Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien hier nog even op inhaken: weet wel dat er nieuwe tests aankomen waardoor heel veel PHEV's die vandaag onder de 50g zitten, zelfs heel ruim, vanaf 2026 boven de 50g zitten.Het betere lobbywerk van de automobielsector zou je denken![]()
Ik lees in de media ivm de nieuwe phev aanpak dat men rond de 20gr mikt. Een x5 50e valt hier momenteel wel nog onder.Misschien hier nog even op inhaken: weet wel dat er nieuwe tests aankomen waardoor heel veel PHEV's die vandaag onder de 50g zitten, zelfs heel ruim, vanaf 2026 boven de 50g zitten.
Concreet gaat een X1 hybride dan wel nog net lukken, maar de hoogdagen van de X5 en consoorten liggen dan wel achter ons.
https://www.tijd.be/politiek-econom...uiten-nieuw-fiscaal-gunstregime/10597641.htmlIk lees in de media ivm de nieuwe phev aanpak dat men rond de 20gr mikt. Een x5 50e valt hier momenteel wel nog onder.
. In mijn aanslagbrief had ik gezien dat de woonbonus ook foutief berekend was, dus een wijziging gevraagd en nu krijg ik van de fiscus een vraag om inlichtingen ivm. de huur die we ontvangen van de vennootschap. De boekhouder heeft nu een herberekening gedaan van onze PB en het percentage dat wordt verhuurd aan de vennootschap ook uit de woonbonus gehaald en het bedrag in voordeel zou nu zakken met zo'n €1400, dus omgerekend ongeveer €116 per maand extra belasting. Aangezien ik €250 huur per maand uitbetaal zou ik daar dan slechts de helft van overhouden? Klopt dat en is dat een side effect van de woonbonus die gedeeltelijk wegvalt? Normaal gaat het percentage dat verhuurd wordt nog hoger worden ook in de definitieve berekening.Interessant. Wel een rare zin: "Zelfstandige bedrijfsleiders zijn geen werknemers en betalen geen VAA.". Als directeur in een vennootschap ben je toch een bedrijfsleider en die betalen wel VAA.https://www.tijd.be/politiek-econom...uiten-nieuw-fiscaal-gunstregime/10597641.html
Nee, die komt op 53 gr uit
Ik heb dat ook zien staan, en er ook mee gelachen dat ik dat eens naar mijn boekhouder moet doorsturenInteressant. Wel een rare zin: "Zelfstandige bedrijfsleiders zijn geen werknemers en betalen geen VAA.". Als directeur in een vennootschap ben je toch een bedrijfsleider en die betalen wel VAA.
.Interessant. Wel een rare zin: "Zelfstandige bedrijfsleiders zijn geen werknemers en betalen geen VAA.". Als directeur in een vennootschap ben je toch een bedrijfsleider en die betalen wel VAA.
In sommige gevallen wel. Als je werkgever je zelf de het VAA laat betalen, betaal je die volledig netto. Waardoor de VAA belasting wegvalt."VAA betalen" is ook maar een raar begrip.
Je krijgt een VAA en je wordt belast op een VAA. Je betaalt geen VAA.
In sommige gevallen wel. Als je werkgever je zelf de het VAA laat betalen, betaal je die volledig netto. Waardoor de VAA belasting wegvalt.
Kan iemand het artikel/samenvatting delen?https://www.tijd.be/politiek-econom...uiten-nieuw-fiscaal-gunstregime/10597641.html
Nee, die komt op 53 gr uit
Samenvatting:Kan iemand het artikel/samenvatting delen?
Ik zou niet teveel piekeren. Met de kost van je vrouw weet je dat dit iets is dat maar op lange termijn zal renderen. Bovendien is het gevoel, gezien je toch meer omzet hebt ondanks een "rustig" kwartaal, misschien deels doordat je gewoon alles met 2 kan doen, terwijl je vroeger geen tijd had om te piekeren en veel meer een rush voelde (die je nu mss nooit meer zal hebben met je tweetjes).Matig kwartaal achter de rug, het is particulier heel erg rustig moet ik zeggen en hoor overal een beetje hetzelfde.
Ik zou niet teveel piekeren. Met de kost van je vrouw weet je dat dit iets is dat maar op lange termijn zal renderen. Bovendien is het gevoel, gezien je toch meer omzet hebt ondanks een "rustig" kwartaal, misschien deels doordat je gewoon alles met 2 kan doen, terwijl je vroeger geen tijd had om te piekeren en veel meer een rush voelde (die je nu mss nooit meer zal hebben met je tweetjes).
2024 was sowieso ook een zwakker jaar dan 2023 qua nieuwe autoverkoop en nog altijd niet op het niveau van voor Corona, mss speelt dat ook mee.
![]()
Imma G2 2024 NL - Infogram
infogram.com

Misschien hier nog even op inhaken: weet wel dat er nieuwe tests aankomen waardoor heel veel PHEV's die vandaag onder de 50g zitten, zelfs heel ruim, vanaf 2026 boven de 50g zitten.
Concreet gaat een X1 hybride dan wel nog net lukken, maar de hoogdagen van de X5 en consoorten liggen dan wel achter ons.
Wat mij nog steeds niet duidelijk is, is of dit retro-actief gaat werken of niet. Maw gaat mijn huidige 530e, aangekocht in 2022, onder de bestaande regeling van 2022 blijven vallen?Samenvatting:
Quasi alles valt uit de boot behalve een paar uitzonderingen.
Het wordt een nieuw testcyclus, jouw auto heeft die testcyclus niet gehad en op het gelijkvormigheidsattest staat die nieuwe CO2 waarde dus ook niet.Wat mij nog steeds niet duidelijk is, is of dit retro-actief gaat werken of niet. Maw gaat mijn huidige 530e, aangekocht in 2022, onder de bestaande regeling van 2022 blijven vallen?