Project nieuwe ramen- verhoogde vloer- wat met de dorpels?

zaj

Active member
Hallo iedereen,

Wij zijn bezig met ons hele beneden verdieping te renoveren. wij zouden overal nieuwe ramen en deuren en nieuwe garagepoort steken. ook een nieuwe keuken, schuiframenen verzonken in de vloer. De radiatoren gaan weg en komt er vloerverwarming in de plaats.

Hierdoor beginnen de problemen : De vloer moet 5cm hoger omdat er ook isolatie enzo bijkomt. Het gevolg daarvan is dat onze dorpels opgehoogd moeten worden....

Ik ben nu wel in de war omtrent de volgorde van de werken die moeten gebeuren. iedereen zegt iets anders.

-Ik kan de huidige dorpels niet verhogen zonder mijn ramen en deuren uit te breken( veronderstel ik...?)
-Maar mijn plaatser van de ramen kan ook geen nieuwe ramen steken voor de chape er ligt en de dorpels er liggen.
-De dorpelman wil pas komen als die de vloerpasweet en als het gechapt is.

De logische volgorde lijkt mij :

- vloer er uit tot op betonplaat
- electriciteit herleggen/aanpassen leidingen ( hier zitten we nu)
- pur spuiten
- vvw in pur leggen ( wegens beperkte opbouwhoogte)
- chappen
- ramen, deurenen garagepoort er uit
- dorpels ophogen/ vervangen/ dorpel op dorpel leggen
- ramen deuren en garagepoort er in
- vloer afwerking.
- keuken plaatsen

Ik kan toch niet mijn ramen er laten uitsmijten en mijn huis x tijd in weer en wind open laten staan zodat ze het kunnen komen leegpikken terwijl we boven liggen te slapen? lol

hoe lossen mensen dit op bij renovaties? Ik vermoed dat er niet veel andere keuze zit dan de boel dicht te timmeren met osb zeker?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan