Geld gezocht

Net ook gekeken, maar volgens mij in hun inkomen geen 5000€ per maand.

Dat is incl vakantiegeld + eindejaarspremie etc en dan omgerekend per maand.
Als ge dan 1750€ per maand aan uw hypotheek geeft zit ge boven uw stand te lenen.
Mijn schoonzus had vorig jaar 2100 euro netto als startende kleuterjuf.
2500 euro zal dan zeker wel mogelijk zijn op die leeftijd.

"We hebben jullie stiekem gefilmd" Hoe werkt dat dan? In die tweede aflevering zie je die telkens in de gang en keuken binnenkomen met boodschappen. Dus de productie hangt daar in huis verborgen camera's en zij weten van niks? :sarcastic:
Ge zou uw vrouw daar maar eens ‘s avonds pakken op de keukentafel na een nachtje op stap #fail

Op reis gaan, serieus? 7 dagen is maar 6 nachten slapen, de eerste dag en de laatste dag ben je niet in vakantie modus en voor hetzelfde geld regent het een week of zijn jouw geburen Duitsers die iedere avond feesten tot 3u

Deze mensen zijn inderdaad ongelofelijk 😡
Met geld omgaan is duidelijk niet voor iedereen bestemd.

Mijn vriendin heeft ongeveer dezelfde leeftijd en staat ook in het onderwijs. Haar loon is een klein beetje lager maar met kinderen ten laste en kindergeld komde wel aan de 2.5k netto per kop denk ik. Overschat de eindejaarspremie ook niet want das écht gene vette, verre van een 13de maand zoals in de privé vaak wel het geval is.
Dan is het toch ook stom dat ze geen rekening houden met vakantiegeld of eindejaarspremie (ook al is het geen voorwaardige 13e maand, die 2 samen is toch ook al +2000€ per persoon hè)

Ergste over die vakantie is dat ze zegt dat ze herinneringen wil maken met de kinderen..
De ene is 6 maand oud, zou me verbazen moest die nog iets herinneren ervan, maar dan een week all-in in Mallorca. Welke herinnering gaat ge daar maken

Ik ken nog zo mensen die jaloers zijn op anderen die op reis gaan. Terwijl we allemaal weten dat dat zoals een belegging is en je enkel mag doen met geld dat je kan missen.

Een vakantie kan echt tegenvallen en na 6 nachten Mallorca gaat het gewone leven terug door hoor, dus ZO rustgevend en speciaal is dat niet.

Mensen willen wat ze niet kunnen krijgen.

Het wordt onnozeler met de aflevering, 5500 EURO netto en ze komen nog niet toe. Zelfs de doctoraatstudente in het gezelschap weet van geen hout pijlen te maken.. en dan binnenkort cadeau van de maatschappij want nog eens wat extra kindergeld..

edit: wtf 950 erbij voor het verhoogde kindergeld

Het wordt onnozeler met de aflevering, 5500 EURO netto en ze komen nog niet toe. Zelfs de doctoraatstudente in het gezelschap weet van geen hout pijlen te maken.. en dan binnenkort cadeau van de maatschappij want nog eens wat extra kindergeld..

Ja met dat verhoogde kindergeld krabde ik mij toch ook wel achter de oren. Ze hadden na tussenkomst van de ziekenkas toch nog ‘maar’ 450 euro kosten ofzo. Dus ze maken nu winst op die ziekenhuisopnames of hoe moet ik dat zien? Oké ze steken er ook veel tijd in maar dit zijn gewoon middenklasse mensen die niets te kort komen.

Ook deze aflevering zijn het weer geen tips die de gemiddelde mens kan gebruiken maar specifieke oplossingen die enkel voor dat ene duo gelden.

De meeste minuten zijn gespendeerd aan besparingen van "peanuts" terwijl de grote bedragen wat vaag in beeld komen op het einde.

Volgende week: mensen in een nieuwbouwwoning die op zoek zijn naar een zakcentje voor de zolder. Volgens het voorstukje spenderen ze te veel aan speelgoed en kattenvoeding, maar de echte besparing zit wss in dat mevrouw een erfenis krijgt (of iets dergelijks) om de rekening in het zwart te krijgen.

Ja met dat verhoogde kindergeld krabde ik mij toch ook wel achter de oren. Ze hadden na tussenkomst van de ziekenkas toch nog ‘maar’ 450 euro kosten ofzo. Dus ze maken nu winst op die ziekenhuisopnames of hoe moet ik dat zien? Oké ze steken er ook veel tijd in maar dit zijn gewoon middenklasse mensen die niets te kort komen.
Kindergeld dient niet enkel voor ziekenhuiskosten hé. De dagelijkse verzorging en behandeling van de tweeling zal ook wel wat voeten in de aarde hebben. Als ik me goed herinner al zeker kinesist en logopedist, maal 2 dus. Je kan aan de kindjes misschien niet meer zien dat ze prematuur waren, maar die worden meestal wel nog goed opgevolgd en behandeld, en kunnen, zoals hier het geval is, vaker ziek zijn. Niet onderschatten wat zo'n opname met je doet als ouder, want je voelt je compleet machteloos. Ik snap hen volledig dat als het goed gaat, ze even breinloos op uitstap willen en niet denken aan financiën op dat moment.

Wat wanneer het doctoraat afgerond is en de vrouw in kwestie niet meer haar tijd kan doorbrengen in het ziekenhuis? Op dat moment ga je sowieso ook inkomensverlies moeten incasseren en wordt de kost van het gezin groter.

Enfin, ik vond het net een aflevering die een hekel punt heeft aangeraakt, namelijk dat je hier in België niet automatisch krijgt waar je recht op hebt.

Waarom krijgt dat koppel met zorgkinderen niet automatisch het kindergeld waar ze recht op hebben?

Ze belanden elke maand in het ziekenhuis met hun kindjes. Dat op zich is toch al stresserend genoeg... Dat de gezinsadministratie bij zo een situatie blijft liggen kan ik goed begrijpen. Heel dat kindergeld/ziekenfonds kan toch gebruiksvriendelijker worden gemaakt zodat iedereen op een makkelijke manier krijgt waar hij recht op heeft.

Wat wanneer het doctoraat afgerond is en de vrouw in kwestie niet meer haar tijd kan doorbrengen in het ziekenhuis? Op dat moment ga je sowieso ook inkomensverlies moeten incasseren en wordt de kost van het gezin groter.
Veel doctors slikken wanneer - het na afronding van hun doctoraatsstudie - begint te dagen dat er zoiets als belastingen bestaat in België :)

Enfin, ik vond het net een aflevering die een hekel punt heeft aangeraakt, namelijk dat je hier in België niet automatisch krijgt waar je recht op hebt.

Waarom krijgt dat koppel met zorgkinderen niet automatisch het kindergeld waar ze recht op hebben?
Ik heb verschillende facturen gezien van UZ Leuven. Zelf daar bevallen van een prematuurtje en iemand van de sociale dienst heeft mijn man wegwijs gemaakt in de administratieve warboel en wat hij allemaal zeker moest regelen. Ik zou ervan verschieten dat dat niet in elk ziekenhuis is, maar er moet natuurlijk op gewezen worden. Bij ons wordt bijvoorbeeld de facturen automatisch doorgegeven aan het ziekenfonds, en het was hetzelfde als in de aflevering.

Op zich heb je een punt. Maar als je maandelijks zoveel geld uitgeeft aan al dat entertainment (bijna in de grootorde van 2x de zware maandelijkse medische factuur) dan vraag ik me toch oprecht af of ze deze verhoogde tegemoetkoming écht nodig hebben.

Dit is eigenlijk een mooi voorbeeld van hoe ziek veel geld er in ons land wordt weggepist aan mensen die het eigenlijk niet echt nodig hebben.

Ze belanden elke maand in het ziekenhuis met hun kindjes. Dat op zich is toch al stresserend genoeg... Dat de gezinsadministratie bij zo een situatie blijft liggen kan ik goed begrijpen.
Bwa, 1 keer niet naar Plopsa en de admin op orde steken is toch niet zo moeilijk? Dat is gewoon als een kind de kop in het zand steken en hopen dat het probleem zichzelf wel oplost.

Dit was voor mij veruit de walgelijkste aflevering tot nu toe.

Op zich heb je een punt. Maar als je maandelijks zoveel geld uitgeeft aan al dat entertainment (bijna in de grootorde van 2x de zware maandelijkse medische factuur) dan vraag ik me toch oprecht af of ze deze verhoogde tegemoetkoming écht nodig hebben.

Dit is eigenlijk een mooi voorbeeld van hoe ziek veel geld er in ons land wordt weggepist aan mensen die het eigenlijk niet echt nodig hebben.
Knap, dat veroordelend vingertje... Het gaat er niet om of iemand een tegemoetkoming nodig heeft maar wel of dat je recht is. Ik zal geen boterham minder eten als morgen het kindergeld wordt afgeschaft. Echter, als ik recht heb op die centen dan wil ik dat de overheid me die ook automatisch en makkelijk bezorgt. Niet meer, niet minder.

Knap, dat veroordelend vingertje... Het gaat er niet om of iemand een tegemoetkoming nodig heeft maar wel of dat je recht is. Ik zal geen boterham minder eten als morgen het kindergeld wordt afgeschaft. Echter, als ik recht heb op die centen dan wil ik dat de overheid me die ook automatisch en makkelijk bezorgt. Niet meer, niet minder.
Veroordelend? Zijn ook gewoon mijn zuurverdiende centjes die mee weggepist worden. Gigantische belastingsdruk in ons land, en er wordt aan de lopende band geld uitgedeeld aan mensen die het niet nodig hebben. Misschien moeten we ons gewoon eens beperken tot de mensen die het écht nodig hebben zodat we wat minder belast kunnen worden.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan