Forza Motorsport

Racing PC XBOX Forza Motorsport

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
forza.jpg


release: 10 oktober 2023
genre: racing
dev: Turn 10 Studios

Forza Motorsport 8.

Over the years, we came to see Forza as a community centered around cars, competition, and creativity. As the Forza franchise has expanded, so has the importance of player-to-player connection and the immersion delivered through state-of-the-art realism. The Xbox Series X, with its focus on speed and power, provides us the opportunity to connect our players to the Forza universe, and to one another, like never before. It’s so exciting to start sharing our work with you.

We are taking what has made Forza Motorsport great over the past 15 years and pairing it with new game concepts and new technologies. With the new Forza Motorsport, ray tracing is coming to ForzaTech, you will see a dynamic world in 4K, 60fps, that is connected and dynamic – from surfaces of cars reflecting off each other, to brilliant red paint bouncing off intensely detailed track surfaces, and the interplay of light and shadow throughout the world.

 
Laatst bewerkt:
Spring 23 😭
Misshien dat ik voor deze wel terug een stuur&pedalen in huis haal.
En hopelijk ook een vernieuwde boeiende single player
 
Ik ben niet echt voor sim racing spellen. Gt7 effe geprobeerd, ma zegt mij niet meer veel. Maar moet eerlijk zeggen dat deze er echt goed uitziet. Lijkt mij veel plezanter dan GT 7. Vind het cool dat er echt impact is met botsingen,... Omgeving ziet er ook top uit. Het is ook niet puur sim, lijkt me wel plezant om af en toe een race tegen doen.
 
Nu is de vraag, koop ik mij hiervoor een nieuwe grafische kaart of gewoon een XBOX Series X :thinking:
Mijn 5700XT heeft geen raytracing en ik vermoed dat die de andere pracht en praal ook wel niet op max zal kunnen draaien.
 
Nu is de vraag, koop ik mij hiervoor een nieuwe grafische kaart of gewoon een XBOX Series X :thinking:
Mijn 5700XT heeft geen raytracing en ik vermoed dat die de andere pracht en praal ook wel niet op max zal kunnen draaien.
Je hebt nog wel even om te beslissen lijkt mij :) . Als het enkel voor Forza is zou ik overwegen u grafische kaart te updaten. Als je van plan bent Game pass te nemen en meerdere games te gaan spelen is een XSX aankoop geen slecht plan...
 
Was er gelijk niet zo over de indruk al spel ik het liever dan GT. Ma nog tijd genoeg om eens een xbox te kopen voor forza
 
Was er gelijk niet zo over de indruk al spel ik het liever dan GT. Ma nog tijd genoeg om eens een xbox te kopen voor forza
Wat miste je dan?
Ik zag:
- Auto's die (eigen bescheiden mening) zeker rond hetzelfde niveau van GT zitten (erover of eronder laat ik in het midden).
- Omgeving die er niet uitzag zoals karton, wat ik bij GT wel vind tijdens races.
- Schademodel dat er toch een pak realistischer uitziet als de concurrentie

Ik heb altijd wel een beetje een Forza bril aan, maar qua visuals moest de footage die ze nu toonden zeker niet onderdoen voor GT.
 
We hebben alleen nog maar CGI gezien hè.. het enige zinnige ik gehoord heb was banden en brandstof management.

Mooie bomen enz leuk en aardig. Tegen 250kmp zie je er nix van. Zelfde als die raytracing. En dat zal wel in GFX mode zijn. Waar je toch nooit van een leven in races gaat gebruiken.
 
Wat miste je dan?
Ik zag:
- Auto's die (eigen bescheiden mening) zeker rond hetzelfde niveau van GT zitten (erover of eronder laat ik in het midden).
- Omgeving die er niet uitzag zoals karton, wat ik bij GT wel vind tijdens races.
- Schademodel dat er toch een pak realistischer uitziet als de concurrentie

Ik heb altijd wel een beetje een Forza bril aan, maar qua visuals moest de footage die ze nu toonden zeker niet onderdoen voor GT.
Ik ben een grotere Forza fan dan GT.
 
We hebben alleen nog maar CGI gezien hè.. het enige zinnige ik gehoord heb was banden en brandstof management.

Mooie bomen enz leuk en aardig. Tegen 250kmp zie je er nix van. Zelfde als die raytracing. En dat zal wel in GFX mode zijn. Waar je toch nooit van een leven in races gaat gebruiken.
Was geen CGI hoor. Allemaal ingame.
 
We hebben alleen nog maar CGI gezien hè.. het enige zinnige ik gehoord heb was banden en brandstof management.

Mooie bomen enz leuk en aardig. Tegen 250kmp zie je er nix van. Zelfde als die raytracing. En dat zal wel in GFX mode zijn. Waar je toch nooit van een leven in races gaat gebruiken.
Moet je beter luisteren ;).
Ze spraken van realtime raytracing on track:
3u15 and beyond.

#fanboyout :)
 
Moet je beter luisteren ;).
Ze spraken van realtime raytracing on track:
3u15 and beyond.

#fanboyout :)
Haha, ik ben niet aan het haten op Forza ofzo ze. Speel het zelf ook toen ik nog een Xbox had.

En of het nu raytracing is of realtime raytracing. Merk je niets van als je aan het racen bent. En in fps mode heb je het waarschijnlijk sowieso niet.
 
beetje raar dat ze zo uitpakken met die Cadillac LMDH
ja, vandaag 3de geworden in Le Mans, maar die is al een meer dan een week uit op iRacing, dus niet meer exclusief.

maar ik kijk er wel naar uit, hopelijk draait hij beter op pc dan FM7 (maar de laatste Horizons laten het beste verhopen)
 
beetje raar dat ze zo uitpakken met die Cadillac LMDH
ja, vandaag 3de geworden in Le Mans, maar die is al een meer dan een week uit op iRacing, dus niet meer exclusief.

maar ik kijk er wel naar uit, hopelijk draait hij beter op pc dan FM7 (maar de laatste Horizons laten het beste verhopen)
Je gaat er dus van uit dat deze trailer deze week gemaakt is, of nog beter na dat Le Mans gedaan was? xD
 
Terug
Bovenaan