Beeldende Kunst Fotografiethread

Ook hier doorposten :)

Join the group allemaal! Ook al heb ik nog niets effectief gaan shooten voor beyondgaming 🙄. Maar voor je het weet zijn we groter dan dansendeberen, indiestyle en al de rest combined!
 
Ik had het vooral op de verkoop van nieuwe lenzen :laugh:
Ik weet niet of er debielen zijn die een moderne lens gaan bekrassen met stenen. Dus het gaat weinig impact hebben op de verkoop van nieuwe lenzen. Enkel een vermindering van de stock van de goede oude lenzen. Maar goed dat de prijzen door de ciné sector ook serieus zijn doorgestegen voor vintage lenzen. Minder kans dat dit een trend wordt.

Van filters hebben ze nog nooit gehoord.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of er debielen zijn die een moderne lens gaan bekrassen met stenen. Dus het gaat weinig impact hebben op de verkoop van nieuwe lenzen. Enkel een vermindering van de stock van de goede oude lenzen. Maar goed dat de prijzen door de ciné sector ook serieus zijn doorgestegen voor vintage lenzen. Minder kans dat dit een trend wordt.

Van filters hebben ze nog nooit gehoord.
#nofilter hé. :unsure:
 
Wat een gekkigheid. Ik denk eindelijk door te hebben hoe mijn flash werkt. :unsure: Toch ga ik die morgen zo weinig mogelijk proberen te gebruiken op het trouwfeest, mogelijk enkel bij het dansfeest alhoewel je daar in principe ook best wel wat licht hebt. De lichtsterke primes gaan goed van pas komen. En een wat hogere ISO geeft ook een mooie ruis op de beelden, dat heeft wat panache.
 
Wat een gekkigheid. Ik denk eindelijk door te hebben hoe mijn flash werkt. :unsure: Toch ga ik die morgen zo weinig mogelijk proberen te gebruiken op het trouwfeest, mogelijk enkel bij het dansfeest alhoewel je daar in principe ook best wel wat licht hebt. De lichtsterke primes gaan goed van pas komen. En een wat hogere ISO geeft ook een mooie ruis op de beelden, dat heeft wat panache.

Ik zit vandaag op een trouwfeest waar de "fotografen" van dienst gewoon twee vrienden zijn omdat ze een DSLR hebben.

Alles op automatisch inclusief ingebouwde flitser.

 
Laatst bewerkt:
Ik zit vandaag op een trouwfeest waar de "fotograferen" van dienst gewoon twee vrienden zijn omdat ze een DSLR hebben.

Alles op automatisch inclusief ingebouwde flitser.

Tja, goedkoop natuurlijk, voor een professionele fotograaf ben je snel €1000 kwijt.
 
goedkoop natuurlijk, voor een professionele fotograaf ben je snel €1000 kwijt.
Maar wel een prachtige herinnering, waarschijnlijk omdat wij in de branche zitten dat we er belang aan hechten maar zo'n dag wil je toch echt mooi in beeld denk je dan.
 
Maar wel een prachtige herinnering, waarschijnlijk omdat wij in de branche zitten dat we er belang aan hechten maar zo'n dag wil je toch echt mooi in beeld denk je dan.
Dat is een investering waard, mooie foto's. Iedereen kan foto's met een smartphone trekken en van kwaliteit zijn die meestal nog oké, maar een bekwame fotograaf heeft op alle vlakken een meerwaarde.

Ik kijk wel uit naar morgen. Het koppel laat me gewoon mijn eigen ding doen, ze willen geen klassieke geposeerde foto's maar vooral naturelle foto's. Zal wel zien wanneer ik de flash ga bovenhalen, maar ik heb daarvoor alvast extra batterijen ingepakt. Ik kan ook helemaal géén foto's maken met flash, maar nu ik het ding eindelijk onder de knie lijk te hebben moet ik het wel gaan gebruiken. Mogelijk enkel tijdens het dansfeest, tijdens de ceremonie lijkt mij dat nogal storend. En silent shutter, ook handig.
 
Valt nog mee van prijs! Tevreden van?
Destijds de godox tt350s gekocht. Die keren dat ik het heb gebruikt was het een goede flitser. Qua prijs kwaliteit staat godox ook gewoon bekende als een sterk merk
De 685 heeft een iets hoger richtgetal, dus ook wat meer mogelijkheden
 
Mijne CV is al verstuurd, misschien iets minder voor het fotografie gebeuren want daar heb ik nog geen kaas van gegeten maar een review schrijven zeker wel!
Top, ik doe het ook nog vrijwillig voor een andere organisatie en daar hebben ze wel vaker een schrijver en fotograaf. Zeker als je een detailed review wilt van een concert is het echt niet aangeraden om dit tussen je foto's door te doen.
Dus stel dat je eens interesse hebt in een concert. Laat het dan maar weten, dan wil ik of de collega's mss wel fotograaf zijn voor die avond
 
Maar wel een prachtige herinnering, waarschijnlijk omdat wij in de branche zitten dat we er belang aan hechten maar zo'n dag wil je toch echt mooi in beeld denk je dan.
Ja, daar heb je 100% gelijk in… vanuit jouw (ons) standpunt. MAAR, helaas merkt 90+ procent van de mensen dat niet op… ze zijn al tevreden als de foto scherp is. Zelfs een foto die stijf staat van een hoge jpeg compressie of een zeer hoge ISO zal bij velen onopgemerkt voorbij gaan. Of een mooie beeldcompositie, of een mooie bokeh, of… ik kan nog een tijdje doorgaan.
 
Ja, daar heb je 100% gelijk in… vanuit jouw (ons) standpunt. MAAR, helaas merkt 90+ procent van de mensen dat niet op… ze zijn al tevreden als de foto scherp is. Zelfs een foto die stijf staat van een hoge jpeg compressie of een zeer hoge ISO zal bij velen onopgemerkt voorbij gaan. Of een mooie beeldcompositie, of een mooie bokeh, of… ik kan nog een tijdje doorgaan.
of nog:
"Mooie selectie maar mag ik al uw foto's hebben van de avond?"
"Neen"
 
Ik heb ook ooit een trouw gefotografeerd. Zelf ook selectie gemaakt en boek voor hen gemaakt. Maar toch ook gewoon alle foto's op een stickske gegeven. Ik zou niet weten waarom ik dat voor mij zou houden? Bij een professionele kan ik dat begrijpen, maar als amateur/vriend? Ik ben er weinig mee en wie weet vinden zij bepaalde foto's wel waardevoller dan die uit mijn selectie.
 
Terug
Bovenaan