Forza Motorsport

Racing PC XBOX Forza Motorsport

Het is de hype alvast niet waard, ale toch bij mij.
Moesten ze tegen mij zeggen, je speelt Project Cars 4. Ik zou het geloven, heb echt zo Project Cars gevoel.

Maar sommige moeten stoppen met de fanboy uit te hangen, dit beter noemen dan ACC.
De simulator van de eeuw, pardon ? Geef mij de drugs dat jij neemt, want da moet enorm goeie zijn.

Dat is zoals zeggen dat F1 23 realistisch is, die hebben nog niet veel simulators gespeeld dan.
Over wie heb jij het? Zijn dan toch geen uitspraken van hier, want ik heb nog niemand Forza hier weten hypen, of dit beter noemen dan ACC (wat sowieso appelen vs peren is), of het godbetert de simulator van de eeuw noemen. Denk dat iedereen het er hier wel over eens is dat het een tof spel is met een reeks gebreken, maar het is toegankelijk en heeft toekomstperspectieven. Ik vind het op geen enkel vlak in de buurt komen van beste racespel, sim/simcade/arcade, maar amuseer me er wel mee. En grafisch heb ik er bijna niks op aan te merken.
 
Over wie heb jij het? Zijn dan toch geen uitspraken van hier, want ik heb nog niemand Forza hier weten hypen, of dit beter noemen dan ACC (wat sowieso appelen vs peren is), of het godbetert de simulator van de eeuw noemen. Denk dat iedereen het er hier wel over eens is dat het een tof spel is met een reeks gebreken, maar het is toegankelijk en heeft toekomstperspectieven. Ik vind het op geen enkel vlak in de buurt komen van beste racespel, sim/simcade/arcade, maar amuseer me er wel mee. En grafisch heb ik er bijna niks op aan te merken.
Niet hier, kom af en toe zo een FB groepen tegen van Forza en daar lees je zo een dingen.
Zeg het toch ook, toffe game voor even. Maar niet voor ganse dagen op te spelen of mijn go to race game van te maken.
 
Ik vind het ook verre van perfect, maar zie het als een platform met heel veel potentieel, want ik denk dat ze hier nog jaren op gaan teren met de nodige updates en toevoegingen.
^DIT

Het rijden zelf zit imo heel goed, zowel met de controller als met een stuurtje. Ik heb alle FM's en GT's gespeeld en dit voelt perfect aan. Bij de vorige games van beide genoemden voelde het meer aan als "driving on bruine zeep" om het meer 'sim' te maken. Als het rijden niet goed zit dan mag de game zoveel content hebben als het wil en de beste gfx ooit, dan blijft het imo bagger.

Ja en fanboys heb je altijd, op de release van GT7 zat ik een stream te bekijken en de kerel beweerde ook; het is de beste simulator en het staat trouwens op het doosje ook. (serieus gemeend) :biglaugh: :rofl:
 
Ik amuseer me in ieder geval ermee.
Net mijn eerste online races gedaan met die civic.
En ben toch steeds netjes top 5 geëindigd.
 
Omg ik ben me ook aant amuseren online met de Honda Civic TCR :laugh:

Low downforce setup gemaakt 100-70 en rembalans op 44%. Topspeed en eindelijk roteert da ding. Ik rij echt toptijden nu :p Hakone makkelijk 1.06 en Grand oak easy 58'ers hehe

Serieuze intense race, moet zeggen die time penalty kon ik weinig aan doen. Kerel stond dwars op mijn rijlijn :/

 
Ben ook net online beginnen spelen want single player wordt afgezaagd.
Ik tune zelf niet graag, dus ik probeer tuning setups te downloaden maar dat lukt om een of andere reden niet.
 
Meeste tijdswinst is de wagen geroteerd krijgen. Gewoon downforce wegpakken en rembalans meer naar achter voor betere rotatie onder het remmen (trailbraken). Onderstuur is de vijand. Meer heb ik ook niet gedaan. (ohja en bandendruk vooraan naar 2 bar gezet, weet niet of dat helpt)
 
Het is ook gewoon geen echte simulator.
Ik amuseer er mij wel mee voor een paar racekes tussen door. Op PC ziet het er wel niet zo schitterend uit eigenlijk.
Ik speel nochtans op ultra.
Graphics hebben me ook niet echt overtuigd,het ziet er alle sinds slechter uit als in hun promo filmkes.

Als het start,soms zien die gebouwen er gewoon niet uit. En dan die mist in het begin v sommige races trekt op niet veel ,en dan klaart het op en ziet het er ineens wel mooi uit.
 
Ik heb mijn Forza-ervaring totaal geruïneerd door ter vergelijking eens ACC te spelen op mijn nieuwe sim rig 🥲 hoe kan ik nu in godsnaam nog teruggaan?
 
Was ACC dan zo perfect destijds bij launch? Of is dit nu enkel na tal van updates en toevoegingen sindsdien?
Want Forza zal ook gaandeweg aangevuld worden en dus ook verbeteren.

Hoe dan ook, Forza is nooit een Sim geweest, zal het nooit zijn en heeft dat bovendien ook nooit geambieerd. Simracer-spelers lijken dat hier precies te vergeten.
 
Was ACC dan zo perfect destijds bij launch? Of is dit nu enkel na tal van updates en toevoegingen sindsdien?
Want Forza zal ook gaandeweg aangevuld worden en dus ook verbeteren.

Hoe dan ook, Forza is nooit een Sim geweest, zal het nooit zijn en heeft dat bovendien ook nooit geambieerd. Simracer-spelers lijken dat hier precies te vergeten.
Er is een verschil tussen Motorsport en Horizon.
Motorsport is wel degelijk een 'sim'.
 
Er is een verschil tussen Motorsport en Horizon.
Motorsport is wel degelijk een 'sim'.
Wel... Simcade, als je echt helemaal juist wil zijn. Een echte sim is Forza niet, en dat zal het ook nooit worden, in dat aspect zit het ongeveer in dezelfde zone als Gran Turismo (waar het realisme wel aanweziger is). Zelf haal ik meer voldoening uit echte sims, maar ik kan doorgaans even goed genieten van een "goeie simcade".
Maar waar het grootste probleem voor mij ligt bij games als GT en Forza: Ik rij VERUIT het liefste met GT3 wagens, en daar slaan ze de bal juist zo vaak mis. De algemene perceptie bij veel mensen is dat dat moeilijke wagens zijn om mee te rijden. Dat is eigenlijk niet zo. Die zijn zodanig perfect afgesteld dat die (mits warm rubber) tegen de baan plakken. Veel tractie en goeie aero zijn daar de voornaamste troeven. Maar in een simcade glijden die vaak onrealistisch over de baan, en daar erger ik mij aan, want dat komt niet in de buurt van de realiteit. Het lijkt wel alsof ze met opzet moeilijk gemaakt worden om mee te rijden, met het doel om "de moeilijke realiteit" te simuleren, maar dat is gewoon niet juist.
In een echte sim kan je dan ook "gemakkelijker" (want dat is relatief) de limieten van een wagen opzoeken, omdat een stuur daar doorgaans ook veel accuratere info teruggeeft waardoor je sneller en beter kunt bijsturen als je die limiet net zou overschreden hebben.
 
Forza hun Horizon games zijn altijd vernieuwend, maar met motorsport kan je niet veel vernieuwen.
Handeling van de auto's, ja dat kan. Maar circuit zijn circuits, of ze moeten laser scans gaan gebruiken, of echt de sim toer op gaan.
Het is gewoon de zoveelste motorsport game, waar we al een grote kluif van hebben.

Persoonlijk mogen ze Motorsport skippen en hun volle aandacht geven aan Horizon.
Daar kijk ik altijd veel meer naar uit dan hun Motorsport games.
 
Forza hun Horizon games zijn altijd vernieuwend, maar met motorsport kan je niet veel vernieuwen.
Handeling van de auto's, ja dat kan. Maar circuit zijn circuits, of ze moeten laser scans gaan gebruiken, of echt de sim toer op gaan.
Het is gewoon de zoveelste motorsport game, waar we al een grote kluif van hebben.

Persoonlijk mogen ze Motorsport skippen en hun volle aandacht geven aan Horizon.
Daar kijk ik altijd veel meer naar uit dan hun Motorsport games.
LOL ik heb door deze post dus pas door dat horizon en motorsport totaal andere games zijn qua insteek. Ik vond het al raar dat deze alleen op circuits racen was. 🙈
 
Ik speel Forza nu een goede week en het is, voor mij persoonlijk, de eerste Forza (Horizon+Motorsports) die mij tegenvalt ondanks het racen goed aanvoelt. Ik ga op dat vlak Forza ook niet beginnen vergelijken met andere race games, zoals bijvoorbeeld GT7, omdat het anders speelt. Maar nogmaals voor mij het speelt goed.
Het is vooral het totaal pakket die mij enorm tegenvalt. Dit spel voelt zo onafgewerkt, leeg en saai aan. Om enkele voorbeelden te geven:
  1. Ik heb de indruk dat er meer focus lag op de weerseffecten in plaats van het totaal pakket want veel zaken naast en rond het circuit zien er niet uit. Ook vind ik dat het spel, op sommige parcours in de zon, er cartoon achtig uitziet.
  2. Buiten die builders cup valt er gewoon niets te beleven in dit spel. Als je dat vergelijkt met wat je in GT7 kunt doen (bijvoorbeeld rijbewijzen) dan valt deze Forza enorm tegen kwa content
  3. Irritante bugs zoals dat het spel vast loopt nadat je uw wagen hebt aangepast en daar zou het zogezegd om draaien in de builders cup. Ook al meermaals voorgehad dat het spel gewoon niet wordt gesaved waardoor ik de volgende dag opnieuw dezelfde races moet doen.
  4. Het geluid bij veel wagens is slecht en klinkt totaal niet zoals de werkelijkheid.
  5. Ik mis echt een afgewerkt product zoals bijvoorbeeld Forza 6 waar ze samen werkten met de top gear crew (Jeremy Clarkson)
 
Ik speel Forza nu een goede week en het is, voor mij persoonlijk, de eerste Forza (Horizon+Motorsports) die mij tegenvalt ondanks het racen goed aanvoelt. Ik ga op dat vlak Forza ook niet beginnen vergelijken met andere race games, zoals bijvoorbeeld GT7, omdat het anders speelt. Maar nogmaals voor mij het speelt goed.
Het is vooral het totaal pakket die mij enorm tegenvalt. Dit spel voelt zo onafgewerkt, leeg en saai aan. Om enkele voorbeelden te geven:
  1. Ik heb de indruk dat er meer focus lag op de weerseffecten in plaats van het totaal pakket want veel zaken naast en rond het circuit zien er niet uit. Ook vind ik dat het spel, op sommige parcours in de zon, er cartoon achtig uitziet.
  2. Buiten die builders cup valt er gewoon niets te beleven in dit spel. Als je dat vergelijkt met wat je in GT7 kunt doen (bijvoorbeeld rijbewijzen) dan valt deze Forza enorm tegen kwa content
  3. Irritante bugs zoals dat het spel vast loopt nadat je uw wagen hebt aangepast en daar zou het zogezegd om draaien in de builders cup. Ook al meermaals voorgehad dat het spel gewoon niet wordt gesaved waardoor ik de volgende dag opnieuw dezelfde races moet doen.
  4. Het geluid bij veel wagens is slecht en klinkt totaal niet zoals de werkelijkheid.
  5. Ik mis echt een afgewerkt product zoals bijvoorbeeld Forza 6 waar ze samen werkten met de top gear crew (Jeremy Clarkson)
Dat van cartoon achtige graphics heb ik ook al dikwijls gedacht.

De ene keer denk ik miljaar ziet er slecht uit,en dan ineens ziet het er prachtig uit op bepaalde parcours in de regen samen met zo'n.
 
Ik speel het wel graag en idd, overdag met helder weer ziet het er soms nogal fake uit. Maar op zich vind ik het bij GT7 nog erger op dat vlak.

Online is wel echt tof naar mijn mening, al is het wel vaak een lang proces: wachten op geschikte race, lange oefen/kwalificatietijd en dan pas race. Je start het spel niet snel op om een 10min raceke te doen. Dat houdt me soms tegen eraan te beginnen.
 
Het online penalty systeem is precies een pak slechter geworden dan in het begin. Ik krijg voor de kleinste accidentele tik meteen secondes straftijd. Anderen rammen voortdurend in op je bijv in remzones of bochten en dat wordt quasi nooit bestraft.
Er zit echt geen regelmaat meer in, en dat vind ik wel een serieus minpunt.
Zeker als ze achievements met S-rank aan vasthangen.
Hopelijk wordt dit nog getweaked. Ik meen dat het een AI-gebaseerd systeem is, maar ben (nog) niet onder de indruk, integendeel.

Jammer, want verder racet het heerlijk.
 
Terug
Bovenaan