FIA Formula One 2026

Wie wordt wereldkampioen in 2026 ?

• Lando Norris

Stemmen: 1 1,9%
  • Oscar Piastri

Stemmen: 5 9,4%
  • Charles Leclerc

Stemmen: 8 15,1%
  • Lewis Hamilton

Stemmen: 4 7,5%
  • Max Verstappen

Stemmen: 23 43,4%
  • Isack Hadjar

Stemmen: 0 0,0%
  • George Russell

Stemmen: 4 7,5%
  • Andrea Kimi Antonelli

Stemmen: 2 3,8%
  • Fernando Alonso

Stemmen: 3 5,7%
  • Lance Stroll

• Pierre Gasly

• Franco Colapinto

• Esteban Ocon

• Oliver Bearman

• Liam Lawson

• Arvid Lindblad

• Alexander Albon

• Carlos Sainz

• Nico Hulkenberg

• Gabriel Bortoleto

• Sergio Perez

• Valtteri Bottas

• Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten .
Mooie race, mooie acties, Russell prima gereden en zijn pole perfect verzilverd. Verstappen ijzersterke race. Waren ze vroeger gestopt dan had Antonelli hem nog in gehaald, dus toch nog juiste strategie denk ik van Red Bull hoewel het daar niet op leek.
Ferrari de grote verliezer van dit weekend toch.

Vermerch en Wauters kunnen hun afkeur (of voorkeur) voor bepaalde piloten toch ook niet weg steken. Russel ziet geel én groen en doet wat hij moet doen. Liften en vertragen dus. Duidelijk zien dat er geen dubbele gele vlaggen waren maar toch maar blijven beweren dat het wel zo was. :wallbash:
Sorry maar ik vind het ook compleet van de pot gerukt dat iemand zijn allersnelste ronde van het ganse weekend onder geel rijdt.

Ze doen altijd maar "safety dit, safety dat".

Leuke race.
Leuk circuit.

Max sterk. Had niet veel langer moeten duren.
Leclerc zwak? Wordt de laatste weken nogal overklast door Lewis?

Het is tot nu toe een heel verrassend seizoen. Dat Mercedes zou domineren hadden velen verwacht, maar het grote overwicht uit de eerste races lijkt toch stilaan te verminderen. Alleen zijn de uitdagers telkens anders. McLaren, Ferrari, nu Red Bull.
Dat Russell ook langzaam terugkomt in de WK strijd had ik niet verwacht. Zo zie je maar, het kan nog alle kanten op.

Is er al geweten wanneer Aston Martin met hun grote update, lees nieuwe wagen komt? Het begint nu toch wel echt zielig te worden. En eerlijk gezegd ook Cadillac. Na hun eerste grote update gaat het eerder bergaf met nu al heel snel een dubbele DNF.

Hamilton heeft duideijk zijn 2de adem gevonden na de teleurstelling van 2021. Hij overklast Leclerc momenteel overal.

Sorry maar ik vind het ook compleet van de pot gerukt dat iemand zijn allersnelste ronde van het ganse weekend onder geel rijdt.

Ze doen altijd maar "safety dit, safety dat".
Dat kan ik begrijpen maar daar ging de discussie zelfs niet over. Het begint bij Vermersch die aan het zagen was over dubbel geel terwijl er duidelijk geen dubbel geel getoond werd. Daar ligt voornamelijk de fout. Deze situatie zou altijd (meteen) dubbel geel moeten zijn en dan zou Russel nooit pole rijden. Ook heeft Russel volgens de regels voldoende vertraagd, zoals hoort onder enkel geel. "suffiecietly en significant" Blijven uiteraard voor interpretatie vatbaar.

• Single waved yellow: There is a potential hazard at the side of the track. Slow down. No overtaking and be ready to change direction. A driver must be able to prove that they have slowed sufficiently in a sector where a single yellow flag is waved.
  • Double waved yellow: A hazard is blocking the track or there are marshals working on it. Drivers must reduce their speed by a significant amount and be ready to stop at any point. There is no overtaking allowed.
Ondertussen maakt Russel bijna 50% van zijn achterstand op Antonelli goed in de laatste 2 races.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan