Wilto
Well-known member
Maar door de coronacrisis schoot alles nog eens omhoog.
https://www.bruzz.be/economie/bruss... een Brussels,appartement is dat 242.500 euro.
Soit, die stijging is een andere reden dan puur ecologie/leefbaarheid, maar mensen hebben blijkbaar toch wel wat centen voor over om in Bxl te wonen. Ook al lopen er hier volgens sommigen enkel marginale moslim-migranten die het volledig onleefbaar maken
Voor je financiële onafhankelijkheid is investeren in Brussel dus niet zo gek, wel moet je natuurlijk weten waar je exact koopt. Dit is een waarheid als een koe natuurlijk. Dat geldt in Vlaanderen ook.
https://www.bruzz.be/economie/bruss... een Brussels,appartement is dat 242.500 euro.
De appartementenprijzen stijgen wel overal. In Sint-Gillis opnieuw met 19 procent, waardoor de prijzen stilaan richting Elsene (+8,6 procent) evolueren. In Elsene wordt nu 1 op 4 appartementen voor een bedrag van 420.000 euro en meer verkocht. Wat de flats betreft, voelt ook Vorst de hete Elsense adem, met een prijsstijging van 12,3 procent.
Soit, die stijging is een andere reden dan puur ecologie/leefbaarheid, maar mensen hebben blijkbaar toch wel wat centen voor over om in Bxl te wonen. Ook al lopen er hier volgens sommigen enkel marginale moslim-migranten die het volledig onleefbaar maken
Voor je financiële onafhankelijkheid is investeren in Brussel dus niet zo gek, wel moet je natuurlijk weten waar je exact koopt. Dit is een waarheid als een koe natuurlijk. Dat geldt in Vlaanderen ook.
Dit zou inderdaad echt een grote meerwaarde betekenen, zeker voor de noordrand. Geen idee waarom dit nog altijd gesloten blijft...Koninklijke domeinen zouden een herbestemming moeten krijgen.
De Brusselse bevolking snakt naar meer groen en het Park van Laken met zijn 186 hectare is niet toegankelijk. Een scheefgegroeide situatie volgens Jan-Pieter Cootjans, activist van de groep "Open La(e)ken". "Het gaat hier wel over 250 voetbalvelden in een stad van meer dan een miljoen mensen
bijna zo groot als Monaco (202 Ha)
Alsof het autoverkeer nog niet dichtgeslibd was precovid... Zelfs nu doe ik 45min naar mijn werk in de auto. Met (elektrische) fiets is dat 23 minuten. Hoofdkantoren gaan echt wel blijven bestaan. Net zoals cultuurcentra etc. Ook voor een speciaalzaak heb je voldoende groot klantenbestand in de buurt nodig. Ik denk dat eerder de kleine zelfstandigen in de provincies hier sneller onder te lijden gaan krijgen.Als je het autoverkeer in je stad laat dichtslibben ben je ook maar een groene oase in een economische woestijn. Zeker met de opmars van telewerk, zou ik denken dat het belang van een goede geografische locatie, juist zal afnemen.