Final Fantasy XVI

RPG PC PS5 Final Fantasy XVI

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
ff16.png


release: 22 juni 2023
genre: action RPG
dev: Square Enix Creative Business Unit III

Final Fantasy 16.

An epic dark fantasy world where the fate of the land is decided by the mighty Eikons and the Dominants who wield them. This is the tale of Clive Rosfield, a warrior granted the title “First Shield of Rosaria” and sworn to protect his younger brother Joshua, the dominant of the Phoenix. Before long, Clive will be caught up in a great tragedy and swear revenge on the Dark Eikon Ifrit, a mysterious entity that brings calamity in its wake.

 
Laatst bewerkt:
Was te verwachten! Was stiekem nog wel aan het hopen iets te horen deze week omdat Yoshida inderdaad had vermeld dat er in 2021 nog nieuws ging verschijnen. Benieuwd naar de infodrop komende lente dan maar!
 
Vind de 15 ook niet super, ok om halverwege heel de game te veranderen is het nog degelijk geworden.

Maar can wat de eerste trailer toonde en iedereen hypte zat er niet veel meer in.
 
Damn, de muziek in deze trailer vergroot de hype alleen maar :D Hopelijk zijn de plot en gameplay niet meer zo middelmatig als 15.
 
Soken blijkbaar ook.. dacht het meteen gisteren bij de trailer toen ik het hoorde maar is nu ook bevestigd.
Dus de muziek zal dik in orde zijn :D
 
Toch wel erg onder de indruk van de nieuwe trailer. Wat een soundtrack en graphics! Hopelijk een terugkeer naar de legendarische status van Final Fantasy van weleer.
 
Zoals bij elke FF-game kijk ik er enorm naar uit. Ik hoop enkel dat het verhaal deze keer perfect begrijpbaar is zonder apart een animatiefilm,... te moeten bekijken.
 
Ondertussen in interviews met IGN/Gamespot/Famitsu onderstaande bevestigd:

-Geen open world zoals FFXV, maar eerder verschillende hubs met grote areas, denk aan Dragon Quest XI, God of War, FF XII, ...
-Party members zijn er met hun gewoonlijke banter, maar tijdens de gevechten meestal gecontrolleerd door AI. Je kan echter hun type gedrag en acties op voorhand instellen
-Thorgal, de puppy die je zag in de eerste trailer, is een companion in de game
-Je zal Clive's verhaal zien ontwikkelen als tiener, twintiger én dertiger
-Er is een Skill Tree per Eikon (Summon), en je kan deze steeds opnieuw instellen moest je niet tevreden zijn met je build
-Je zal als Clive zelf vechten tegen Eikons, maar ook als Eikon vechten tegen Eikons. Deze gevechten zouden anders zijn qua gameplay dan de normale gevechten.
-Er is een Story Mode en Action Mode

Persoonlijk vind ik het zeer verstandig dat het geen volledige open world is. Met verschillende hubs en 'beperktere' omgevingen kunnen ze tenminste de tijd nemen om deze geloofwaardig te laten overkomen en deze visueel sterk te ontwerpen. Ik hou niet zo van geforceerde open worlds met randomly generated bomen en rotsen. Ook een opluchting dat er toch nog party members zitten aan te komen.
 
Knappe trailer.

The trailer, named “AMBITION”, gives players a more in-depth look at FINAL FANTASY XVI’s backstory, including the realm of Valisthea and its rich cast of characters they will encounter in the game, including Dominants – single men and women who are blessed with the ability to call upon a dread power, which is unlike anything ever seen in the series.

“I'm happy to announce that our newest trailer—Ambition—is now live,” commented Naoki Yoshida, Producer, FINAL FANTASY XVI. “Rather than focusing on action as we did in our last reveal, this time we wanted to give the world a more in-depth look at FINAL FANTASY XVI's lore and its rich cast of characters—with the Dominants front and centre.”


 
Terug
Bovenaan