Wel een beetje kort door de bocht om te zeggen
Zonder rode vlag wint Verstappen deze wedstrijd nooit zonder pech of crashes van anderen.
We gaan het nooit weten uiteraard. Elke crash heeft invloed op de race. En traditioneel in een regenrace zijn er veel crashes. Met droogweer zou het wellicht niet gebeurd zijn dat hij vanop 17 kon winnen. Mij lijkt het aannemelijk dat hij zonder die specifieke rode vlag wél kon winnen. Hij was toen al van 17 -> 5/6 opgeklommen op zijn eigen.
Vele coureurs waren net voor de rode vlag tijdens de VSC gaan pitten, ook zij hebben veel minder tijd verloren dan bv een Leclerc die gewoon pitte. Die coureurs hebben ook allemaal "voordeel" gehaald aan crashte collega's. Minder natuurlijk, maar wel voordeel. Die slagen er ook niet in om voor de overwinning te strijden.
Hoe je het draait of keert, Max is een geweldige regenracer, sommige passes in T1 waren gewoon meer vertrouwen hebben en de auto beter in de hand hebben. Hij is ook vrijwel de enigste die geen fout maakte. We gaan het nooit weten hoe het anders zou zijn uitgedraaid.
Even kort zoals stellen dat Verstappen ook had gewonnen zonde rode vlag

We gaan het inderdaad nooit weten.
Ik zeg ook nergens dat Norris gewonnen had zonder rode vlag (persoonlijk denk ik George),maar de kans dat hij voor Verstappen eindigde groter was dan dat Verstappen had gewonnen.Zelfs ondanks Norris zijn schuivers bij de herstarts.
De superlatieven die nu gebruikt worden om Max zijn overwinning te omschrijven mogen met een serieuze korrel of nee berg zout worden genomen,hij heeft optimaal geprofiteerd van de situatie zoals ze zich voordeed en dat is wel zijn verdienste.
Zonder rode vlag blijven ze volgens mij nog X aantal ronden rijden achter safety car en dus zit het hele pak bij elkaar,Max stond al op goed aangereden inters terwijl anderen wel al vers rubber waren gaan halen.
Nu beweren sommigen dat Max het tijdverlies van een pitstop goed maakt in het resterende deel van de race en iedereen zomaar passeert?
Nogmaals zonder rode vlag situatie.
Ook Ocon en Gasly zouden moeilijk het podium gehaald hebben.
Het voordeel dat deze uit de rode vlag situatie gehaald hebben is velen malen groter dan degene die onder VSC zijn gaan pitten.
Als iemand zo slim was om zoals Lawson te verdedigen in eerste deel van de race tov Piastri en op't einde tov Hamilton-Perez of zoals Leclerc zelf deed bij Max had het voor Max extreem moeilijk geweest om podium te rijden.Dan mag zijn pace nog x keer beter zijn dan zijn voorligger.
Nogmaals voor al dat gedoe met VSC en rode vlag,hoe lang zat Max vast achter groep Tsunoda,Ocon,Gasly,Leclerc ondanks pace verschil?
Ik zeg ook niet dat hij ze uiteindelijk niet zou passeren maar dat het gewoon heel moeilijk geweest zou zijn behalve als ze in T1 de deur open hielden.
Blijkbaar is dat voor de meesten hier moeilijk te begrijpen.
Wat Norris te verwijten is dat zijn starts velen malen beter moeten vanaf pole.Hij laat zich altijd in de luren leggen.