Beeldende Kunst Fotografiethread

Ik heb persoonlijk een bloedhekel aan mensen met een drone (oke niet allemaal hoor), die dan de rust komen verstoren in een prachtig natuurgebied.
Overlaatst nog in de Hoge Venen (in de sneeuw).

Edit:
Het is ook erg moeilijk om origineel uit de hoek te komen met een droneshot.
Het typische beeld van pine trees met een kronkelende weg in het midden. Liefst nog met een laagje sneeuw...

Als we dan toch bezig zijn met schaamteloze reclame;
Ik fotografeer voornamelijk natuur.
Mooi werk inderdaad. Die campervan zier er lekker gezellig uit.
 
Ik heb persoonlijk een bloedhekel aan mensen met een drone (oke niet allemaal hoor), die dan de rust komen verstoren in een prachtig natuurgebied.
Overlaatst nog in de Hoge Venen (in de sneeuw).

Edit:
Het is ook erg moeilijk om origineel uit de hoek te komen met een droneshot.
Het typische beeld van pine trees met een kronkelende weg in het midden. Liefst nog met een laagje sneeuw...

Als we dan toch bezig zijn met schaamteloze reclame;
Ik fotografeer voornamelijk natuur.
Damn, ik wil opnieuw de bergen in. 😥

Ook een hekel aan drones, veel te luid en ze veroorloven zich te veel. Vooral als je aan het klimmen bent en er vliegt constant zo'n ding rond... Kan ze meteen neerhalen. 😂
 
Ik heb persoonlijk een bloedhekel aan mensen met een drone (oke niet allemaal hoor), die dan de rust komen verstoren in een prachtig natuurgebied.
Overlaatst nog in de Hoge Venen (in de sneeuw).

Edit:
Het is ook erg moeilijk om origineel uit de hoek te komen met een droneshot.
Het typische beeld van pine trees met een kronkelende weg in het midden. Liefst nog met een laagje sneeuw...

Als we dan toch bezig zijn met schaamteloze reclame;
Ik fotografeer voornamelijk natuur.
Denk dat je daar best origineel uit de hoek mee kan komen hoor. Maar dat het lawaai vervelend kan zijn begrijp ik volkomen :) - Het zal er niet op beteren nu de regels versoepeld zijn.

Instgrams delen, yay! (heb er lang niks op gepost, maar weer wat actiever aan het worden).


Vooral fan van portret en detailfoto's (vooral detailshots in de natuur vind ik echt wel leuk om te doen).
 
Damn, ik wil opnieuw de bergen in. 😥

Ook een hekel aan drones, veel te luid en ze veroorloven zich te veel. Vooral als je aan het klimmen bent en er vliegt constant zo'n ding rond... Kan ze meteen neerhalen. 😂
Inderdaad, de bergen... Mis het zo hard.
 
Denk dat je daar best origineel uit de hoek mee kan komen hoor. Maar dat het lawaai vervelend kan zijn begrijp ik volkomen :) - Het zal er niet op beteren nu de regels versoepeld zijn.

Instgrams delen, yay! (heb er lang niks op gepost, maar weer wat actiever aan het worden).


Vooral fan van portret en detailfoto's (vooral detailshots in de natuur vind ik echt wel leuk om te doen).
Knappe website ook!
 
Waar doe je die avondopleiding?

Na lang twijfelen toch besloten om zelf een avondopleiding te starten. Ik zal in Antwerpen aan Encora beginnen vanaf februari. Iedereen moet beginnen vanaf de absolute basis, of je moet wel degelijk een afschrift van andere opleiding of al betaalde opdrachten/portfolio hebben.
Aangezien ik al 6 jaar bezig ben en de laatste 3 jaar wat fatsoenlijker, vraag ik mij af of de eerste periode niet saai zal zijn. Maar aan de andere kant is het nooit slecht om de basis terug te overlopen en vooral om het oog van een ander (professioneel) persoon kritisch mee te laten kijken naar mijn foto's. Plus de verplichte opdrachten zijn een extra push om wekelijks wel iets vast proberen te leggen.
Cvo eerste jaar.. Nu de opdrachten die we krijgen.. Iedereen werkt op zijn niveau natuurlijk. Ik kon ook alle zaken al zoals Diafragma en sluitertijd maar kon nog niet volledig manueel.. Voila en nu de eerste foto's in de manuele stand gemaakt. Veel hangt af van wie je les geeft en hoe flexibel die is met wat mensen al kunnen... Succes in ieder geval!
 
Iemand in regio Brugge die weet waar je nog analoge rollentjes verkopen. Liefst ISO400 of Z/W ISO400 mag zelf 800 zijn.
 
Iemand in regio Brugge die weet waar je nog analoge rollentjes verkopen. Liefst ISO400 of Z/W ISO400 mag zelf 800 zijn.
Kijk eens in De Schacht (Katelijnestraat)? Dat is een winkel voor kunstbenodigdheden en ligt vlakbij de kunstacademie. Toen ik daar studeerde, kochten we daar onze fotorolletjes en -papier. Het zou mij verbazen mochten ze dat niet meer verkopen, met de academie vlakbij.
 
Een nieuw jaar, een nieuwe opstoot van GAS! Gear Acquisition Syndrome..

Ik ben aan het lonken naar het bokehmonster van Fujifilm 🤤
 
De reacties op die lens zijn nogal gemengd. DPReview en Tony Northrup vonden het bijvoorbeeld één van de grootste teleurstellingen van 2020. Zelf heb ik de 56mm f/1.2 tweedehands gekocht voor 550 euro. De autofocus is vrij traag en het is niet weerbestendig, maar het is wel een pak goedkoper dan de nieuwprijs van de 50mm.
 
Ik heb nu wel last van extreme klikdrang tijdens het telewerken, nu de zon zo fraai opgaat en de bokeh-shots in de sneeuw zo aanlokkelijk zijn.
 
Terug
Bovenaan