Garagepoort vervangen door raam

Bedankt voor de info. Heb mijn aanvraag ondertussen ingediend, maar vond het toch niet zo vanzelfsprekend.

Heb het foldertje eens doorgenomen van de plannen die erbij moesten zitten en het was zelfs niet eender in welke schaal alles getekend werd, de breedte van de straat en de groenzones van de straat moesten erbij getekend worden, ... De gemeente zou al die info moeten hebben, dus ik begrijp niet goed waarom ik met een meter op straat alles zou moeten gaan opmeten. Heb op Google Maps wat maten opgenomen, maar dat zal nooit 100% juist zijn. Ik ben ook niet de beste tekenaar en ik heb geen plannen van het huis met een schaal. Ik heb dus op best effort wat plannetjes toegevoegd en in paint wat bijgetekend en aanduidingen gemaakt. Meer is imo ook niet nodig, aangezien er nergens maten veranderen. Het enige wat verandert, is dat de houten poort verandert in een vast alu raam en dat heb ik zo duidelijk in de beschrijving vermeld.
Ja, klopt, schaal en dergelijke staan in de verplichte regeltjes vanuit de hogere overheid. Je lokaal bestuur is (vaak) toch milder bij dit soort aanvragen. Het idee van 'de gemeente heeft toch die maten'. Euh neen. Een dossier moet volledig op zichzelf staant zijn, iedereen die het dossier in handen krijgt, gaande van de ambtenaar tot en met het college, moeten enkel uit jouw dossier de situatie ter plaatse exact kunnen weten. Jij bent aanvrager en wenst dingen te wijzigen. Dan is het ook jouw taak om alles wat zich op jouw perceel bevindt te gaan opmeten enzo. De groenzones op openbaar domein doen er in dit geval toch niet toe bij jouw aanvraag. Als je nog geen oprit zou hebben, dan natuurlijk wel, want dan kan het zijn dat als er een groenperkje voor je perceel is dit geheel of gedeeltelijk moet verwijderd worden, en dan is het wel jouw taak om dit mee op de plannen te zetten.
 
Ja, klopt, schaal en dergelijke staan in de verplichte regeltjes vanuit de hogere overheid. Je lokaal bestuur is (vaak) toch milder bij dit soort aanvragen. Het idee van 'de gemeente heeft toch die maten'. Euh neen. Een dossier moet volledig op zichzelf staant zijn, iedereen die het dossier in handen krijgt, gaande van de ambtenaar tot en met het college, moeten enkel uit jouw dossier de situatie ter plaatse exact kunnen weten. Jij bent aanvrager en wenst dingen te wijzigen. Dan is het ook jouw taak om alles wat zich op jouw perceel bevindt te gaan opmeten enzo. De groenzones op openbaar domein doen er in dit geval toch niet toe bij jouw aanvraag. Als je nog geen oprit zou hebben, dan natuurlijk wel, want dan kan het zijn dat als er een groenperkje voor je perceel is dit geheel of gedeeltelijk moet verwijderd worden, en dan is het wel jouw taak om dit mee op de plannen te zetten.
Dat ze maten nodig hebben van de dingen die aangepast worden op ons domein kan ik ergens nog begrijpen (hoewel het in dit geval ook vreemd is aangezien de maten niet veranderen en er dus niet toe doen, ze hebben die gevelopening eerder namelijk al goedgekeurd bij de bouw van dit huis). Maar er stond duidelijk in de folder dat de toegangsweg naar hetgeen dat verandert aangeduid moet worden inclusief de breedte van voetpad, groenzones, bomen, etc. Die maten zijn bij mijn dossier niet van belang, maar toch staat dit in de basisvereisten voor het aanvragen van een omgevingsvergunning (in het voorbeeld van de folder ging het over een tuinhuis, dus daar doet de breedte van een voetpad er imo ook niet toe). Ik hoop idd dat de gemeente milder zal zijn, we'll see.
 
Normaal wel. Ik had bij het aanvragen van een kapvergunning ook een plan op schaal moeten toevoegen, maar dat was ook onmogelijk om te doen, dus het zijn wat foto’s en een potloodplannetje geworden.
 
Terug
Bovenaan