Studie Geneeskunde en tandheelkunde vergelijken met andere (STEM) richtingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch nog als aanvulling op de Tier List. Rechten of Fysica, beide zijn zeer moeilijke richtingen waar je hard voor moet werken. Verschil is wel dat je Rechten kan studeren als het je interesseert en je er ook genoeg tijd insteekt. Beide zullen je niet ver brengen in fysica moest je het inzicht niet hebben.
 
Toch nog als aanvulling op de Tier List. Rechten of Fysica, beide zijn zeer moeilijke richtingen waar je hard voor moet werken. Verschil is wel dat je Rechten kan studeren als het je interesseert en je er ook genoeg tijd insteekt. Beide zullen je niet ver brengen in fysica moest je het inzicht niet hebben.
En hoeveel diploma's heb jij eigenlijk al gehaald die jou enig inzicht verschaffen in de materie van ongeveer elke universitaire richting?
 
Trouwens is er niet direct een verband met hoeveel iemand weet <-> hoeveel iemand doet.

Volgens jouw logica zouden mensen die veel weten over vliegtuigen ook met alle vliegtuigen moeten gevlogen hebben? šŸ¤£
 
Trouwens is er niet direct een verband met hoeveel iemand weet <-> hoeveel iemand doet.

Volgens jouw logica zouden mensen die veel weten over vliegtuigen ook met alle vliegtuigen moeten gevlogen hebben? šŸ¤£
Nee, maar iemand die met een 737 vliegt kan niet oordelen of het moeilijk is om met een F16 te vliegen...
 
Trouwens is er niet direct een verband met hoeveel iemand weet <-> hoeveel iemand doet.

Volgens jouw logica zouden mensen die veel weten over vliegtuigen ook met alle vliegtuigen moeten gevlogen hebben? šŸ¤£
De kans dat je een ranking kan maken met wat fancy tiers die niet met haken en ogen aan elkaar hangt is gewoon nogal klein gezien het over een topic gaat met heel wat nuances en details, zelfs met 3 diploma's, zelfs als dat drie volwaardige cycli zijn (wat gezien jouw manier van posten me vreemd zou lijken maar soit).

Iemand die "veel" kent van vliegtuigen zal inderdaad niet met alle vliegtuigen hebben gevlogen, maar hoogstwaarschijnlijk gaat het dan niet over een buschauffeur met een "interesse".

Kortom, veel woorden voor "I call bullshit".
 
De kans dat je een ranking kan maken met wat fancy tiers die niet met haken en ogen aan elkaar hangt is gewoon nogal klein gezien het over een topic gaat met heel wat nuances en details, zelfs met 3 diploma's, zelfs als dat drie volwaardige cycli zijn (wat gezien jouw manier van posten me vreemd zou lijken maar soit).
Komkom, dit is nog altijd een forum. Als je de grote man wilt uithangen, kan ik je zeggen dat jouw manier van posten toch ook niet in de buurt komt van iemand dat een doctoraat heeft gedaan na zijn opleiding farmaceutische wetenschappen. :tongue:
Iemand die "veel" kent van vliegtuigen zal inderdaad niet met alle vliegtuigen hebben gevlogen, maar hoogstwaarschijnlijk gaat het dan niet over een buschauffeur met een "interesse".
We zijn nu bezig over iemand die zelfs geen piloot is maar wel gafascineerd is door vliegtuigen en daar al heel zijn leven als hobby met bezig is.
Kortom, veel woorden voor "I call bullshit".
EV5QyGJWoAAg3j1.jpg
 
Komkom, dit is nog altijd een forum. Als je de grote man wilt uithangen, kan ik je zeggen dat jouw manier van posten toch ook niet in de buurt komt van iemand dat een doctoraat heeft gedaan na zijn opleiding farmaceutische wetenschappen. :tongue:

We zijn nu bezig over iemand die zelfs geen piloot is maar wel gafascineerd is door vliegtuigen en daar al heel zijn leven als hobby met bezig is.

EV5QyGJWoAAg3j1.jpg
Gohja, de grote man uithangen lijkt me hier eerder toepasbaar op iemand die een uit de lucht gegrepen rangschikking postuleert en dan wat schamper reageert als daar commentaar op komt.

Ik zeg je enkel dat ik het onzin vind, en het weinig maturiteit demonstreert om een hoop zelfbedachte onzin te blijven verdedigen als een absolute waarheid. Ik heb trouwens geen farmacie gestudeerd maar kom.
 
Conceptueel is geneeskunde vrij makkelijk. De moeilijkheid zit erin dat je al die materie in je kop moet rammen als een papegaai.
Heb jij zelf geneeskunde gestudeerd? Lijkt me wel een vrij populaire opinie te zijn dat "geneeskunde niet zo moeilijk is, gewoon veel".
 
Heb jij zelf geneeskunde gestudeerd? Lijkt me wel een vrij populaire opinie te zijn dat "geneeskunde niet zo moeilijk is, gewoon veel".
Tuurlijk heeft hij geen geneeskunde gedaan.
Het is nu eenmaal gemakkelijker om mensen af te breken (ze vergelijken met een papegaai die wat feitjes van buiten leert) dan toe te durven geven dat de gemiddelde arts waarschijnlijk op bepaalde vlakken intelligenter en beter ontwikkeld is dan hijzelf/zijzelf.

Zo'n uitspraken lijken mij eerder een teken van onzekerheid over zichzelf. Iemand die tevreden is met zijn eigen competenties hoeft anderen niet af te breken en durft anderen hun talenten erkennen. (In plaats van ze in categorieĆ«n in te delen met zichzelf waarschijnlijk in een van de hoogste groepen šŸ˜‚)

Word eens volwassen, denk
ik dan. Doe uw eigen ding en laat een ander het zijne doen.
 
Ik heb zelf 5 jaar geneeskunde gestudeerd en ik vond het toch allesbehalve "gemakkelijk" hoor..
Als ik naar medestudenten keek en hoe slim de meeste wel waren tja, die zouden in zowat elke andere richting ook zeggen dat het wel een relatief gemakkelijke richting is.
 
Als je een beetje onderbouwde rangorde zou willen maken zou je naar de studierendementen van de verschillende middelbare school richtingen in het hoger onderwijs kunnen kijken.

Dat zou een heleboel issues zoals verschil in motivatie en het feit dat intelligentie complexer is dan 1 variabele niet uitschakelen maar alleszins al een stap vooruit zijn ipv gewoon te gissen. Richtingen als geneeskunde met een ingangsexamen ga je daarmee wel niet kunnen vergelijken met de rest.

 
Laatst bewerkt:
Maar bon, heb Informatica en Bio-ig geplaatst bij Tier A. Deze twee richtingen zijn zeker niet te onderschatten, en zijn uiteindelijk wel moeilijker dan Industrieel ing.
Dat je Bio-ir niet bij Tier A plaatste, zegt imo. al genoeg over je inschattingsvermogen. Dat is veruit Ć©Ć©n van de moeilijkste richtingen die je kan volgen aan de universiteit.
Ik vergelijk een bio-ir met een zwitsers zakmes. Ik plaats enkel Burgerlijk ingenieur een trapje hoger.
Pure Wiskunde en Fysica zijn ook niet te onderschatten.

Niet toevallig allemaal richtingen met een stevige dosis wiskunde ;-)
 
Dat je Bio-ir niet bij Tier A plaatste, zegt imo. al genoeg over je inschattingsvermogen. Dat is veruit Ć©Ć©n van de moeilijkste richtingen die je kan volgen aan de universiteit.
Ik vergelijk een bio-ir met een zwitsers zakmes. Ik plaats enkel Burgerlijk ingenieur een trapje hoger.
Pure Wiskunde en Fysica zijn ook niet te onderschatten.

Niet toevallig allemaal richtingen met een stevige dosis wiskunde ;-)
Ondertussen heb ik ze daar wel geplaatst. Ik sta open voor feedback en meningen in tegenstelling tot sommige šŸ¤£
 
Ik zou Bio-ir daar zeker niet plaatsen, omdat ik in eerste of tweede kan met hen heb samengezeten en die stonden bekend om al eens een stomme vraag te stellen.


:rofl:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan