FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ook gezien dat Verstappen veel tijd verloor in fase voor dat Safety Car deployed werd op Ocon en niet alleen op hem maar ook op Russell,Norris en Leclerc.
Bijna seconde per ronde in wat de moeilijkste omstandigheden waren,hij zou met vingers in de neus gewonnen hebben,my *****
Zonder rode vlag wint Verstappen deze wedstrijd nooit zonder pech of crashes van anderen.
Norris was tenminste eerlijk dat de zege in Miami handed was terwijl Verstappen dat zelden zal zeggen.
Eigen verdienste definieer ik op ander manier.
Norris is meer plekken verloren door slechte (her)starts dan door de rode vlag.

Ik heb ook gezien dat Verstappen veel tijd verloor in fase voor dat Safety Car deployed werd op Ocon en niet alleen op hem maar ook op Russell,Norris en Leclerc.
Bijna seconde per ronde in wat de moeilijkste omstandigheden waren,hij zou met vingers in de neus gewonnen hebben,my *****
Zonder rode vlag wint Verstappen deze wedstrijd nooit zonder pech of crashes van anderen.
Norris was tenminste eerlijk dat de zege in Miami handed was terwijl Verstappen dat zelden zal zeggen.
Eigen verdienste definieer ik op ander manier.
Wel een beetje kort door de bocht om te zeggen

We gaan het nooit weten uiteraard. Elke crash heeft invloed op de race. En traditioneel in een regenrace zijn er veel crashes. Met droogweer zou het wellicht niet gebeurd zijn dat hij vanop 17 kon winnen. Mij lijkt het aannemelijk dat hij zonder die specifieke rode vlag wél kon winnen. Hij was toen al van 17 -> 5/6 opgeklommen op zijn eigen.
Vele coureurs waren net voor de rode vlag tijdens de VSC gaan pitten, ook zij hebben veel minder tijd verloren dan bv een Leclerc die gewoon pitte. Die coureurs hebben ook allemaal "voordeel" gehaald aan crashte collega's. Minder natuurlijk, maar wel voordeel. Die slagen er ook niet in om voor de overwinning te strijden.

Hoe je het draait of keert, Max is een geweldige regenracer, sommige passes in T1 waren gewoon meer vertrouwen hebben en de auto beter in de hand hebben. Hij is ook vrijwel de enigste die geen fout maakte. We gaan het nooit weten hoe het anders zou zijn uitgedraaid.

Ik weet dat het hier al gepost is, maar zelfs off track is Verstappen een baas :LOL:

Eigenlijk ook zeer onrespectvol van de britse pers. Legendarische race, kampioenschap die in zijn plooi valt, 2 Alpine rijders op het podium... wat een schande. Ik bekijk F1TV zelfs al een half jaar nimmer via engelse commentaar, zo biased die engelsen. Dan kijk ik nog liever naar Playsports en neem ik de flaters van de Kris Wauters er ma bij :lol:

Mercedes 5.000€ boete voor de bandendruk;
Leclerc 10.000€ boete voor Mexico.

Oké...:crazy::crazy::crazy:

Leclerc is wel de helft voorwaardelijk :p.

Ik vind de 5.000 euro boete voor Norris en Russel om de startprocedure te overtreden en defacto de race 1 lap af te nemen veel problematischer. Dat heeft daadwerkelijk een impact op de race. De rest kent duidelijk de regels. Die hebben hun F1-regel boekje gestudeerd :p.

Britse paspoort :p.

Verstappen was duidelijk een klasse beter dan de rest gisteren, maar ook een pluim voor Alpine en Ocon. Alpine omdat ze met hun strategie (niet pitten) hun 2 piloten op het podium gekregen hebben. En Ocon omdat ie zonder die rode kaart ook op of dichtbij het podium was geweest.

Da's toch ne rare kwiet eigenlijk, die Ocon. Die komt precies met niet veel mensen goed overeen, maar kan zich toch altijd verzekeren van een zitje. En meestal ziet ge die niet rijden tijdens de race, maar af en toe heeft ie een GP waar hij opeens een podium of goed resultaat rijdt met een op papier heel trage auto. Volgens mij zijn dat bij Alpine stiekem 2 heel snelle piloten, maar valt dat niet zo op omdat de één niet echt beter is dan de andere.

Verstappen was duidelijk een klasse beter dan de rest gisteren, maar ook een pluim voor Alpine en Ocon. Alpine omdat ze met hun strategie (niet pitten) hun 2 piloten op het podium gekregen hebben. En Ocon omdat ie zonder die rode kaart ook op of dichtbij het podium was geweest.

Da's toch ne rare kwiet eigenlijk, die Ocon. Die komt precies met niet veel mensen goed overeen, maar kan zich toch altijd verzekeren van een zitje. En meestal ziet ge die niet rijden tijdens de race, maar af en toe heeft ie een GP waar hij opeens een podium of goed resultaat rijdt met een op papier heel trage auto. Volgens mij zijn dat bij Alpine stiekem 2 heel snelle piloten, maar valt dat niet zo op omdat de één niet echt beter is dan de andere.

Het probleem is dat Ocon zich gedraagt als een lul tegen zijn eigen teamgenoot met bijhorende destructie (Het is alleszins het beeld dat iedereen over hem heeft.). Die heeft nog geluk dat Haas hem een levenslijn aanbiedt. Komende twee jaar gaat beslissen of hij nog lang blijft in F1 of dat hij eindigt als Grosjean. Want als hij een tweetal keer de Haas vernietigt van zijn teamgenoot, dan is het finaal over en uit voor hem.

Gasly is misschien 1% trager dan Ocon maar wel een betere teamspeler en consistenter. Maar hij heeft zijn grote kans verkloot (ookal omdat hij veel te vroeg in een Red Bull werd gesmeten naast een monster.) dus die is veroordeeld om bij een b-team te rijden voor de rest van zijn carrière. Mag in het lijstje van Hulkenberg, Magnussen, Albon,...

Goed genoeg voor F1 maar gaan nooit meer bij een topteam geraken behalve als ze erin slagen op magische wijze hun eigen team in de top geraakt. (Deel 2 van de grid: Haas, Alpine, Sauber, Williams. -- Aston Martin zet ik hier niet tussen want ik voorspel 2026 Verstappen in een Aston Martin.)

Tja, als ik een coureur was zou ik zoveel mogelijk wegblijven van sociale media. Ze kunnen daar nooit van winnen.

Ook ik doe voor de rest van de week twitter toe, want zoals @Knarf terecht opmerkt, beïnvloed het een beetje mijn gedachten en dergelijke door al die headliners

Vooral geen media lezen dan want serieus wat gebash op Norris zijn reactie. (zelfs al wordt die juist of fout geïnterpreteerd)

Ik kan het ook wel begrijpen. Gedraagt zich te emotioneel en beetje teveel slechte verliezer. Je kan ook gewoon credits geven aan je tegenstanders maar termen als "luck "en "no talent".. da is een open deur voor feedback :D
Eigenlijk het enige wat je moet bekijken is de originele video van het interview.

Sorry, maar Lando zegt daar compleet niks verkeerd of onrespectvol. Hij antwoord gewoon eerlijk op de vraag: "Wat vond je van de VSC en de rode vlag?".

Als je dan leest wat voor artikels en titels ze daarvan maken. Echt triestig eigenlijk.
Geld overigens voor alles op internet. Compleet uit de context getrokken quotes. Je moet eigenlijk altijd pogen een betrouwbare bron te vinden... Niet gemakkelijk altijd.

Ps.
Er gaan geruchten over de gezondheid van Alsono.
Ziet er al weken minder fit uit en grijs volgens insiders.
( zou ik ook worden van die auto)
Hopelijk geen ernstige langdurige ziekte
Waar heb je dit vernomen?
Was me na de race ook al opgevallen dat hij er niet zo geweldig uitzag, had natuurlijk die infectie na Mexico.

Wat ik heel indrukwekkend vond, was de manier waarop Verstappen voorbijstak in T1. Die kwam daar altijd met zoveel snelheid aan, ik verwachtte elke keer dat hij te ver zou gaan, of een lockup zou doen. Niks van dat, perfect inhaalmaneuver.

Je moet het maar doen, in het begin van de race de “droge” lijn verlaten om in te halen op het natte stuk.

Eigenlijk het enige wat je moet bekijken is de originele video van het interview.

Sorry, maar Lando zegt daar compleet niks verkeerd of onrespectvol. Hij antwoord gewoon eerlijk op de vraag: "Wat vond je van de VSC en de rode vlag?".

Als je dan leest wat voor artikels en titels ze daarvan maken. Echt triestig eigenlijk.
Geld overigens voor alles op internet. Compleet uit de context getrokken quotes. Je moet eigenlijk altijd pogen een betrouwbare bron te vinden... Niet gemakkelijk altijd.

Zo'n extreme en opgeblazen backlash verdient hij uiteraard niet, maar ik kan wel ergens begrijpen waar dat plots van komt.

Ik ben eigenlijk altijd een supporter geweest van hem. En ik was blij dat er eindelijk eens iemand opstond die het Verstappen moeilijk kon maken, dankzij een McLaren die op niveau begon te komen.

Maar tot hier toe laat hij niet echt zien hoe je kampioen wordt, OF het met klasse aflegt: Directe duels met Max verliest hij nagenoeg allemaal. Max speelt het geregeld niet eerlijk, en betaalt daar een prijs voor in penalty's, maar dan moet Lando toch creatiever en slimmer trachten te zijn vind ik, ipv steeds op de stewards te rekenen. Zeker omdat het vaak zó voorspelbaar is. Wij zien het aankomen, de commentators zien het aankomen, iedereen ziet het aankomen. Norris blijkbaar niet. Hij probeert op dezelfde manier te passeren zoals hij ervoor al 30 keer geprobeerd heeft...Simpel voorbeeld: hoe dikwijls heeft Max nu al Norris van de baan geforceerd door heel/te laat te remmen?

Dan zijn er nog een aantal pijnpunten. Z'n starts zijn nog altijd niet top. Soms zit er een deftige tussen, maar dit weekend was het weer prijs. Hij maakt ook nog geregeld een fout op een cruciaal moment. En dat hij zo vaak moet telefoneren naar de pitwall om te zagen achter een teamorder bevalt me niet.

Over z'n teamgenoot gesproken. Afgelopen zondag was hij niet geweldig, maar in 't algemeen rijdt Piastri met de durf en creativiteit die je eigenlijk van Norris mag verwachten. Iets waar Norris zich ook al door heeft laten vangen en dan misnoegd door lijkt te zijn.

Dat zijn toch allemaal zaken die meer met eigen prestaties te maken hebben dan met geluk. En als hij DAN afkomt met reacties zoals die tegen Hamilton, of dit weekend tijdens dat itv, dan is dat na al die kleine bedenkingen de druppel waarmee hij heel wat sympathie verliest. Dat verklaart volgens mij een deel van de backlash.

't Moet ook gezegd: Norris is wel vaak hard voor zichzelf geweest. Dat heeft hem altijd gesierd. Maar de laatste tijd, mja. Hij heeft zich wat gek laten maken door die titelkans denk ik, en is wat naast z'n raceschoenen beginnen lopen.

Voor de duidelijkheid: Max is ook gewoon een betere piloot dan Lando. Ik denk dat niemand daarover twijfelt.

Maar het moet niet altijd de beste piloot zijn die wint.

Ik vind het enkel jammer bij Max dat hij regelmatig zijn trukendoos boven haalt met dingen die nogal onsportief zijn (al zijn ze letterlijk volgens de regels). Dat heeft hij helemaal niet nodig.

Wel een beetje kort door de bocht om te zeggen

We gaan het nooit weten uiteraard. Elke crash heeft invloed op de race. En traditioneel in een regenrace zijn er veel crashes. Met droogweer zou het wellicht niet gebeurd zijn dat hij vanop 17 kon winnen. Mij lijkt het aannemelijk dat hij zonder die specifieke rode vlag wél kon winnen. Hij was toen al van 17 -> 5/6 opgeklommen op zijn eigen.
Vele coureurs waren net voor de rode vlag tijdens de VSC gaan pitten, ook zij hebben veel minder tijd verloren dan bv een Leclerc die gewoon pitte. Die coureurs hebben ook allemaal "voordeel" gehaald aan crashte collega's. Minder natuurlijk, maar wel voordeel. Die slagen er ook niet in om voor de overwinning te strijden.

Hoe je het draait of keert, Max is een geweldige regenracer, sommige passes in T1 waren gewoon meer vertrouwen hebben en de auto beter in de hand hebben. Hij is ook vrijwel de enigste die geen fout maakte. We gaan het nooit weten hoe het anders zou zijn uitgedraaid.

Even kort zoals stellen dat Verstappen ook had gewonnen zonde rode vlag ;)
We gaan het inderdaad nooit weten.

Ik zeg ook nergens dat Norris gewonnen had zonder rode vlag (persoonlijk denk ik George),maar de kans dat hij voor Verstappen eindigde groter was dan dat Verstappen had gewonnen.Zelfs ondanks Norris zijn schuivers bij de herstarts.

De superlatieven die nu gebruikt worden om Max zijn overwinning te omschrijven mogen met een serieuze korrel of nee berg zout worden genomen,hij heeft optimaal geprofiteerd van de situatie zoals ze zich voordeed en dat is wel zijn verdienste.

Zonder rode vlag blijven ze volgens mij nog X aantal ronden rijden achter safety car en dus zit het hele pak bij elkaar,Max stond al op goed aangereden inters terwijl anderen wel al vers rubber waren gaan halen.
Nu beweren sommigen dat Max het tijdverlies van een pitstop goed maakt in het resterende deel van de race en iedereen zomaar passeert?
Nogmaals zonder rode vlag situatie.
Ook Ocon en Gasly zouden moeilijk het podium gehaald hebben.
Het voordeel dat deze uit de rode vlag situatie gehaald hebben is velen malen groter dan degene die onder VSC zijn gaan pitten.

Als iemand zo slim was om zoals Lawson te verdedigen in eerste deel van de race tov Piastri en op't einde tov Hamilton-Perez of zoals Leclerc zelf deed bij Max had het voor Max extreem moeilijk geweest om podium te rijden.Dan mag zijn pace nog x keer beter zijn dan zijn voorligger.
Nogmaals voor al dat gedoe met VSC en rode vlag,hoe lang zat Max vast achter groep Tsunoda,Ocon,Gasly,Leclerc ondanks pace verschil?
Ik zeg ook niet dat hij ze uiteindelijk niet zou passeren maar dat het gewoon heel moeilijk geweest zou zijn behalve als ze in T1 de deur open hielden.
Blijkbaar is dat voor de meesten hier moeilijk te begrijpen.

Wat Norris te verwijten is dat zijn starts velen malen beter moeten vanaf pole.Hij laat zich altijd in de luren leggen.

Blijkbaar is dat voor de meesten hier moeilijk te begrijpen.
Wat wel makkelijk te begrijpen is, hoe je heel de race minimaliseert :laugh:

- De rode vlag. Dat is geen geluk, dat is zelfs een berekende gok ahv buienradars ed. Sommigen pitten ook vroeg zoals bv een Leclerc omdat er meer regen was (hij maakte ook meer fouten) en de kans op een crash groter werd dus chapeau aan diegene die buiten bleven en niet in de muur belanden.

- Opendeurdagen in T1??? Ik denk dat je niet snapt welke perfect uitgevoerde moves dat zijn. Eens je in T1 duikt van zo ver wat niemand verwacht, kan je de deur nog onmogelijk dichtgooien. Ook vergt dit zeer veel vertrouwen in het aanremmen, de kans dat je lockt en doorschuift en uw voorganger meepakt is zo groot.

Er zijn zoveel scenarios die je kan schrijven met of zonder rode vlag. Het enigste wat ik zie is dat de beste 3 regenrijders zondag (toch zeker Ocon in die Alpine) bovenaan staan. Het resultaat liegt niet. Ook dat treintje met Tsunoda in het begin, blijkt dat Tsunoda de zwakke schakel was. Het is niet dat de pace van Russel en Norris zo geweldig was.

Ik zou u adviseren om eens naar "professionele" meningen te luisteren zoals een Sam Dejonghe in de Paddock.

Wat wel makkelijk te begrijpen is, hoe je heel de race minimaliseert :laugh:

- De rode vlag. Dat is geen geluk, dat is zelfs een berekende gok ahv buienradars ed. Sommigen pitten ook vroeg zoals bv een Leclerc omdat er meer regen was (hij maakte ook meer fouten) en de kans op een crash groter werd dus chapeau aan diegene die buiten bleven en niet in de muur belanden

Als je dit meent weiger ik nog verder te discussiëren,dit is een van de belachelijkste opmerkingen die ik hier al heb gelezen,lol :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Ik heb geen probleem om te zeggen dat Verstappen de beste racepace had van allemaal (dat was duidelijk toen hij aan leiding lag) maar dat dat niet automatisch resulteert in een overwinning.Hij heeft een enorm geschenk gekregen vanwege de crash van Colapinto.
Als je dat niet wilt inzien,tja dan weet ik niet hoe iemand dat u dat duidelijk moet maken.
We verschillen dus duidelijk van mening dat de rode vlag situatie er sowieso was gekomen,ik ben van mening dat ze gewoonweg achter SC bleven rijden omdat de regen aan't verminderen was en dat die pas weg ging als de track veilig genoeg was om te racen.
Als het echt lang harder zou hebben regenen ,waarom is Leclerc dan niet naar full wets gegaan? Zat ideaal om dat te doen.
Waarschijnlijk omdat ze op de buienradar hebben gezien dat het maar van korte duur zou zijn.
Waarom is bvb Tsunoda naar full wets gegaan,omdat het op het moment dat hij pitte de beste keuze was maar dat zou hem ook duur te staan hebben gekomen.

Wel heb ik problemen met het feit dat ze buiten Leclerc te weinig weerstand boden tegen Verstappen.
Verstappen zijn moves waren gewaagd en hij heeft ze allemaal perfect uitgevoerd maar echt veel tegenstand heeft hij niet gehad imo.

Draai de situatie om en er zijn er veel die beginnen te bleiten en pleiten dat het koersvervalsing etc...
Ook als Verstappen dan hetzelfde zou zeggen als Norris (Just Luck,No Skill),draait de mening van sommigen hier met de wind mee.
Dan zou het terechte uitspraak zijn nu onrespectloos etc...

Als je dit meent weiger ik nog verder te discussiëren,dit is een van de belachelijkste opmerkingen die ik hier al heb gelezen,lol

Lols. Ik leid af dat je de podcast dus niet gezien hebt want dat is letterlijk copy paste wat Gert Vermersch en Sam Dejonghe zeggen ergens in de eerste 20min. Zelfs Russel wou buiten blijven omdat hij die rode vlag situatie wel zag aankomen.

Zelfs zonder die crash zou er een grote kans op rode vlag geweest zijn. Wat gaan ze doen, 10 rondes verzuipen achter de safety car met banden die afkoelen.

Stel we zouden in uw situatie 10-20 ronden achter de Safety Car rijden, denk je dat Verstappen traag zal zijn als de track er terug berijdbaar bij ligt. Later is er dan nog een SC geweest dus alles was mogelijk geweest voor Ocon, Gasly en Verstappen met nieuwe Inters.

Iedereen dat ook maar ooit op een circuit gegeten heeft wist dat er een heel grote kans was op rode vlag. De piloten waren het ook allemaal al 5 ronden aan het roepen. En diezelfde ochtend zijn er in minder slechte omstandigheden 10 afgegaan.
Discussiëren hoeft idd niet als je dit niet wilt inzien.

Daarom dat russel enzo niet binnen wou gaan.
Maar overruled door Mercedes
De enige die weer vol twijfels zat was de engineer van Norris
Wss omdat elke keer als het regent hij fouten maakt
Hij was aan het smeken om binnen te komen.
Dit al voor 7 ronden voor de Safety Car
Ondertussen was het weer slechter dan tijdens de niet gestarte kwalificatie.
Wat denk je dat de FIA dan gaat doen? ( of zeer grote kans toe)
Luister het verschil met Max

Verschillende rijders hebben het over de beste drive ooit die ze hebben gezien. Maar het is uw recht om dat maar bof te vinden
Jij hebt ongetwijfeld een alonso als rij-instructeur gehad

Over weinig weerstand heb je gelijk. De helft was te druk met op de baan te blijven. Ze hebben hem niet zien aankomen ( letterlijk)

Laatst bewerkt:
Wie al even de F1 volgt, had wel kunnen denken dat er een rode vlag ging volgen toen het water met bakken uit de hemel kwam. Vroeger werd er nog verder gereden achter de safety car, maar dat is al jaren niet meer het geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan