Final Fantasy XVI

RPG PC PS5 Final Fantasy XVI

Ondertussen ook besteld, maar begin al te twijfelen, misschien had ik toch bij m'n originele mening moeten blijven :/ We'll see
 
Ik heb absoluut het tegenovergestelde. Met de uren die voorbij gaan vind ik het spel beter worden. De omgevingen worden veel grootschaliger en je krijgt het gevoel van te reizen door grote landschappen. Sidequests vond ik voorlopig maar wat 'meh' maar die in de omgeving van Oriflamme maken wel erg duidelijk in wat voor een regio we terecht zijn gekomen en stelt de moraliteit van de bevolking in vraag. Storywise vond ik dat dan toch weer een goede toevoeging. Ook het verhaal blijft voor mij sterk vooruitgaan. Ik snap niet wat het verschil zou zijn met andere storylines/cutscenes met voorgaande FF's. Daar had je ook heel veel cutscenes na cutscenes met tragere momenten. Voor mij is dit wel een échte FF hoor and back in a good way.
 
Ik heb absoluut het tegenovergestelde. Met de uren die voorbij gaan vind ik het spel beter worden. De omgevingen worden veel grootschaliger en je krijgt het gevoel van te reizen door grote landschappen. Sidequests vond ik voorlopig maar wat 'meh' maar die in de omgeving van Oriflamme maken wel erg duidelijk in wat voor een regio we terecht zijn gekomen en stelt de moraliteit van de bevolking in vraag. Storywise vond ik dat dan toch weer een goede toevoeging. Ook het verhaal blijft voor mij sterk vooruitgaan. Ik snap niet wat het verschil zou zijn met andere storylines/cutscenes met voorgaande FF's. Daar had je ook heel veel cutscenes na cutscenes met tragere momenten. Voor mij is dit wel een échte FF hoor and back in a good way.

Goh, misschien romantiseer ik het, maar ik heb een jaar of twee geleden nog FFXII gespeeld en herinner me dat je echt effectieve lange stukken gameplay met daartussen wel cutscenes of korte dialoogstukken. Als je dat vergelijkt met FFXVI is het dag en nacht verschil hoe vaak gameplay onderbroken wordt.

Ook veel van de main-quests worden behandeld als side-quest waar ge van persoon tot persoon moet lopen in de hideout om dan rap een paar monsters ergens te gaan doden. De algemene plot is zeer interessant, maar wordt zo vaak onderbroken voor banale prul..

Op de omgevingen heb ik geen bezwaar. Genoeg variatie en het ziet er allemaal mooi en interessant uit.

Als je er geen last van hebt of er anders over denkt -> prachtig, geniet van de game :thumb:
Seg seves krijg ik nog spijt dak gestart ben.

Kben wel benieuwd wat ge er van denkt. In het begin dacht ik "Ooh wauw. Dit ga ik nog beter dan RE4 remake". Nope, nope, nope :D
 
Ik heb absoluut het tegenovergestelde. Met de uren die voorbij gaan vind ik het spel beter worden. De omgevingen worden veel grootschaliger en je krijgt het gevoel van te reizen door grote landschappen. Sidequests vond ik voorlopig maar wat 'meh' maar die in de omgeving van Oriflamme maken wel erg duidelijk in wat voor een regio we terecht zijn gekomen en stelt de moraliteit van de bevolking in vraag. Storywise vond ik dat dan toch weer een goede toevoeging. Ook het verhaal blijft voor mij sterk vooruitgaan. Ik snap niet wat het verschil zou zijn met andere storylines/cutscenes met voorgaande FF's. Daar had je ook heel veel cutscenes na cutscenes met tragere momenten. Voor mij is dit wel een échte FF hoor and back in a good way.
Verhaal,characters,setting en omgevingen zeker niets mis mee! Maar dan vind ik FF15 nog meer FF dan deze (en die vond ik eerlijk gezegd ook al vele minder, maar had interessante mogelijkheden qua level/rpg).

Dit is gewoon een 'simpele goeie' actiongame. Ik zie de 'rpg' niet buiten wat beter wapens kopen en puntjes geven aan abilities ipv zo'n systeem zoals in FF10 of FF12 waar je meer mogelijkheden hebt.
Dan zijn de recente God of War-games ook rpg's :D

Zoals ik al aanhaalde, als ze dit nu bvb 'Eikon: a Final Fantasy Story' genoemd hadden en die setting kwam dan terug in FF16 full fledged rpg met party en een twist op het turnbased en leveling system zou ik het helemaal geloven.

Maar bon, ik heb het nog niet uitgespeeld, verre van, en ik vind het een goei (actie) spel, maar dan uiteraard niet wat ik had verwacht van een main FF.

Maar dit is uiteraard allemaal persoonlijk en mijn mening.
 
Goh, misschien romantiseer ik het, maar ik heb een jaar of twee geleden nog FFXII gespeeld en herinner me dat je echt effectieve lange stukken gameplay met daartussen wel cutscenes of korte dialoogstukken. Als je dat vergelijkt met FFXVI is het dag en nacht verschil hoe vaak gameplay onderbroken wordt.

Ook veel van de main-quests worden behandeld als side-quest waar ge van persoon tot persoon moet lopen in de hideout om dan rap een paar monsters ergens te gaan doden. De algemene plot is zeer interessant, maar wordt zo vaak onderbroken voor banale prul..

Op de omgevingen heb ik geen bezwaar. Genoeg variatie en het ziet er allemaal mooi en interessant uit.

Als je er geen last van hebt of er anders over denkt -> prachtig, geniet van de game :thumb:


Kben wel benieuwd wat ge er van denkt. In het begin dacht ik "Ooh wauw. Dit ga ik nog beter dan RE4 remake". Nope, nope, nope :D
Beter dan RE4 remake zal het niet worden denk ik, zelf na 6-7 keer dat na elkaar te spelen denk ik er nu soms nog aan om het nog eens op te starten xD Dat spel heeft mij echt wel vastgegrepen.
 
Beter dan RE4 remake zal het niet worden denk ik, zelf na 6-7 keer dat na elkaar te spelen denk ik er nu soms nog aan om het nog eens op te starten xD Dat spel heeft mij echt wel vastgegrepen.
Hopelijk kondigen ze op gamescom of bij TGS nog DLC aan die niet puur Mercenaries is.

Ik vraag me af of men voor XVI nog veel quality of life features gaan toevoegen via patches/updates. De game is duidelijk met veel zorg ontwikkeld en uitgebracht, dus ik ben benieuwd of ze wat van de feedback kunnen meenemen.

Natuurlijk zal de game niet meer drastisch kunnen veranderen, maar misschien enkele tweaks voor de klagers gelijk mezelf. :)
 
Square-Enix heeft net aangekondigd dat er tot nu toe al 3 miljoen exemplaren zijn verkocht van Final Fantasy 16, zowel digitaal als fysiek. Niet slecht voor een PS5-exclusive, vooral in het achterhoofd houdende dat de serie een beetje op een dieptepunt zat na 15.
 
Ik zal eerlijk blij zijn als de hype van XVI en remake 7.2 gaat liggen zodat ze eindelijk de remake van 9 kunnen bevestigen. Sommige zullen zeggen dat de artstyle van 9 al tijdloos is, maar ik wil Squenix toch een poging zien doen om het een mooie update te geven met misschien enkele kleine tweaks aan de gameplay.
 
Ik vermoed dat XVI sowieso nog een hoop dlc/spin offs zal krijgen. Beste launch sinds X zeker? En over die fel gegeerde IX remake, de fan trailer al gezien? :D

Zou tof zijn moest Squenix de mod scene eens omarmen en ze in dienst nemen. Voor de Japanese industrie natuurlijk not done, buiten het rebelse Sega.
 
Ik vermoed dat XVI sowieso nog een hoop dlc/spin offs zal krijgen. Beste launch sinds X zeker? En over die fel gegeerde IX remake, de fan trailer al gezien? :D

Zou tof zijn moest Squenix de mod scene eens omarmen en ze in dienst nemen. Voor de Japanese industrie natuurlijk not done, buiten het rebelse Sega.
Unpopular opinion: Grafisch valt die trailer wel mee, maar lijkt eerder op een Disney game... niks gaat toch boven de originele setting ;)
Squenix moet dezelfde engine als FFVII:R gebruiken ja! Dan is't goed voor mij :p
 
Unpopular opinion: Grafisch valt die trailer wel mee, maar lijkt eerder op een Disney game... niks gaat toch boven de originele setting ;)
Squenix moet dezelfde engine als FFVII:R gebruiken ja! Dan is't goed voor mij :p
Nee. :p 7:R is een prachtige game, maar ik denk dat 9 beter gediend is met een andere grafische stijl. Wilt ge echt Vivi, Zidaine of Dagger zien in dezelfde visuele, hyper-realistische stijl van 7:R ? :D Dat fan-project ziet er al heel deftig uit, al weet k niet of ik daar uiteindelijk voor zou kiezen.

Ge zou hopen dat Squenix weet hoe ze de prachtige stijl van FFIX kunnen moderniseren. :unsure:
 
Ik vermoed dat XVI sowieso nog een hoop dlc/spin offs zal krijgen.
Ik dacht, dat na het fiasco van de DLC's bij XV waardoor het hoofdverhaal zelfs niet af was, dat ze het originele plan was om geen DLC's uit te geven. Ik kan mis zijn natuurlijk of de dev's zijn van mening veranderd.
 
Ik dacht, dat na het fiasco van de DLC's bij XV waardoor het hoofdverhaal zelfs niet af was, dat ze het originele plan was om geen DLC's uit te geven. Ik kan mis zijn natuurlijk of de dev's zijn van mening veranderd.
Meen ook gelezen te hebben dat er geen plannen zijn voor DLC. Misschien dat de goede verkoop die mening doet veranderen. Voor mij mag het alleszins wel.
 
Nee. :p 7:R is een prachtige game, maar ik denk dat 9 beter gediend is met een andere grafische stijl. Wilt ge echt Vivi, Zidaine of Dagger zien in dezelfde visuele, hyper-realistische stijl van 7:R ? :D Dat fan-project ziet er al heel deftig uit, al weet k niet of ik daar uiteindelijk voor zou kiezen.

Ge zou hopen dat Squenix weet hoe ze de prachtige stijl van FFIX kunnen moderniseren. :unsure:

Euh... Eigenlijk wel? :unsure:
 
Game uitgespeeld. Ik moet zeggen dat het toch een topspel is. Ongeacht mijn kritiek over het wisselende tempo, de generische sidequests, zwak itemisation-niveau en gebrek aan "party-structuur" kan ik niet ontkennen dat het verhaal zeer sterk is. De muziek blijft enorm episch en gevarieerd en de combat biedt zoveel variatie. Mensen hebben al veel lof gezongen over de boss-fights, maar ik kan niet anders doen dezelfde lof uitdelen met een schepke er boven op.

Wat ge visueel in deze boss-fights ziet, begeleid door de prachtige muziek en diepgaande combat is een van de coolste dingen die ik in tijden ervaren heb in een game. :love2: Op naar de trophy-cleanup en NG+
 
Hier nu ook iets of wat deftig op gang geraakt, ik amuseer er mij wel mee. Kmoet toegeven dat ik met het verhaal niet altijd exact 100% mee ben. Weet niet hoe dit komt, combat is wel varierent, soms gaat alles zonder enige issue, soms krijg ik toch wel eens wat slagen. Heb ook wat last met wisselen tussen diene hond en uw items. Vaak dat ik heal terwijl ik gewoon diene hond een comando wou geven.
 
Zo slecht zijn die side quests nu ook niet, vind ik. 't Is wel meer actie en minder RPG dan vorige FF's. Maar ik speel dat vooral voor het verhaal en dat zit tot nu toe toch goed. De combat is ook goed. Je kan wel zo'n accessory equippen om je hond automatisch zijn abilities te laten doen. Of een accessory die de tijd vertraagt als er een inkomende aanval is zodat je kan dodgen. Dat gaat dan wel ten koste van eventueel andere accessories die stat of skill boosts geven.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan