FIA Formula One 2026

Wie wordt wereldkampioen in 2026 ?

• Lando Norris

Stemmen: 1 1,9%
  • Oscar Piastri

Stemmen: 5 9,4%
  • Charles Leclerc

Stemmen: 8 15,1%
  • Lewis Hamilton

Stemmen: 4 7,5%
  • Max Verstappen

Stemmen: 23 43,4%
  • Isack Hadjar

Stemmen: 0 0,0%
  • George Russell

Stemmen: 4 7,5%
  • Andrea Kimi Antonelli

Stemmen: 2 3,8%
  • Fernando Alonso

Stemmen: 3 5,7%
  • Lance Stroll

• Pierre Gasly

• Franco Colapinto

• Esteban Ocon

• Oliver Bearman

• Liam Lawson

• Arvid Lindblad

• Alexander Albon

• Carlos Sainz

• Nico Hulkenberg

• Gabriel Bortoleto

• Sergio Perez

• Valtteri Bottas

• Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten .
Nee, er zit wel logica in.
Je pit Hamilton voor verse softs, zodat hij kan aanvallen. Maar als je Leclerc niet pit, en op oude banden ertussen laat zitten, moet je hem ofwel verplichten Hamilton door te laten (en sowieso weer meer tijd verliezen), ofwel laat je Hamilton tijd verliezen om hem in te halen, en die strategie ongedaan te maken.

Lang geleden dat we nog 3 grote namen uit dezelfde race hadden denk ik? Verstappen / Norris / Leclerc. En het is nog niet gedaan.

Eerder Mercedes die hier zwaar in de fout gaan bij Russel.

Zijn ze eigenlijk verplicht van de penalty te serven bij een pitstop? Leek alsof ze twijfelden want na 2 seconden vertrok hij toch (en doen ze normaal niet eerst penalty en dan de bandenwissel?).

Volgens mij gaan ze de speed limit sensor in de pitstraat controleren alvorens de race te herstarten, lol
nee, problemen met de asfalt. Beetje beledigend voor Stroll. Hij crasht: "tjah, 't is Stroll." Leclerc crasht op dezelfde plek: "oei, misschien een probleem met de asfalt?"

de pitspeed problemen zouden liggen aan het feit dat ze zowel bij het binnen komen als het uit rijden net een stukje te veel "afsnijden", waardoor hun afstand in de pits korter is, en dus de "average speed" hoger.

Maar aan veel lagere snelheid toch, want was nog niet de restart ? Of ben ik mis?

Snelheid ligt daar sowieso al laag, tbh. en ik dacht dat de herstart-lijn ergens tussen Rascasse en Anthony Noges ligt, dus als je daar als derde over komt ben je al op die snelheid.

Terug
Bovenaan