FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Max was 15de p1, dan gridstraf eraf
Dus indien geen quali morgemvroeg dan is dat de regel dat gevolgd zal worden. FIA mag dit herbezien ( hebben ze in België gedaan een paar jaar geleden)

Running out of time to get qualifying in today, and if it's postponed the first aim will be to run the session tomorrow morningIf that's not possible, it's up the stewards how the grid is ordered. No provision in the current sporting regulations for this scenario #F1 #BrazilGP

Als die pipo's nu niet de sprint Q gebruiken maar FP1 dan kunnen ze echt wel de hoogste boom in.

Nuja, als ge naar het weerbericht kijkt dan zit de kans er zeker in dat de race gewoon niet doorgaat.

En dan sinds 1996 is dit, een VSC in een sprintrace die misschien wel iets vroeger geactiveerd mocht worden, één van de walgelijkste dingen die je ooit gezien hebt? Dat zet je dan gelijk met rubbergate, crashgate, spygate, 2021 Abu Dhabi etc?
Waarom haal je er allerlei events bij die niets met veiligheid te maken hebben? Ik heb het over het feit dat de stewards bewust de VSC uitstellen en de auto's op volle snelheid laten racen terwijl Hulkenberg al uit de wagen is. Je bent appeltjes met peertjes aan het vergelijken.

Deze post zegt daarover alles natuurlijk. Elke kampioen in de geschiedenis dan maar flutkampioentjes?
Er zijn er zeker geweest ja... Als je door een rookie in z'n ocharme 2de seizoen al regelmatig verslagen wordt, zegt dat wel veel over de eigen kwaliteiten.

Dat gerucht had ik 4 weken geleden gehoord van iemand die actief is in de racewereld. Ik dacht dat die aan het trollen was :rofl:
Dat McLaren iets heeft dat de bandenslijtage tijdens de race aanzienlijk doet slinken t.o.v. de rest is al even duidelijk. Hoe men dat met water kan doen en hoe zoiets de FIA controles ontsnapt zou wel bizar zijn.

Waarom haal je er allerlei events bij die niets met veiligheid te maken hebben? Ik heb het over het feit dat de stewards bewust de VSC uitstellen en de auto's op volle snelheid laten racen terwijl Hulkenberg al uit de wagen is. Je bent appeltjes met peertjes aan het vergelijken.

Er zijn er zeker geweest ja... Als je door een rookie in z'n ocharme 2de seizoen al regelmatig verslagen wordt, zegt dat wel veel over de eigen kwaliteiten.

Dat teams het zo aanpakken is toch niets nieuws? Perez doet het constant voor Verstappen, bij Ferrari doen ze het ook, etc.

Buiten beschouwing gelaten of je vindt dat dit soort teamspel wel of niet OK is, vind ik dat binnen de huidige F1 context niet zo gek.

Van die late VSC lijkt me eerder gebrekkige aanpak dan opzet, valt natuurlijk wel op - en als het toch met intentie zou zijn mag er natuurlijk iets tegen gedaan worden. Maar lijkt me sterk dat ze dat zouden doen wetende hoe iedereen er op zit te kijken…

Omdat jou post is aangepast terwijl ik aan het reageren was op wat er initieel stond. Nu goed, rubbergate ging over niets anders dan veiligheid. De dood van Jules Bianchi etc. Er zijn zoveel dingen gebeurd in de voorbije jaren waar je je oprecht vragen bij kan stellen. Dit voorval stelt op dat gebied weinig voor hoor.

Iemand in zijn 2de seizoen is geen rookie. In F1 ben je zelfs geen rookie meer als je meer dan 2 GP starts hebt. Hamilton klopte Alonso in zijn eerste seizoen en werd toen vice kampioen. Wat zegt dat over Alonso? Flutkampioen? Of zegt het misschien gewoon dat het toptalenten zijn?

Running out of time to get qualifying in today, and if it's postponed the first aim will be to run the session tomorrow morningIf that's not possible, it's up the stewards how the grid is ordered. No provision in the current sporting regulations for this scenario #F1 #BrazilGP

Als die pipo's nu niet de sprint Q gebruiken maar FP1 dan kunnen ze echt wel de hoogste boom in.

Nuja, als ge naar het weerbericht kijkt dan zit de kans er zeker in dat de race gewoon niet doorgaat.
Volgens GPupdate: (Geen idee wie er dan gelijk heeft).

Volgens artikel 39.4b van het sportief reglement krijgen de coureurs 'die niet geklasseerd zijn vanwege voorwaarden (i) of (ii) de topposities toegewezen in overeenstemming met de volgorde waarin ze geklasseerd waren in VT3 (of, in het geval er een sprintsessie op het programma staat, VT1)". Daarbij moet wel vermeld worden dat deze regels niet helemaal waterdicht zijn en dat de stewards hiervan kunnen afwijken. Zo zou ook naar het resultaat van de sprint kwalificatie gegrepen kunnen worden.

Dus kijken naar het resultaat van de sprint kwalificatie zou dan eerder een aanpassing zijn.

vreemd.

in 2021 was er geen sprint in Spa.
in 2023 wel, maar toen was de GP Quali vóór de Sprint Shootout.
Ge hebt gelijk. 2021 is met Russell zijn goeie Q geweest en met die farce van een race. I stand corrected.

Als de race niet zou doorgaan is dat wel een dikke win voor Verstappen. Norris wint dan maar 3 punten op hem.

Mag hij die extra motor dan ook behouden?

Edit: half 12 Q en half 5 race. CET time

Laatst bewerkt:
Omdat jou post is aangepast terwijl ik aan het reageren was op wat er initieel stond. Nu goed, rubbergate ging over niets anders dan veiligheid. De dood van Jules Bianchi etc. Er zijn zoveel dingen gebeurd in de voorbije jaren waar je je oprecht vragen bij kan stellen. Dit voorval stelt op dat gebied weinig voor hoor.

Iemand in zijn 2de seizoen is geen rookie. In F1 ben je zelfs geen rookie meer als je meer dan 2 GP starts hebt. Hamilton klopte Alonso in zijn eerste seizoen en werd toen vice kampioen. Wat zegt dat over Alonso? Flutkampioen? Of zegt het misschien gewoon dat het toptalenten zijn?
Mijn post is helemaal niet aangepast na jouw reactie: Laatst bewerkt: Vandaag om 19:18, jouw reactie is van 19:21
In de quote van mijn tekst in jouw reactie staat trouwens dezelfde tekst.:oink:

Waar is de tijd dat Schumacher uitgejouwd werd omdat Barrichello zijn overwinning moest afstaan. Nu is dat al de 2de keer dat Piastri dat voor Norris moet doen. Als je zo kampioen moet worden ben je ook maar een flutkampioentje :)

Dat was ook een geheel ander tijd en scenario.

1. Schumacher had al een gigantisch palmares op dat moment.
2. Schumacher stond al voor in het kampioenschap en we waren nog maar race 5 waar Ferrari al denkt dat dit al nodig is :p.
3. Barrichello was realistisch gezien al de enige tegenstander voor Schumacher en race 5 weten we al dat die niet mee mag doen :p.
4. De manier waarop :p En schumacher die nog belachelijk deed te doen op het podium.
En wat een afschuwelijk seizoen dat was :p.

Stel je voor dat Red Bull al team orders invoerde in Azerbeidjan 2023 :p

Mijn post is helemaal niet aangepast na jouw reactie: Laatst bewerkt: Vandaag om 19:18, jouw reactie is van 19:21
In de quote van mijn tekst in jouw reactie staat trouwens dezelfde tekst.:oink:
Zoals ik al zei, mijn reactie was op wat er initieel stond. Voordat jij jou post hebt aangepast. Tussen mijn reactie en uw aanpassing heb ik uw post niet opnieuw gelezen. Je kiest er wel voor om de essentie van de post gewoon te negeren.

Moest die "late" VSC in het voordeel van Verstappen geweest zijn, ik denk dat je er niet te hard van wakker zou gelegen hebben. Dat complot denken en fanboynisme is triest om te lezen. Ik kan het mij amper herinneren wanneer er nog eens een seizoen geweest is waarin 4 teams 3 of meer overwinningen hebben maar dat kan hier sommigen zelfs niet meer boeien want het is "artificieel", "FIA bepaald wie wint", "wachten met VSC tot Mclaren hun wissel kan doen",.. Gewoon omdat Verstappen niet meer met de vingers in de neus elke GP wint.

Oei dat zie je toch verkeerd. Ik hoef geen 2de seizoen zoals 2023 waarin Verstappen alles wint. Er mag strijd zijn. Maar ik heb het gevoel dat het seizoen niet eerlijk verloopt. En dat komt zelfs van een McLaren fan. (al was ik dat wel vooral in het pre-Zak tijdperk, wat een blazer is me dat toch)

Nu ook net de race gezien. Het moment dat de VSC uitgeroepen wordt doet inderdaad toch vragen rijsen, maar ik geloof toch niet dat ze die moeite voor 1 puntje extra zouden doen en gewacht hebben tot die switch gebeurd was. Moest het nu in de hoofdrace van morgen geweest zijn en gaan over 18 vs 25 punten dan zou ik het daar toch iets logischer vinden om te gaan manipuleren. Hoewel we hier over veiligheid spreken en daar toch echt wel niet door de FIA mee gespeeld wordt (of zou mogen worden). Dit is vooral de inconsistentie van de FIA met het wachten/uitroepen van VSC/SC/rode vlaggen. Dat is iets dat al jaren vragen en verhitte discussies oproept.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan