Final Fantasy XVI

RPG PC PS5 Final Fantasy XVI

Game uitgespeeld. Ik moet zeggen dat het toch een topspel is. Ongeacht mijn kritiek over het wisselende tempo, de generische sidequests, zwak itemisation-niveau en gebrek aan "party-structuur" kan ik niet ontkennen dat het verhaal zeer sterk is. De muziek blijft enorm episch en gevarieerd en de combat biedt zoveel variatie. Mensen hebben al veel lof gezongen over de boss-fights, maar ik kan niet anders doen dezelfde lof uitdelen met een schepke er boven op.

Wat ge visueel in deze boss-fights ziet, begeleid door de prachtige muziek en diepgaande combat is een van de coolste dingen die ik in tijden ervaren heb in een game. :love2: Op naar de trophy-cleanup en NG+
In FF 14 had je ook Boss fights met opera muziek die dan veranderde in metal bij een nieuwe fase van de Boss echt epic
 
Hier nu ook iets of wat deftig op gang geraakt, ik amuseer er mij wel mee. Kmoet toegeven dat ik met het verhaal niet altijd exact 100% mee ben. Weet niet hoe dit komt, combat is wel varierent, soms gaat alles zonder enige issue, soms krijg ik toch wel eens wat slagen. Heb ook wat last met wisselen tussen diene hond en uw items. Vaak dat ik heal terwijl ik gewoon diene hond een comando wou geven.
Torgal zijn heal-functie is in mijn ogen te zwak. Een goede getimede "Sic em Torgal!" heeft zijn nut, maar hij healt veel te weinig. Side-quests van de man in zijn tuintje zijn noodzakelijk :p
In FF 14 had je ook Boss fights met opera muziek die dan veranderde in metal bij een nieuwe fase van de Boss echt epic
Ja, het wordt moeilijker en moeilijker om 14 te negeren :D
 
Torgal zijn heal-functie is in mijn ogen te zwak. Een goede getimede "Sic em Torgal!" heeft zijn nut, maar hij healt veel te weinig. Side-quests van de man in zijn tuintje zijn noodzakelijk
Dat ligt dus niet aan mij. Die heal voelde inderdaad heel zwak aan. Ondertussen de combat meer gewoon aan het geraken en ik speel iets rustiger nu. Wisselen tussen de twee eikon gaat al vlotter, en er zit al wat meer tactiek achter. Ik speelde het nog net iets te veel als een DMC spel. Nu ik een klein klein beetje meer terughoudend ben ben ik toch wel alerter in het ontwijken van aanvallen en dan te counteren.

Still love the game, denk dat ik 1/4 ver zit nu.
 
Update 1.03 is uit. Bij deze kan je dus de intensiteit van motion blur regelen en hem zelfs helemaal uitzetten. Ook andere kleine fixes zijn gebeurd, waaronder nieuwe controller layouts, wat camera-aanpassingen, ...
 
Ze willen ooit voorbij die gigant FF7 geraken. Tot dat ooit gebeurt, zal het nooit genoeg zijn voor Squenix :p
 
Ziet er veel beter uit zonder motion blur, echter de andere "fixes" vind ik toch maar mager.
Hopelijk gaan ze snel de performance mode aanpakken want ik zie met momenten geen verschil in fps tussen performance of quality.
 
Dat ligt dus niet aan mij. Die heal voelde inderdaad heel zwak aan. Ondertussen de combat meer gewoon aan het geraken en ik speel iets rustiger nu. Wisselen tussen de twee eikon gaat al vlotter, en er zit al wat meer tactiek achter. Ik speelde het nog net iets te veel als een DMC spel. Nu ik een klein klein beetje meer terughoudend ben ben ik toch wel alerter in het ontwijken van aanvallen en dan te counteren.

Still love the game, denk dat ik 1/4 ver zit nu.
Idealiter moet ge bijna niet healen in feite, als je alles dodget. Het zou beter zijn als je je hond zou kunnen in heal-modus of aanvalsmodus zetten zodat hij blijft healen/aanvallen zonder dat je constant op dat knopje moet duwen. Allez, zo is dat meestal toch in een party-based game waar ge 1 karakter bestuurt.
 
Kzou er beter ook eens aan verder doen, al week niet meer gespeeld en ik vond het nochtans zo goed :S
 
Volop bezig aan NG+ in Final Fantasy mode. Best wel pittig met momenten.
Idem. Mini-bosses hebben vaker attacks die u kunnen 1shotten als ge uw health niet in de gaten houdt. Ik wil nog spelen tot ik de platinum heb, maar de vijanden zijn nu wel sponzen aant worden. :sop: Ongeacht de eikon-abilities die ik spam, het duurt even voor ge klaar zijt met combat.
 
Terug
Bovenaan