de shrines, baths, vogels, vossen, ... enkel voor de echte liefhebbers zijn. Met de hoofdverhaallijn en de hoofd zijmissies van uw vaste companen, heb je inderdaad meer dan boeiende game genoeg.
Het is de kunst van op tijd aan te voelen wanneer je door de zijmissies de interesse verliest en dan weer het hoofdverhaal op te pikken.
Bij AC Odyssey ben ik daar hard in gefaald, veel te wijd gegaan in de eerste zones en ik was het kostbeu en heb het nooit meer hernomen jammer genoeg. Bij Spider-man ben ik vrij snel afgehaakt met de zijmissies en ook bij Cyberpunk ben ik beter op weg met plezier de aftiteling te zien. En dan zijn er anderen die eenzelfde game 2-3 na elkaar completen. Chapeau:)

Uiteraard! Die verzamelmissies zoals die shrines, baths,... daar zit ik niet mee in, dat zijn dingen die ik graag doe. Het zijn vooral die kleine zijmissies van "Go there, kill those guys", daar zijn er veel te veel van. Hadden ze dit wat meer beperkt dan was mij dit veel minder opgevallen.
Met de hoofverhaallijn en de hoofd zijmissies is niets mis mee, daar stoor ik mij niet aan.
Dat is de reden waarom AC2 mijn laatste was die ik gespeeld heb, véél te véél vulling. Om 1 of andere reden vond ik het blijkbaar bij Spider-man nog meevallen want ik kan mij dit niet herinneren. Kijk, dat is iets waar ik op voorhand altijd een beetje schrik mee heb aan open world games. Vandaar dat ik deze ook wat probeer te beperken. Bij RPG's zoals The Witcher 3 en de Fallout serie stoort mij dit niet, daar is de open wereld boeiend omdat je stuff kan vinden waarmee je je character sterker kan maken.
Maar dat maakt GoT zeker geen slechte game voor mij, alleen vind ik het niet dat het een betere Game of the Years is dan The Last of Us 2. Laat ons zeggen dat het een 8 à 8,5/10 krijgt van mij.
 
De ghost weapons komen ook hard tot hun recht in de multiplayer, waar ze iets meer forceren om in de vier verschillende speelstijlen te spelen onder de vorm van classes.
Maar het geeft in de singleplayer wel de keuze om uw eigen stijl te bepalen en die vrijheid vind ik net de grote meerwaarde tegenover bv. de combat van AC. Daar is er wapenkeuze maar daar stopt het wel.
Hier kan je als eervolle samurai uw aanwezigheid bekend maken, puur op katanaskills met de vier stances, als assassin alles vanuit stealth doen met sluipen en via de hoogte, rookbommen, gifpijlen en afleidingstechnieken, als archer alles vanop afstand met boog en sniperboog, fire arrows, ... of als shinobi met actieve aanvallende stijl met firecrackers, kunais, verschillende bommen, ... Vond ik best wel ongezien wanneer je dat vergelijkt met ander games in dit genre.
En net dat maakte voor mij elk herhalend kampje de moeite. Door eens af te wisselen van tactiek was ik na kamp nr. 50 nog altijd chaud.
Maar het argument van herhaling van die kampjes is zeker terecht wanneer je niet overtuigd bent van de sfeer of combat.
 
Laatst bewerkt:
Speell je op hard? Ik vond de de Ghost weapons zeer nuttig bij momenten.
Op normal. In het begin was dit al vrij pittig omdat je nog maar weinig leven hebt maar eenmaal je wat verder in de skilltree zit en de 4 stances hebt wordt het echt simpel. Sindsdien ben ik met moeite nog dood geweest.
De ghost weapons komen ook hard tot hun recht in de multiplayer, waar ze iets meer forceren om in de vier verschillende speelstijlen te spelen onder de vorm van classes.
Maar het geeft in de singleplayer wel de keuze om uw eigen stijl te bepalen en die vrijheid vind ik net de grote meerwaarde tegenover bv. de combat van AC. Daar is er wapenkeuze maar daar stopt het wel.
Hier kan je als eervolle samurai uw aanwezigheid bekend maken, puur op katanaskills met de vier stances, als assassin alles vanuit stealth doen met sluipen en via de hoogte, rookbommen, gifpijlen en afleidingstechnieken, als archer alles vanop afstand met boog en sniperboog, fire arrows, ... of als shinobi met actieve aanvallende stijl met firecrackers, kunais, verschillende bommen, ... Vond ik best wel ongezien wanneer je dat vergelijkt met ander games in dit genre.
En net dat maakte voor mij elk herhalend kampje de moeite. Door eens af te wisselen van tactiek was ik na kamp nr. 50 nog altijd chaud.
Maar het argument van herhaling van die kampjes is zeker terecht wanneer je niet overtuigd bent van de sfeer of combat.
De combat is hetgene waar de game wel in uitblinkt, idd. In het begin is dit wel leuk om de verschillende mogelijkheden te proberen maar na het zoveelste kamp gecleared te hebben ga ik toch voor de easy way...eerst de gemakkelijkste doelwitten uitschakelen in stealth en de archers die een hoog vantage point hebben, daarna full frontal combat voor de overschot.
Eén keer heb ik echt de ghost weapons gebruikt en dat was wanneer je een slachtoffer moest beschermen en je wordt langs alle kanten overrompelt door heavies die ook nog eens het slachtoffer willen doden. Daar kwam de rookbom wel van pas om ze te verblinden en te verdoven, dat heeft mij serieus geholpen om er voorbij te geraken.
 
Had deze gekocht kort na release, maar dan was de kersverse dochter daar iets vroeger dan verwacht en heeft deze de hele tijd stilgelegen. Eergisteren opnieuw begonnen hiermee, ik zit ongeveer op het punt waar ik gestopt was (nog niet ver dus), maar wauw... Gewoon wauw. Ik kijk uit naar het vervolg.
 
Ondertussen een aantal story missions gedaan in Chapter 2. Story wise vond ik het een goeie start, maar de follow-up in Chapter 1 vond ik niet zo sterk. Chapter 2 vind ik al stukken beter en de missie waar je Ghost Stance krijgt, is heel goed en het “ding” zelf is awesome!

Daarnaast wissel ik veel af tussen story, tales en collectables en ben ik het in de verste verten nog niet beu (21u gespeeld nu). Tales trouwens ook heel sterk in mijn ogen.
 
Heb uiteindelijk de Tales, collectibles en side-missions wat aan de kant gelegd (wel alle Mythic Tales gedaan) en vol voor de story gegaan. Wat een game is het mij geweest! Waarschijnlijk nog wel teruggaan om de Tales op te kuisen, want die waren ook echt goed.
En de crescendo die de Main Story is, ik heb met tranen in mijn ogen gezeten. Petje af aan Sucker Punch, they did it again!
 
Na spiderman, god of war en the last of us herspeeld te hebben op ps5, nu
new game + begonnen op ps5 hier, na op ps4pro gespeeld te hebben in de zomer.
die 60fps voelt zodoende nog vloeiender aan dan de performance mode op ps4pro.

toont ook weer eens hoe goed dat de line up voor mij was op de ps4. toppers, een voor een.
BA1Gxv0.jpg
 
Na spiderman, god of war en the last of us herspeeld te hebben op ps5, nu
new game + begonnen op ps5 hier, na op ps4pro gespeeld te hebben in de zomer.
die 60fps voelt zodoende nog vloeiender aan dan de performance mode op ps4pro.

toont ook weer eens hoe goed dat de line up voor mij was op de ps4. toppers, een voor een.
BA1Gxv0.jpg
Heb je de remaster gespeeld van spiderman of de originele?
 
Terug
Bovenaan