FIA Formula One 2026

Wie wordt wereldkampioen in 2026 ?

• Lando Norris

Stemmen: 1 1,9%
  • Oscar Piastri

Stemmen: 5 9,4%
  • Charles Leclerc

Stemmen: 8 15,1%
  • Lewis Hamilton

Stemmen: 4 7,5%
  • Max Verstappen

Stemmen: 23 43,4%
  • Isack Hadjar

Stemmen: 0 0,0%
  • George Russell

Stemmen: 4 7,5%
  • Andrea Kimi Antonelli

Stemmen: 2 3,8%
  • Fernando Alonso

Stemmen: 3 5,7%
  • Lance Stroll

• Pierre Gasly

• Franco Colapinto

• Esteban Ocon

• Oliver Bearman

• Liam Lawson

• Arvid Lindblad

• Alexander Albon

• Carlos Sainz

• Nico Hulkenberg

• Gabriel Bortoleto

• Sergio Perez

• Valtteri Bottas

• Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten .

volgens dit document wisten de FIA en FOM van een issue met de timing loops in pitlane vóór de race, maar werden de stewards niet op de hoogte gebracht
én dat FIA en FOM bewijs hebben geleverd dat ze de snelheid van Gasly hierdoor "overschat" hebben (maar dat hun vertegenwoordigers nogal fel tegen waren om dit als "significant nieuw element" te beschouwen)

en ook: de Stewards vonden het bij de 3de overtreding al verdacht, maar toen zeiden FIA en FOM dat er "niks aan de hand" was (terwijl ze op dat moment dus al wisten dat er een issue was)

en dus is de right of review geldig, en komt er daar een procedure over.

als dat zo is... regelrechte shitshow die er gaat komen. meerdere piloten die de penalty hebben gedaan, Russell en Gasly die een bijkomende straf gekregen hebben omdat ze het niet hebben gedaan (Russell die de bijhorende straf wél uitgevoerd heeft)

Amateurisme is al een tijdje bezig in F1. Voor Liberty is het showelement en kwantiteit belangrijker dan de kwaliteit. Dan krijg je dit soort toestanden. Zowel de TV regie, als random strafmaten als dit soort zaken zijn een teken van gebrek aan professionaliteit.

volgens dit document wisten de FIA en FOM van een issue met de timing loops in pitlane vóór de race, maar werden de stewards niet op de hoogte gebracht
én dat FIA en FOM bewijs hebben geleverd dat ze de snelheid van Gasly hierdoor "overschat" hebben (maar dat hun vertegenwoordigers nogal fel tegen waren om dit als "significant nieuw element" te beschouwen)

en ook: de Stewards vonden het bij de 3de overtreding al verdacht, maar toen zeiden FIA en FOM dat er "niks aan de hand" was (terwijl ze op dat moment dus al wisten dat er een issue was)

en dus is de right of review geldig, en komt er daar een procedure over.

als dat zo is... regelrechte shitshow die er gaat komen. meerdere piloten die de penalty hebben gedaan, Russell en Gasly die een bijkomende straf gekregen hebben omdat ze het niet hebben gedaan (Russell die de bijhorende straf wél uitgevoerd heeft)
En zopas ook ook gewonnen volgens fia.
Even afwachten nog

ik kan mij niet inbeelden dat, buiten Gasly en Alpine, iemand tevreden is met deze zaak.

't is een lastig precedent. basically: omdat Gasly zijn penalty niét heeft uitgevoerd, en achteraf een right of appeal heeft ingediend, zijn zij nu de énigen waar die geschrapt is. terwijl er meerderen zijn die er hun race door beinvloed zagen. zelfs de penalty voor Hulkenberg en de opgave voor Sainz komen daar eigenlijk uit voort: Russell die de hele grid ophoudt omwille van zijn drive-through.

dus nu ga je krijgen dat teams hun penalties niet uitvoeren, en achteraf die right of appeal gaan proberen.

Wie heeft er die tijdschema's opgesteld? Start le Mans valt samen met Q van F1. Niet een uurtje verschil. Had nu toch wel beetje samenspraak binnen de FIA verwacht om ACO en F1 wat te doen overeenkomen. Zodat de ene om 14u of 15u kon starten en de andere om 16u.

Wie heeft er die tijdschema's opgesteld? Start le Mans valt samen met Q van F1. Niet een uurtje verschil. Had nu toch wel beetje samenspraak binnen de FIA verwacht om ACO en F1 wat te doen overeenkomen. Zodat de ene om 14u of 15u kon starten en de andere om 16u.
Dit, echt...wie bedenkt het... Ik kijk sowieso Le Mans start!
Gerucht in de Barcelona paddock dat Alonso opnieuw op weg zou kunnen zijn naar... Alpine

ACO gaat zijn schema niet aanpassen voor de F1. in 103 jaar hebben ze de starttijd van 16u enkel maar aangepast voor verkiezingen, een staking, en het WK voetbal.

dus nog eerder voor voetbal dan voor F1.

F1 race & kwali in Europa waren altijd om 14h en 13h, is enkel opgeschoven om Amerikaanse kijkers te lokken die dan al uit hun bed zijn.

F1 race & kwali in Europa waren altijd om 14h en 13h, is enkel opgeschoven om Amerikaanse kijkers te lokken die dan al uit hun bed zijn.
Vind ik ook. Ik vind le Mans 16u en F1 14u of 15u zou perfect zijn. Morgen kunnen ze wel om 15u starten. Dat is nog eens om de finish van le Mans te kloten ook. Nouja hier wordt het dus start en finish le Mans. Q kijk ik vanavond in de rustigere uren wel in een gedeeld scherm.

Trouwens F1 kon er wel rekening met houden met starturen van bv motogp. En dat nog voor de overname van Liberty. Maar zoals gezegd de Amerikaanse kijker is belangrijker dan de andere.

Laatst bewerkt:
Ja de ronde begon thans niet bijster goed, andere setup dan de Mercedes denk ik? Ik zie Hamilton wel op P1 na bocht 1.
Russell toch ook sterk weekend na een resem slechte wedstrijden.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan