ÉÉN Geld gezocht

Eerste aflevering bekeken. Wat niet duidelijk was, was hoeveel haar bedrijf binnen bracht.

Ik heb ze eens opgezocht:

Tjah. Die is niet gemaakt om een eigen zaak te runnen als ze haar zaak niet rendabel wilt maken.

Switchen van tabak naar vape is gezondheidsgewijs misschien een verbetering maar of dat financieel een verbetering is...
 
Laatst bewerkt:
200 euro per maand voor een verzekering voor al uw Apple producten? Wtf

Edit: het is blijkbaar Cyrana.

Die 2 komen echt heel naïef over.
 
Laatst bewerkt:
Ik mag vanaf volgende week niet meer kijken van mijn vriendin want ik jaag mij teveel op als ik kijk :unsure: en ze heeft gelijk :tongue:

Ze komen daar aan da huis... eerste wat ze zeggen: "Oela nieuwbouw", eerste wat ik zeg "Verisure... das al de eerste €50 die ze verbranden". En het werd alleen maar erger vanaf daar...

TL;DR versie van gisteren: madam heeft een serieus gat in haar hand en Jamie heeft niet de ruggengraat om er tegen in te gaan.

Weet je wat mij gewoon ronduit kwaad maakt aan die aflevering? Die hebben samen €5k net in de maand maar dat zijn mensen die in de statistiek belanden van mensen die niet of moeilijk rondkomen als ze ernaar gevraagd worden. :headshake:

En het 2de drama: ze 'besparen' nu veel maar wat ze besparen gaan ze dus vol allemaal in die reis stoppen als ge madam bezig ziet want uiterlijk vertoon is het hoogste goed. Dus sparen voor ne buffer, voor nen tegenslag, voor de kinderen... nope.
 
Ik mag vanaf volgende week niet meer kijken van mijn vriendin want ik jaag mij teveel op als ik kijk :unsure: en ze heeft gelijk :tongue:

Ze komen daar aan da huis... eerste wat ze zeggen: "Oela nieuwbouw", eerste wat ik zeg "Verisure... das al de eerste €50 die ze verbranden". En het werd alleen maar erger vanaf daar...

TL;DR versie van gisteren: madam heeft een serieus gat in haar hand en Jamie heeft niet de ruggengraat om er tegen in te gaan.

Weet je wat mij gewoon ronduit kwaad maakt aan die aflevering? Die hebben samen €5k net in de maand maar dat zijn mensen die in de statistiek belanden van mensen die niet of moeilijk rondkomen als ze ernaar gevraagd worden. :headshake:

En het 2de drama: ze 'besparen' nu veel maar wat ze besparen gaan ze dus vol allemaal in die reis stoppen als ge madam bezig ziet want uiterlijk vertoon is het hoogste goed. Dus sparen voor ne buffer, voor nen tegenslag, voor de kinderen... nope.

Inderdaad. En dan krijg je om de zoveel maanden eens een krantenartikel of nieuwsitem "Kwart van de Vlamingen kan de eindjes moeilijk aan elkaar knopen".
 
Nu moet ik wel zeggen dat ik in het onderwijs nooit les heb gekregen over huishoudbudget of hoe verantwoord met geld om te gaan. Gelukkig heb ik thuis wel een goed voorbeeld gehad en ben ik op het juiste moment de tools en informatie tegengekomen op het internet. Ik kan ergens wel begrijpen dat zoiets van generatie op generatie doorgaat. Zulke mensen hebben vaak hun impulsen niet onder controle en zijn ook vatbaar voor verslavingen allerhande.

Ik denk dat zulke programma's bewust laagdrempelig zijn gemaakt om een bepaalde doelgroep te sensibiliseren.
 
Ik mag vanaf volgende week niet meer kijken van mijn vriendin want ik jaag mij teveel op als ik kijk :unsure: en ze heeft gelijk :tongue:

Ze komen daar aan da huis... eerste wat ze zeggen: "Oela nieuwbouw", eerste wat ik zeg "Verisure... das al de eerste €50 die ze verbranden". En het werd alleen maar erger vanaf daar...

TL;DR versie van gisteren: madam heeft een serieus gat in haar hand en Jamie heeft niet de ruggengraat om er tegen in te gaan.

Weet je wat mij gewoon ronduit kwaad maakt aan die aflevering? Die hebben samen €5k net in de maand maar dat zijn mensen die in de statistiek belanden van mensen die niet of moeilijk rondkomen als ze ernaar gevraagd worden. :headshake:

En het 2de drama: ze 'besparen' nu veel maar wat ze besparen gaan ze dus vol allemaal in die reis stoppen als ge madam bezig ziet want uiterlijk vertoon is het hoogste goed. Dus sparen voor ne buffer, voor nen tegenslag, voor de kinderen... nope.
Ik keek ook eens mee met de madam, en we waren ons allebei aan het opjagen. :laugh:
Hoe kan je nu maandenlang geregeld 50+ euro van uw rekening laten gaan zonder goed en wel te beseffen waarom?? Verbijsterend.

Nu moet ik er wel aan toevoegen dat ze op het einde zeiden van ook wat geld opzij te zullen zetten voor de kinderen, en niet alles op te doen aan een reis. Iets zeggen of doen is natuurlijk niet hetzelfde, maar goed. Hopelijk hebben ze toch wat geleerd uit het programma.
 
Inderdaad. En dan krijg je om de zoveel maanden eens een krantenartikel of nieuwsitem "Kwart van de Vlamingen kan de eindjes moeilijk aan elkaar knopen".
Een kwart? You wish :tongue:
Het cijfer is véél dramatischer: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/02/twee-op-drie-belgische-gezinnen-is-niet-financieel-weerbaar/

Net dat vind ik zo enorm pijnlijk. Die 2 van gisteren vallen dus ook onder die 64% maar met een netto inkomen van €5k/maand zou dat écht niet mogen. Dat heeft niks te maken met het leven dat te duur is maar gewoon boven uwe stand leven.

Ik keek ook eens mee met de madam, en we waren ons allebei aan het opjagen. :laugh:
Hoe kan je nu maandenlang geregeld 50+ euro van uw rekening laten gaan zonder goed en wel te beseffen waarom?? Verbijsterend.

Nu moet ik er wel aan toevoegen dat ze op het einde zeiden van ook wat geld opzij te zullen zetten voor de kinderen, en niet alles op te doen aan een reis. Iets zeggen of doen is natuurlijk niet hetzelfde, maar goed. Hopelijk hebben ze toch wat geleerd uit het programma.
Het ging over veel meer dan €50/maand voor de verzekering... die kerel zit dat dan zo uit te leggen: "tis compleet random, niet duidelijk, soms gaat er €50 af en 4 dagen later nog eens". Los van het feit dat je heel naief moet zijn om verzekeringen te pakken op elektro (in de winkel dan nog) is het mindblowing dat die gewoon in totaal €3k van hun rekening zien verdwijnen in kleine schijfjes en dat die op geen enkel moment denken, "tjiens dit is louche, dit moet stoppen" :help:

Je hebt gelijk dat ze inderdaad zeiden dat ze ook wat opzij gingen zetten voor de kinderen maar echt veel kan dat nooit geweest zijn. Ze bespaarden ~€850/maand als ik het goed heb maar ze moesten eerst al een put dempen van €250/maand. Van die ~€600/maand die ze dus "spaarden" gingen ze dan een reis doen van €5k... Dan blijft er dus nog €2.2k/jaar over. Das peanuts op een jaarlijks netto inkomen van €60k + met haar mentaliteit is de kans groot dat die €2.2k er ook nog wel aan gaat in de loop van het jaar.
 
Eerste aflevering bekeken. Wat niet duidelijk was, was hoeveel haar bedrijf binnen bracht.

Ik heb ze eens opgezocht:

Tjah. Die is niet gemaakt om een eigen zaak te runnen als ze haar zaak niet rendabel wilt maken.

Switchen van tabak naar vape is gezondheidsgewijs misschien een verbetering maar of dat financieel een verbetering is...
Een BV die net 2 jaar bestaat. Financieel kan het beter zijn om wat verlies te maken nu, al is 9k wel de moeite natuurlijk. Kan ook gewoon zijn dat dat komt omdat ze nu massa's investeringen kan afschrijven. Als die wegvallen ziet het er misschien al helemaal anders uit. Terwijl ze die investeringen nu niet (meer) voelt omdat ze al gebeurd zijn.
 
Wel al drie afleveringen, waar de kandidaten wel een ruim inkomen hebben. maar voor iemand die voor het mininumloon zal werken, zullen ze wel niet veel tips hebben.
Die ga je in deze serie niet vinden.

"We zijn op zoek gegaan naar geld bij mensen met een doorsnee inkomen, die het toch financieel moeilijk hadden."
...
"In Zorgen voor mama ondersteunde Kristel moeders die in armoede leven. Kamal gaf bedrijven in moeilijkheden financieel advies in Andermans zaken. Nu helpen ze samen gezinnen met hun geldzaken."
 
Een BV die net 2 jaar bestaat. Financieel kan het beter zijn om wat verlies te maken nu, al is 9k wel de moeite natuurlijk. Kan ook gewoon zijn dat dat komt omdat ze nu massa's investeringen kan afschrijven. Als die wegvallen ziet het er misschien al helemaal anders uit. Terwijl ze die investeringen nu niet (meer) voelt omdat ze al gebeurd zijn.
Zeker, ik wilde enkel zeggen dat het in de aflevering al duidelijk was dat ze niet echt dacht als een ondernemer/zelfstandig maar eerder als iemand die vooral de mensen wil helpen. Dat is bewonderenswaardig, maar zonder een solide plan ga je niet ver geraken. Op een gegeven moment moet je die investeringen terugbetalen.
 
Die ga je in deze serie niet vinden.

"We zijn op zoek gegaan naar geld bij mensen met een doorsnee inkomen, die het toch financieel moeilijk hadden."
...
"In Zorgen voor mama ondersteunde Kristel moeders die in armoede leven. Kamal gaf bedrijven in moeilijkheden financieel advies in Andermans zaken. Nu helpen ze samen gezinnen met hun geldzaken."
Je voelt aan alles dat ze zo een beetje een hybride hebben proberen maken van die 2 programma's met het idee "2 goeie programma's samen kan niet mislukken"... yet here we are. :unsure:

De rol van Kamal lijkt ook zéér beperkt (alvast naar screen time toe). Dan was/is hij in andermans zaken toch veel meer hands on. Hier beperkt hij zich tot de boekhouding uitpluizen, zeggen "tis nie goe hé", effe zeggen van "dit dit en dit zou ik toch eens héél goed over nadenken/bekijken" (lees: annuleer al die overbodige rommel ASAP) en that's it eigenlijk. Ik ga even gokken en zeggen dat als het aan Kamal lag ze veel harder zouden doorgaan maar dat is vermoedelijk wat de makers niet willen om niet teveel weerstand te krijgen bij zowel deelnemers als kijkers ("ze gaan ons da nu toch ook al niet afpakken" en "ik mag just nog slapen en werken en voor de rest niks" come to mind)

Wat ik wel grappig vond:
* Vorige week zegt Kamal tegen die vrouw: €27/maand aan testaankoop? Da hedde toch niet nodig???
* Gisteren: "Ja hallo, Testaankoop? Ik heb een vraagje over Cyrana..." :laugh:
 
De rol van Kamal lijkt ook zéér beperkt (alvast naar screen time toe). Dan was/is hij in andermans zaken toch veel meer hands on. Hier beperkt hij zich tot de boekhouding uitpluizen, zeggen "tis nie goe hé", effe zeggen van "dit dit en dit zou ik toch eens héél goed over nadenken/bekijken" (lees: annuleer al die overbodige rommel ASAP) en that's it eigenlijk. Ik ga even gokken en zeggen dat als het aan Kamal lag ze veel harder zouden doorgaan maar dat is vermoedelijk wat de makers niet willen om niet teveel weerstand te krijgen bij zowel deelnemers als kijkers ("ze gaan ons da nu toch ook al niet afpakken" en "ik mag just nog slapen en werken en voor de rest niks" come to mind)
Kamal via via kennende, gaat zijn overvolle agenda, en bijkomende vermoeidheid daar mss wel een grote rol in gespeeld hebben.

Daarom dat zijn eindejaarsconference, ook dit jaar, heel pover zal zijn. Die ganse show is gemaakt door een paar heel matige schrijvers.
 
Ik mag vanaf volgende week niet meer kijken van mijn vriendin want ik jaag mij teveel op als ik kijk :unsure: en ze heeft gelijk :tongue:

Ze komen daar aan da huis... eerste wat ze zeggen: "Oela nieuwbouw", eerste wat ik zeg "Verisure... das al de eerste €50 die ze verbranden". En het werd alleen maar erger vanaf daar...

TL;DR versie van gisteren: madam heeft een serieus gat in haar hand en Jamie heeft niet de ruggengraat om er tegen in te gaan.

Weet je wat mij gewoon ronduit kwaad maakt aan die aflevering? Die hebben samen €5k net in de maand maar dat zijn mensen die in de statistiek belanden van mensen die niet of moeilijk rondkomen als ze ernaar gevraagd worden. :headshake:

En het 2de drama: ze 'besparen' nu veel maar wat ze besparen gaan ze dus vol allemaal in die reis stoppen als ge madam bezig ziet want uiterlijk vertoon is het hoogste goed. Dus sparen voor ne buffer, voor nen tegenslag, voor de kinderen... nope.
Zijn ook zo van die mensen die niet beseffen dat het leven keuzes maken is.

EN 2 kinderen, EN de ideale nieuwbouw. Ja, dan moet ge u tripkes laten varen hé. Das het leven.
 
Mooie quote:
Als je iets koopt voor 100 euro en later verkoopt voor 50 euro, heb je eigenlijk maar 50 euro betaald he. 😅
 
Als je iets koopt voor 100 euro en later verkoopt voor 50 euro, heb je eigenlijk maar 50 euro betaald he. 😅
Ik zie die redenering vaak bij het kopen van iPhone: "ja het kost zo duur maar behoudt ook zijn waarde, dus ik betaal eigenlijk maar 400 euro ipv 1.400".

Dus erg verbaasd ben ik niet dat sommige mensen zo redeneren (ook bij het kopen van een Miele bvb hoewel bij witgoed de kans klein is dat je dat makkelijk kunt slijten).
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan