FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Curve van Checo is wel bergaf gegaan. Die was zijn eerste jaar bij Red Bull beter dan nu.
En veel opties had Red Bull ook niet om die te vervangen, later.

Kvyat, Albon, en Gasly hebben veel minder kansen gekregen om zich te bewijzen.

Zeker als je ziet hoe Gasly nu rondrijdt, die hebben ze veel te weinig tijd gegeven om
zich te kunnen bewijzen.

Albon idem, maar die is de laatste tijd toch minder bezig, kon toch vooral uitblinken tegen de Latifi’s en Sargaents van deze wereld.

Probleem met Albon en Gasly was dat ze in een minder comfortabele positie zaten toen: al jaren op titels aan het jagen, maar niet de beste wagen hebben. Max kon voor de occasionele overwinning gaan maar Albon en (vooral) Gasly brachten weinig bij.

Ze zitten eigenlijk pas sinds de tweede helft van dit jaar weer min of meer in dezelfde situatie en Checo doet dan ook min of meer hetzelfde als beide genoemde heren. Exit is dan logisch.

Vergeet ook niet dat Gasly en vooral Albon ook deels goed lijken te rijden de laatste jaren omdat hun teamgenoot ook een pak minder is dan Max. Zet die terug naast Max in dezelfde wagen en ik denk niet dat het resultaat veel verschillend zal zijn dan wat het toen was.

Ik geloof dat Tsunoda de beste optie is op dit moment. Toch al 4 jaar ervaring en momenteel best consistent. Alleen, dat temperament zouden we ongetwijfeld nog gaan terugzien (horen) als hij in een RBR zou terecht komen. Vooral bij dat incident na de Race in Bahrein met Ricciardo dacht ik dat hij die droom wel kon opbergen:

Maar als het tussen Lawson en Tsunoda gaat lijkt de keuze me evident.

Zandvoort krijgt een contract-verlenging tot 2026, maar de Nederlandse organisatoren laten gelijk weten dat dat het laatste jaar zal zijn.

Heel blij dat Zandvoort verdwijnt, maar goed, das mijn mening. Ik vond er maar weinig aan. Gewoon veel te krap en kort voor de huidige F1-bolides.

Mbt Tsunoda: mijn eerlijke mening, dat gaat niet goed aflopen. Ik zie die even hard in de vernieling gereden worden door Max als Gasly en Albon.

Mbt Zandvoort: was op zich toch echt een leuk circuit? Een aantal zalige bochten, ook wel inhaalmogelijkheden, mede mogelijk door het feit dat je in een paar bochten echt zwaar verschillende lijnen kan rjiden om een tegenstander op te lijnen.

Dan zijn er andere circuits die ik liever zie verdwijnen.

Mbt Tsunoda: mijn eerlijke mening, dat gaat niet goed aflopen. Ik zie die even hard in de vernieling gereden worden door Max als Gasly en Albon.

Mbt Zandvoort: was op zich toch echt een leuk circuit? Een aantal zalige bochten, ook wel inhaalmogelijkheden, mede mogelijk door het feit dat je in een paar bochten echt zwaar verschillende lijnen kan rjiden om een tegenstander op te lijnen.

Dan zijn er andere circuits die ik liever zie verdwijnen.
helemaal eens met beide punten

Heel blij dat Zandvoort verdwijnt, maar goed, das mijn mening. Ik vond er maar weinig aan. Gewoon veel te krap en kort voor de huidige F1-bolides.
Dat was toch altijd een van de betere races?
Leuke sfeer en een circuit met unieke bochten waar ingehaald kon worden.
Zandvoort is 999x beter dan bv Qatar.

Russell zijn interview:rofl:

Hahahahaa het drama tussen Max en George is echt aan t escaleren. En nu zijn 2 andere kwakzalvers (Horner en Wolff) er ook aan begonnen. Ma ik vind het geweldig. Kmoet ook wel toegeven dat ik George wel een geniepigaard vind, al sinds ie Mercedes gejoined is.

Wolff die komt zeggen dat Horner altijd wel iets te zeggen heeft :LOL:

de script-theorieërs weten nu al wie er volgend jaar kampioen wordt!

over Tsunoda: kan goed zijn dat die door Max in de vernieling wordt gereden. Maar gaan Lawson (die het niet echt beter doet dan Tsunoda) of Hadjar (die nog niks gedaan heeft in een F1) dan wél Max het vuur aan de schenen leggen? die 2 hebben niks van ervaring he, om dan meteen met die druk om te moeten gaan? want die 2de piloot zal vooral punten moeten pakken voor het WCC, en je ziet hoe belangrijk dàt is, nu met Perez.

Laatst bewerkt:
Ferrari confirms Charles Leclerc will get a 10-place grid penalty after it had to change the battery pack.
Dan wordt het heel moeilijk om nog WCC te worden.

Jammer voor de spanning, ook voor P2 in het driver’s kampioenschap.

Over het hele jaar gezien verdient McLaren die titel wel, zij waren toch het meest consistent.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan