Forza Motorsport

Racing PC XBOX Forza Motorsport

Iemand ervaring met het logitech g29 of g920 stuur voor xbox series x?
Ik twijfel om dit goedkoop 2dehands aan te kopen.
Is dit een verbetering tov controller?
Ik merk dat ik met de controller te snel krampen in mijn duim krijg en niet consequent de bochten deftig kan insturen. Maak teveel fouten hierdoor en ik hoop dat dit met een stuurtje beter gaat zijn.
Maar heb ook geen zin om ditect honderden euros te spenderen.
 
Iemand ervaring met het logitech g29 of g920 stuur voor xbox series x?
Ik twijfel om dit goedkoop 2dehands aan te kopen.
Is dit een verbetering tov controller?
Ik merk dat ik met de controller te snel krampen in mijn duim krijg en niet consequent de bochten deftig kan insturen. Maak teveel fouten hierdoor en ik hoop dat dit met een stuurtje beter gaat zijn.
Maar heb ook geen zin om ditect honderden euros te spenderen.

Voor de gewone controllers heb je vaak ook aanpassingen die het rijden verbeteren.
Ik speel het pas morgen maar heb uit gewoonte wel al eens wat gegoogled gisteren.
Misschien vind je het erna toch niet nodig om een stuurwiel setup aan te kopen en te plaatsen.

 
Voor de gewone controllers heb je vaak ook aanpassingen die het rijden verbeteren.
Ik speel het pas morgen maar heb uit gewoonte wel al eens wat gegoogled gisteren.
Misschien vind je het erna toch niet nodig om een stuurwiel setup aan te kopen en te plaatsen.

Ik ga het zeker eens proberen.
Echter zit bij mij het probleem vooral in consequent en goed insturen met de controller. Ik heb dikwijls een slecht gevoel in mijn duim en denk niet dat dat met wat settings veranderen opgelost gaat zijn.
Daarom vermoed ik dat een stuur dat ik gewoon kan vasthouden beter gaat zijn.
 
Ik ga het zeker eens proberen.
Echter zit bij mij het probleem vooral in consequent en goed insturen met de controller. Ik heb dikwijls een slecht gevoel in mijn duim en denk niet dat dat met wat settings veranderen opgelost gaat zijn.
Daarom vermoed ik dat een stuur dat ik gewoon kan vasthouden beter gaat zijn.
Dat insturen kan wel veel doen met die Dead zone aanpassingen.

Als je duim pijn doet komt dat wellicht omdat je daar gas mee geeft?
Ben je niet beter af om dat op je triggers te doen?

Nu dat ik het nog eens lees denk ik dat ik van slecht insturen = pijnlijke duim heb gemaakt.
Maar dat zal het niet zijn wellicht :)
 
@Hoffman ik gebruik inderdaad gewoon de triggers hoor. Daar zit het probleem niet.
Het zal door de leeftijd komen maar ik ben al lang geen doorgewinterde gamer meer en heb soms lange periodes dat ik niet game.
Als ik dan, zoals bij forza, heel de tijd precies moet sturen met de linker joystick krijg ik al snel last van mijn duim waardoor de fijne en consequente bewigingen niet altijd goed lukken. Bij Diablo heb ik dit ook maar daar speelt dit zo geen rol wanneer het personage soms eens wat minder exact loopt.
Bij forza, en zeker online, mis ik hierdoor al eens een bocht en is de race om zeep.
Ik ga ervanuit dat dit met een stuur beter gaat werken voor mij.

Maar heeft er al iemand ervaring met de logitech g29 of g920? :)
 
@Hoffman ik gebruik inderdaad gewoon de triggers hoor. Daar zit het probleem niet.
Het zal door de leeftijd komen maar ik ben al lang geen doorgewinterde gamer meer en heb soms lange periodes dat ik niet game.
Als ik dan, zoals bij forza, heel de tijd precies moet sturen met de linker joystick krijg ik al snel last van mijn duim waardoor de fijne en consequente bewigingen niet altijd goed lukken. Bij Diablo heb ik dit ook maar daar speelt dit zo geen rol wanneer het personage soms eens wat minder exact loopt.
Bij forza, en zeker online, mis ik hierdoor al eens een bocht en is de race om zeep.
Ik ga ervanuit dat dit met een stuur beter gaat werken voor mij.

Maar heeft er al iemand ervaring met de logitech g29 of g920? :)
Ja, tot vorige week heb ik 7 jaar op de G29 gespeeld, en daarvoor gebruikte ik de Xbox 360 racing wheel. Vorige week ben ik overgestapt op de Logitech Pro Wheel. De G29 werkt ook prima op Forza, maar dan moet je wel goed aan de instellingen sleutelen.
Die G29 is echt een heel degelijk ding en maakt realistische racegames meteen veel leuker voor mij. Qua niet-direct drive wheels is dit een van de beste opties.
Voor reviews van bv Gran Turismo en Forza zag ik mezelf verplicht om de controller ook eens te testen, maar eens ik dan met het stuur speel, wil ik nooit meer terug naar de controller.
Iets als Wreckfest durf ik nog 50/50 af te wisselen tussen stuur en controller, omdat ik soms ook gewoon eens in mijn zetel wil hangen.
 
Ik heb een refund aangevraagd. Ik zie wel dat ik 10u playtime heb, zouden ze moeilijk doen? :p
Denk dat ze wel gaan struikelen over de 10u 😅 denk dat ze een beetje zoals steam doen net onder de 2uur.

En als je al niet te veel refunds hebt aangevraagd de afgelopen 12maanden.
 
@Hoffman ik gebruik inderdaad gewoon de triggers hoor. Daar zit het probleem niet.
Het zal door de leeftijd komen maar ik ben al lang geen doorgewinterde gamer meer en heb soms lange periodes dat ik niet game.
Als ik dan, zoals bij forza, heel de tijd precies moet sturen met de linker joystick krijg ik al snel last van mijn duim waardoor de fijne en consequente bewigingen niet altijd goed lukken. Bij Diablo heb ik dit ook maar daar speelt dit zo geen rol wanneer het personage soms eens wat minder exact loopt.
Bij forza, en zeker online, mis ik hierdoor al eens een bocht en is de race om zeep.
Ik ga ervanuit dat dit met een stuur beter gaat werken voor mij.

Maar heeft er al iemand ervaring met de logitech g29 of g920? :)

Is de thrustmaster TMX niets? Is goedkoper en ik heb vroeger nog een t300 gehad en was toch een heel zalig stuur. Veel stiller dan de logitech g29 die ik ook nog gehad heb.

Maar wtf die prijzen van de t300. Dat is het dubbel als wat ik er in de tijd voor gegeven heb.
 
Tis wel goed, en mooi.maar het is nog altijd dat ge eigenlijk de heel race de achtervolging inzet op ene die alleen vanvoor rijdt..
Races lukken op 6 en 7 , en toch haal ik die tijden in de oefenronde niet op die moeilijkheid. Kan ook aan het bier gelegen hebben.🤪
 
Wat is de reden als ik vragen mag?
Geen idee eigenlijk :p Het is een "ok" spel maar vind niet dat hier een benchmark gezet wordt.

Career mode begint ook tegen te steken na een tijd. (dat unlocken van onderdelen op bepaalde levels vind ik terechte kritiek) Paar potjes online gespeeld maar kan me nogal rap ergeren aan spelers.

Maar euhm denk niet dat ik mijn geld ga terugzien. Misschien vanavond eens stuur aankoppelen.

Als ik terugdenk aan echt goeie "simcade" racegames dan wil ik terug een Project Cars 2. :cry:
 
Ik vind het ook verre van perfect, maar zie het als een platform met heel veel potentieel, want ik denk dat ze hier nog jaren op gaan teren met de nodige updates en toevoegingen.
 
Het is de hype alvast niet waard, ale toch bij mij.
Moesten ze tegen mij zeggen, je speelt Project Cars 4. Ik zou het geloven, heb echt zo Project Cars gevoel.

Maar sommige moeten stoppen met de fanboy uit te hangen, dit beter noemen dan ACC.
De simulator van de eeuw, pardon ? Geef mij de drugs dat jij neemt, want da moet enorm goeie zijn.

Dat is zoals zeggen dat F1 23 realistisch is, die hebben nog niet veel simulators gespeeld dan.
 
Maar sommige moeten stoppen met de fanboy uit te hangen, dit beter noemen dan ACC.
Beter is natuurlijk geen meetbaar begrip. FM is een sim-cade, er zit dus een zekere vorm van realisme in maar ze pretenderen zelfs niet een simulator te zijn.

Ik vind het spel beter dan anderen omdat de besturing mij gewoon goed ligt. Games als Project Cars liggen mij totaal niet en zet ik gewoon af na twee races.

Ik vond hun slogan vroeger (ten tijde van FM3 als ik me niet vergis) nog altijd degene die de lading dekt:
Turn car lovers into gamers and gamers into car lovers.
 
Beter is natuurlijk geen meetbaar begrip. FM is een sim-cade, er zit dus een zekere vorm van realisme in maar ze pretenderen zelfs niet een simulator te zijn.

Ik vind het spel beter dan anderen omdat de besturing mij gewoon goed ligt. Games als Project Cars liggen mij totaal niet en zet ik gewoon af na twee races.

Ik vond hun slogan vroeger (ten tijde van FM3 als ik me niet vergis) nog altijd degene die de lading dekt:
Turn car lovers into gamers and gamers into car lovers.
MS doet dat niet, maar die fanboys wel.
Vandaar kan je dit in verste verte niet een betere simulator vinden dan ACC.
ACC is een pure simulator, draait misschien anders op console.

De game is op zich niet slecht, verre van zelf. Maar het is gewoon eens leuk voor tussen door, en niet voor uren aan een stuk.
Speelt wel vlotter met controller, en op Series X draait het wel goed.
 
Het is ook gewoon geen echte simulator.
Ik amuseer er mij wel mee voor een paar racekes tussen door. Op PC ziet het er wel niet zo schitterend uit eigenlijk.
Ik speel nochtans op ultra.
 
Terug
Bovenaan