Ik ook hoor, maar of het nu bpost of post NL is maakt hier weinig verschil, ze zijn beiden 9/10 op tijd en soms eens uitzonderlijk te laat.Mm, als ik via bol bestel heb ik het altijd op release hoor. Altijd post NL...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ook hoor, maar of het nu bpost of post NL is maakt hier weinig verschil, ze zijn beiden 9/10 op tijd en soms eens uitzonderlijk te laat.Mm, als ik via bol bestel heb ik het altijd op release hoor. Altijd post NL...
Je hebt het over een mmo he daar zijn altijd wel wat fetch q ook in FF XIV, maar laat je daar door niet afschrikken want je mist een van de meest 1 van de meeste fantastische game verhalen ooit,Ondertussen het eerste punt bereikt waar de game zegt "this is crucial moment, make sure you've done all you want"
De combat blijft enorm fijn, grafisch is de game nog altijd zeer mooi(meestal) en het verhaal blijft me grotendeels boeien.
Het valt wel op dat ze tussen de grote verhaalstukken in redelijk wat basic bussywork hebben geplakt. Er zijn wel regelmatig stukken dat ik denk "Hmmmm, ik hoop dat we snel klaar zijn met de prul zodat het hoofdverhaal kan verder gaan.."
Hoe meer ik speel, hoe meer het opvalt dat
1) Een devil may cry dev de combat heeft ontworpen -> super voor mij, ik vind dmc geweldig en het is een plezier om te vechten. Ik hou tevens enorm van klassiek turn-based zoals in persona 5 of dragon quest 11, dus ik kan wel snappen waarom veel FF-fans hier minder tevreden mee zouden zijn.
2) Team dat de game gemaakt heeft, werkte eerder aan een MMORPG. Je ziet zowel het het in de menu's als in de gameplay-stukken tussen de grote story-setpieces heen. Ik hoor altijd dat FFXIV fantastisch is, maar als het nog meer van die fetch-quests heeft en zonder de boeiende combat, zal het me niet spoedig overtuigen.
Laatste pijnpuntje: ze hebben een jaar gehad om te game te optimaliseren en de performance-mode is nog zo ondermaats... Ergens vind ik het zeer jammer, want de game ziet er goed in quality mode. Je hebt echter al deze coole gevechten met fantastische animaties, maar zo een snelle combat voelt altijd beter aan in 60fps.
Voorlopig is het gebonden aan PS5, maar beeld je eens in hoeveel beter de game er zou uitzien en spelen op een gaming-pc met constante 60fps..
Als je Titan hebt later in het verhaal, kan je dedicated blocken ja. Maar je kan ook parryen als je op het juiste moment aanvalt als de vijand je nét gaat raken met zijn aanval.Heb je eigenlijk een Block knop? Of enkel dodge
Enkel opletten dat je niet te diep gaat zwemmen.Als je Titan hebt later in het verhaal, kan je dedicated blocken ja. Maar je kan ook parryen als je op het juiste moment aanvalt als de vijand je nét gaat raken met zijn aanval.
Inderdaad, ik ben ook zowel fan van de DmC / Bayonetta / GoW achtige gameplay, als de old school turn based FF's (6/7/8/9/10/12), en wat mij betreft combineert deze game heel goed de sfeer van die oude generatie FF's met moderne, vloeiende hack & slash gameplay - gericht op een iets ruimer publiek. Mij stoort het dus helemaal niet, FF is nu eenmaal gekend om iedere iteratie de combat volledig om te gooien. Veel van de slechte reviews zijn dan ook klagers die totaal niet kunnen omgaan met wat verandering. Mocht deze game een andere naam hebben, zou de gemiddelde score hoogstwaarschijnlijk een pak hoger liggen.Ondertussen het eerste punt bereikt waar de game zegt "this is crucial moment, make sure you've done all you want"
De combat blijft enorm fijn, grafisch is de game nog altijd zeer mooi(meestal) en het verhaal blijft me grotendeels boeien.
Het valt wel op dat ze tussen de grote verhaalstukken in redelijk wat basic bussywork hebben geplakt. Er zijn wel regelmatig stukken dat ik denk "Hmmmm, ik hoop dat we snel klaar zijn met de prul zodat het hoofdverhaal kan verder gaan.."
Hoe meer ik speel, hoe meer het opvalt dat
1) Een devil may cry dev de combat heeft ontworpen -> super voor mij, ik vind dmc geweldig en het is een plezier om te vechten. Ik hou tevens enorm van klassiek turn-based zoals in persona 5 of dragon quest 11, dus ik kan wel snappen waarom veel FF-fans hier minder tevreden mee zouden zijn.
2) Team dat de game gemaakt heeft, werkte eerder aan een MMORPG. Je ziet zowel het het in de menu's als in de gameplay-stukken tussen de grote story-setpieces heen. Ik hoor altijd dat FFXIV fantastisch is, maar als het nog meer van die fetch-quests heeft en zonder de boeiende combat, zal het me niet spoedig overtuigen.
Laatste pijnpuntje: ze hebben een jaar gehad om te game te optimaliseren en de performance-mode is nog zo ondermaats... Ergens vind ik het zeer jammer, want de game ziet er goed in quality mode. Je hebt echter al deze coole gevechten met fantastische animaties, maar zo een snelle combat voelt altijd beter aan in 60fps.
Voorlopig is het gebonden aan PS5, maar beeld je eens in hoeveel beter de game er zou uitzien en spelen op een gaming-pc met constante 60fps..
Ik heb het ook op quality gezet, want op framerate mode ziet het er echt te wazig uit vind ik (vooral in combat). Er zit wel een vervelende motion blur in die je niet kan afzetten.Ondertussen het eerste punt bereikt waar de game zegt "this is crucial moment, make sure you've done all you want"
De combat blijft enorm fijn, grafisch is de game nog altijd zeer mooi(meestal) en het verhaal blijft me grotendeels boeien.
Het valt wel op dat ze tussen de grote verhaalstukken in redelijk wat basic bussywork hebben geplakt. Er zijn wel regelmatig stukken dat ik denk "Hmmmm, ik hoop dat we snel klaar zijn met de prul zodat het hoofdverhaal kan verder gaan.."
Hoe meer ik speel, hoe meer het opvalt dat
1) Een devil may cry dev de combat heeft ontworpen -> super voor mij, ik vind dmc geweldig en het is een plezier om te vechten. Ik hou tevens enorm van klassiek turn-based zoals in persona 5 of dragon quest 11, dus ik kan wel snappen waarom veel FF-fans hier minder tevreden mee zouden zijn.
2) Team dat de game gemaakt heeft, werkte eerder aan een MMORPG. Je ziet zowel het het in de menu's als in de gameplay-stukken tussen de grote story-setpieces heen. Ik hoor altijd dat FFXIV fantastisch is, maar als het nog meer van die fetch-quests heeft en zonder de boeiende combat, zal het me niet spoedig overtuigen.
Laatste pijnpuntje: ze hebben een jaar gehad om te game te optimaliseren en de performance-mode is nog zo ondermaats... Ergens vind ik het zeer jammer, want de game ziet er goed in quality mode. Je hebt echter al deze coole gevechten met fantastische animaties, maar zo een snelle combat voelt altijd beter aan in 60fps.
Voorlopig is het gebonden aan PS5, maar beeld je eens in hoeveel beter de game er zou uitzien en spelen op een gaming-pc met constante 60fps..
Bij mij zit het dubbel. Het gevechtsysteem is leuk, 't is niet dat ge 1000 combinaties vanbuiten moet leren, switchen tussen uw krachten en zo een combo bouwen zit goed. En Torgal en promt-dodge staan op auto, want daar heb ik geen zin inDamn man. Combat blijft fijn, maar dit spel heeft serieuze problemen met tempo in het verhaal. Ik weet dat een plot piekt bij momenten en ander momenten kalmer moet zijn, maar als de plot hier "kalmeert" is het toch wel wat eentonig. Op die momenten wordt de game dan ook niet geholpen door het feit dat alles zo cinematic moet zijn en echt om de minuut een nieuwe cutscene triggert. Of -iets wat me altijd irriteert- cutscene loopt af, je wandelt 10 meter en nieuwe cutscene begint... Waarom?
Intussen heb ik 4 icons, maar de game is voor mij sowieso geen 9 meer. Benieuwd hoe het nog verder evolueert.
Bij mij zit het dubbel. Het gevechtsysteem is leuk, 't is niet dat ge 1000 combinaties vanbuiten moet leren, switchen tussen uw krachten en zo een combo bouwen zit goed. En Torgal en promt-dodge staan op auto, want daar heb ik geen zin in
Maar ik heb wel (ondanks de goede muziek en herkenningspunten) soms 0 Final Fantasy-gevoel.
Het vechtsysteem van FF7r was voor mij echt de perfecte combinatie.
Mss onpopulaire mening:
Nu heb ik soms het gevoel, was de titel van deze nu niet FF16 maar gewoon 'Eikon' ofzoiets, had er dan evenveel aandacht naar gegaan en had ik dit dan wel gekocht en (zoals ik aan het doen ben) zou ik dan elke sidequest spelen en elk hoekske en kantje bezoeken.
Want zoals vele zeggen: "dit is de natuurlijke evolutie van FF", ga ik niet mee akkoord, dat was imo FF7r. Nog altijd dat (turn based) party gevoel maar wel vlotter en hedendaags.
Seg seves krijg ik nog spijt dak gestart ben.Ik ben het geheel eens met uw onpopulaire mening. Dit is geen slecht spel in grote lijnen, maar het feit dat het een mainline final fantasy is, werkt langs 2 kanten: de natuurlijke marketingshype die erbij komt kijken en alle bijhorende aandacht... aan de andere kant zijn er grote verwachtingen.
Ja, FF verandert constant, maar elke mainline titel is altijd party-based, stats-gedreven door toedoen van skills & gear en meer variatie aan side-quests.
Gear in deze game zijn gewoon minuscule stat-boots of aanpassingen van uw cooldown-timers voor uw skills.
Lang geleden dat ik nog zulke gemengde gevoelens had bij een game. Ik zou bijna zeggen dat de demo een "tikje misleidend" is, want dat strakke stukje verhaal, geen geklooi met de meest basic sidequests en gear zegt weinig over hoeveel de game u kan gaan ergeren als ge eenmaal 4-5 uur gespeeld heeft.
Weet er iemand nog hoe ze indertijd van FFXIII zouden zeggen: nee joh, eens ge 20 uur bezig zijt wordt het heel goed!
*14 jaar later*
"Nee bro, eens ge 5 uur bezig zijt wordt het slechter!"