FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ze Perez nu nog niet buiten gooien na dit seizoen snap ik er niks van. Die man kost hen gewoon de titel bij de constructeurs.

Jammer dat Piastri het so laat afweten tegenwoordig. Een paar races de betere van Norris en dan ineens totaal weggevallen..

Als ze Perez nu nog niet buiten gooien na dit seizoen snap ik er niks van. Die man kost hen gewoon de titel bij de constructeurs.

Ik zie het nog stoppen dit seizoen, eens de Mexicaanse GP er op zit.

Beetje sneu om te zien, hij spreekt nu over de remmen in de laatste races, maar lijkt me van buitenaf vooral te doen om zijn zelfvertrouwen en de druk.

Jammer dat Piastri het so laat afweten tegenwoordig. Een paar races de betere van Norris en dan ineens totaal weggevallen..
Heeft nog gewonnen in Baku. sindsdien enkel nog maar Singapore (3de) en COTA waar hij 1.5s na Norris geëindigd, na dat het team hem gezegd heeft dat Norris een penalty had en gevraagd om te vertragen.

"totaal wegvallen" zou ik dat toch niet noemen?

Hij laat het nu toch een klein beetje hangen imo.
Maar ge kunt moeilijk klagen over iemand die in de laatste 9 races de meeste punten van iedereen behaald heeft.

Ik ben benieuwd naar turn 1. Norris zit in de perfecte positie maar ik weet het niet. Een agressieve turn 1 met een crash of DNF tot gevolg is game over voor Norris. Ik ben benieuwd of die echt all in durft gaan in turn 1.

Heeft nog gewonnen in Baku. sindsdien enkel nog maar Singapore (3de) en COTA waar hij 1.5s na Norris geëindigd, na dat het team hem gezegd heeft dat Norris een penalty had en gevraagd om te vertragen.

"totaal wegvallen" zou ik dat toch niet noemen?
Hij rijdt natuurlijk een super seizoen dit jaar maar net nu Norris hem nodig heeft om punten af te snoepen van Verstappen laat hij het een beetje afweten. Ik had gehoopt op nog een spannende titelstrijd :shy:

hij heeft gewoon pech gehad in Q1 he, die ronde dat gedelete werd zou zonder die fout genoeg geweest zijn. (hij zegt dat hij daar 1s verloren heeft)

daarna was er geen tijd om nog een echte poging te doen (had nieuwe banden nodig, etc)

als hij die éne fout niet maakt, zit hij gewoon in Q3, waarschijnlijk.

er is geen reden om nu te gaan zeggen dat "hij het laat afweten", of dat de titelstrijd over is omdat Piastri nu ineens achteraan de grid staat... de race is nog niet eens gereden. stel dat Norris sebiet wint + FL pakt en Verstappen valt uit (1 van de vele mogelijke scenario's), dan ligt het kampioenschap wijd open he.

Norris en Verstappen die elkaar raken in T1 en Leclerc die de volle buit pakt zou nog wel leuk zijn voor het kampioenschap. Er zijn al vergelijkingen gemaakt met het jaar dat Raikkonnen WK werd.

Hamilton gaat toch ook blij zijn met de Ferrari op dit niveau.

Ik zit het ook al te zeggen sinds gisteren dat er effectief een touché aan komt tussen Max en Lando. Het is (bijna) onvermijdelijk. En het zou idd ideaal zijn als Leclerc dan weer wint met Sainz op P2. Tis mooi om te zien dat Ferrari eindelijk weer een wagen heeft waar ze echt iets mee kunnen.
Anderzijds wel jammer dat ze tussen Monaco en Zandvoort nergens waren.

Daar gaat hij niet mee wegkomen wsl. Die eerste verdediging valt nog iets over te zeggen. 2de gaat er gewoon over.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan