FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Neen en ik ga ook niet kijken/luisteren naar de podcast alhoewel ik me vaak kan vinden in de analyse van De Jonghe en Goossens.
Vermersch en Wauters maak ik geen woorden aan vuil.

Maar gasten aub.
WAAROM STUURT DE WEDSTRIJDLEIDING DAN DE SAFETY CAR HET CIRCUIT OP TERWIJL DAT ZE PERFECT INEENS DE WEDSTRIJD KUNNEN STILLEGGEN? sorry voor deze zin in hoofdletters te zetten btw.

Daar al eens bij nagedacht,omdat het de bedoeling was om de wedstrijd in zo veilige mogelijke omstandigheden te laten doorgaan ipv ze volledig stil te leggen (ondanks geklaag van de piloten),als ze dan nog vinden dat het te gevaarlijk is en blijft kunnen ze nog altijd rode vlag zwaaien.Is deze optie zo onwaarschijnlijk ?
De 100% zekerheid dat er rode vlag ging komen is volgens mij onwaar.
Als jullie toch aan bepaalde info kunnen komen (ik zou niet weten waar),zijn er piloten die kloegen toen ze de pace hadden van de SC dat het te gevaarlijk was?
Of is de vraag naar rode vlag alleen maar gerezen toen de omstandigheden het slechts waren en ze met racepace aan't rijden waren?
Ik blijf bij mijn standpunt dat zonder de crash van Colapinto de kans zeer miniem was dat er rode vlag situatie ging zijn en dat ze x aantal rondes achter de SC gingen rijden juist omdat de omstandigheden gingen beteren.
En dus bijgevolg dat zowel Verstappen,Ocon en Gasly en alle anderen die niet gepit hadden het moeilijk hadden gehad tov de piloten die wel gepit hadden.
Ze hebben idd juist gegokt achteraf gezien,maar dat berekend zou ik toch achterwege laten.
Ik zeg ook niet dat ze niet snel zouden geweest zijn maar in het nadeel tov de anderen.

Er zijn er hier anderen die aan't klagen waren dat Russell niet eens gas durfde geven op een recht stuk en nu opeens zeggen dat het te gevaarlijk was .:thinking:
Enfin laat de rolleyes of andere joke smileys maar komen.

Het feit dat Colapinto crashte gaf al aan dat de omstandigheden niet al te veilig waren... Wie was er eerst, de kip of het ei?

Het feit dat Colapinto crashte gaf al aan dat de omstandigheden niet al te veilig waren... Wie was er eerst, de kip of het ei?

Aan welke pace reed Colapinto????????????????????????????????
Juist aan de racesnelheid niet aan die van de safety car.
Think about that

Het is wel een feit dat meerdere piloten (Max, Russel, Gasly,...) meerdere keren de laatste rondes voor de rode vlag hebben gezegd: "het kan ieder moment rood worden, ik blijf buiten"..

Het is wel een feit dat meerdere piloten (Max, Russel, Gasly,...) meerdere keren de laatste rondes voor de rode vlag hebben gezegd: "het kan ieder moment rood worden, ik blijf buiten"..

Dat is hun volste recht,maar het voordeel dat ze uit deze berekende gok zouden halen,waren ze terug kwijt toen de SC op het circuit kwam,want je kan er toch moeilijk op rekenen dat er iemand onder SC gaat crashen.
Ik ontken ook niet dat Russell,Norris en anderen ook hun voordeel hebben gehaald uit de VSC maar dat het in hun situatie anders was omdat ze virtueel voor de zege aan't strijden waren.
Het voordeel dat Verstappen,Gasly en Ocon hebben gehaald uit de red flag situatie is tig groter.
Ik ben er volmondig mee eens dat Verstappen voor het grootste deel van de wedstrijd de snelste was maar daarom niet automatisch had gewonnen.De zege heeft hij grotendeels zo niet enkel te danken aan de rode vlag.

Dat is hun volste recht,maar het voordeel dat ze uit deze berekende gok zouden halen,waren ze terug kwijt toen de SC op het circuit kwam,want je kan er toch moeilijk op rekenen dat er iemand onder SC gaat crashen.
Ik ontken ook niet dat Russell,Norris en anderen ook hun voordeel hebben gehaald uit de VSC maar dat het in hun situatie anders was omdat ze virtueel voor de zege aan't strijden waren.
Het voordeel dat Verstappen,Gasly en Ocon hebben gehaald uit de red flag situatie is tig groter.
Ik ben er volmondig mee eens dat Verstappen voor het grootste deel van de wedstrijd de snelste was maar daarom niet automatisch had gewonnen.De zege heeft hij grotendeels zo niet enkel te danken aan de rode vlag.
Helemaal akkoord hoor

En we zijn Miami vergeten? waar Norris een goed getimed SC had?

Denk niet dat je tot een goede oplossing kunt komen bij zo'n situaties. de ene wint wat, de andere verliest.

Mooi om zien dat veel jong talent kansen krijgt in 2025.

Lawson
Colapinto (vermoedelijk)
Bortoleto
Bearman
Doohan
Antonelli

En Piastri ook nog jong natuurlijk

Het werd tijd dat de F1 verjongd werd. Nu nog een toptalent ipv Stroll aub!

Mooi om zien dat veel jong talent kansen krijgt in 2025.

Lawson
Colapinto (vermoedelijk)
Bortoleto
Bearman
Doohan
Antonelli

En Piastri ook nog jong natuurlijk

Het werd tijd dat de F1 verjongd werd. Nu nog een toptalent ipv Stroll aub!
Of Vandoorne! Had gelezen dat ze hem serieus hadden overwogen in Austin, omdat Alonso ziek was, zou wel tof zijn als hij Stroll rond de oren had gereden.

Of Vandoorne! Had gelezen dat ze hem serieus hadden overwogen in Austin, omdat Alonso ziek was, zou wel tof zijn als hij Stroll rond de oren had gereden.
Niemand gelooft dat. Drugovich is reserve nummer 1. Alonso en Stroll moeten al samen een voedselvergifting opgelopen zijn om Vandoorne in een F1-wagen te zien én zelfs dan zie ik Aston Martin nog eerder Vettel opbellen om die nog eens te laten rondrijden.

Dan heb je tenminste nog aandacht van de pers.

Het zou trouwens wel eens een historische fout van Zak Brown kunnen zijn om Bortoleto te laten gaan als McLaren rijder. Van alle nieuwelingen schat ik hem het hoogste in.

Steek die Bottas gewoon in een Red Bull en je hebt een goede rijder die content is als 2de rijder en consistent resultaten haalt.

Ik denk dat Lawson nog iets te vroeg is en Tsunoda zie ik niet in een Red Bull door de Honda deal met Aston Martin.

Niemand gelooft dat. Drugovich is reserve nummer 1. Alonso en Stroll moeten al samen een voedselvergifting opgelopen zijn om Vandoorne in een F1-wagen te zien én zelfs dan zie ik Aston Martin nog eerder Vettel opbellen om die nog eens te laten rondrijden.

Dan heb je tenminste nog aandacht van de pers.
Ja ik had het specifiek over Austin hè, daar was Vandoorne de reserverijder.

Steek die Bottas gewoon in een Red Bull en je hebt een goede rijder die content is als 2de rijder en consistent resultaten haalt.

Ik denk dat Lawson nog iets te vroeg is en Tsunoda zie ik niet in een Red Bull door de Honda deal met Aston Martin.
Bottas daar is het vuur toch ook wel uit... Het is nu niet dat die Zhou totaal overklast heeft.

of dat die auto totaal niks kan.
Dit is niet de sauber van leclerc hé.
Zet bottas in de RB en die doet het beter als Perez
Ik heb Bottas nog niet weten klagen dat de auto onhandelbaar is. Dat doet vooral Hamilton.
Denk dat de Sauber gewoon traag is. Dan mag je toch nog wel minstens verwachten dat je je teammaat ruim kunt verslaan. Hij zal natuurlijk wel minder gemotiveerd zijn omdat er gewoon niks te rapen valt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan