Final Fantasy XVI

RPG PC PS5 Final Fantasy XVI

Ik zit op 70% en net wanneer ik wat mijn goesting verlies (meer uitkijkend naar Baldur's gate), komt daar die saaie fase met hoofd 'sidequests' die heel het tempo uit het spel haalt. Zeer vreemd dat dat ertussen zit. Effe momentje dat dat ik zal moeten doorbijten. Verder schitterend spel en het ligt zeker aan mezelf, ik verlies altijd wat mijn focus rond een 30-tal uur diep. Enkel de oorlogssituaties/updates die op de map uitgelegd worden door Vivian, daar hebben ze mij ook niet in mee. Is bij iedereen die Vivian haar smoel in opvallend slechtere resolutie dan de rest?
 
story eindelijk uit, hoeveel cutscenes kunnen er in 1 spel zitten :')
persoonlijk vond ik wel dat er redelijk wat filler in de main quest zat en die haalden de vaart er volledig uit. Heb je net een epic fight gedaan, moet je rondlopen om een schip te maken...
geen idee of ik goesting heb om die shitload aan side quests nog te doen :)
 
Die sidequests op het einde zijn echt wel de moeite hoor; ze bevatten veel inhoud en ze sluiten de verhaallijnen van sommige personages heel mooi af. Bij sommige quests moet je ook een A-level hunt verslaan op het einde, of krijg je een Orichalcum waarmee je oa. het beste wapen in je 1ste playthrough kan craften.

Wat een contrast met die nutteloze fetch quests in het begin, was het enige wat mij echt stoorde aan dit spel imo.
 
Iemand heeft duidelijk Metal Gear Solid IV nog niet gespeeld :p
oh jawel :)
maar in deze game is er een cutscene om een sleutel op te pikken, dan een cutscene om het slot te openen en nog een cutscene om de sleutel terug neer te leggen. dan moet je 1 monster killen en heb je opnieuw cutscenes om de quest te beëindigen.
Dergelijke cutscenes hebben voor mij geen enkele waarde en het enige wat ze down is het spel vertragen
 
oh jawel :)
maar in deze game is er een cutscene om een sleutel op te pikken, dan een cutscene om het slot te openen en nog een cutscene om de sleutel terug neer te leggen. dan moet je 1 monster killen en heb je opnieuw cutscenes om de quest te beëindigen.
Dergelijke cutscenes hebben voor mij geen enkele waarde en het enige wat ze down is het spel vertragen
Idem ditto. Zoveel instanties van "wandel hier naar toe - cutscene van 10 seconden triggert - wandel verder - nieuwe cutscene-....

Breed genomen heb ik genoten van de game, maar het heeft echt wel problemen met tempo en sidequests.
 
Had deze voor kerst gekregen, was al sinds een deel op de ps1 geleden dat ik final fantasy had gespeeld en wou deze wel een kans geven door de positieve reviews.

Ondertussen 15 uur ver, ik vind de graphics en verhaal supermooi en interessant. Maar moet me er toch wat doorsleuren. Oke veel cutscenes en langdradig kan ik er nog bijnemen. Maar gameplay gewijs vind ik het repetitief. Bij andere games zou ik tijd nemen om te exploren en side content te doen. Maar bij deze ben ik ondertussen gwn main story aan het doen.

Nog ff proberen doorbijten en anders moet ik me erbij neerleggen dat het mss niks voor mij is.
 
Had deze voor kerst gekregen, was al sinds een deel op de ps1 geleden dat ik final fantasy had gespeeld en wou deze wel een kans geven door de positieve reviews.

Ondertussen 15 uur ver, ik vind de graphics en verhaal supermooi en interessant. Maar moet me er toch wat doorsleuren. Oke veel cutscenes en langdradig kan ik er nog bijnemen. Maar gameplay gewijs vind ik het repetitief. Bij andere games zou ik tijd nemen om te exploren en side content te doen. Maar bij deze ben ik ondertussen gwn main story aan het doen.

Nog ff proberen doorbijten en anders moet ik me erbij neerleggen dat het mss niks voor mij is.
Je hebt toch niet die ringen opstaan? Want dat maakt het spel zo easy dat er niks fun aan te beleven valt. Maar zonder is de combat fantastisch vind ik.
 
Zeker in't begin is het toch wel redelijk lineair, ik denk dat hij dat bedoelt.
Sommige side quests zijn niet zo slecht eigenlijk, ze geven veel backstory over de personages. Ze worden interessanter later in de game dan in het begin vind ik.
 
Verandert het dan nog? Ik ben halfweg gewoon gestopt omdat ik het zó lineair vond
Yeah, de game komt pas echt op gang na 20-25u ongeveer (vond ik persoonlijk). De vele cutscenes stoorden mij wel niet, ik kon mij perfect vinden in de uitgebreide verhaalvertelling waarbij personages de revue passeerden en elk hun eigen aandacht kregen tzt.

Series waarbij 1 afl standaard de lengte heeft van een film, dat stoort mij meer tegenwoordig :D
 
De ringen staan uit, maar vind het zonder toch ook vrij gemakkelijk? Ik zit iets voorbij da stuk da je tegen jezelf moet vechten. Ben nog geen enkele keer gestorven opt moment en het staat op combat based. Mis misschien meerdere wapens en combos qua combat? Het is vooral vierkantje bashen, tussendoor eens een skill. Of komen er nog gameplay aspecten bij?

Ja vrij linear, en er zijn wel side quests maar ze nodigen niet uit. Een paar gedaan en da was van ga naar daar, cutscene, ga naar daar, terug cutscene en het zat erop. En sindsdien skip ik die dus. Vind de cutscenes enal wel prachtig he en kan het apprecieren da ze hun verhaal goed willen vertellen en das ook de enigste reden waarom ik nog verder zou spelen.
 
Het is wel iets te makkelijk ja. En de side quests zijn idd shit. Maar persoonlijk vond ik de main quest wel echt fantastisch.
 
Terug
Bovenaan