FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Snap ik toch niet waarop Newey kiest voor Aston Martin. Voor Stroll werken is toch het laatste wat ge wilt :unsure:

Ik had liever Newey bij Ferrari gezien. Bij ferrari heb je altijd het gevoel dat het aero departement de laatste missing link is om voor het kampioenschap te gaan.

1) Omdat Newey niet wil verhuizen naar het buitenland.

2) Omdat Ferrari legendarisch is met hun interne politieke spelletjes en daar heeft Newey geen nood aan. Die heeft waarschijnlijk altijd carte blanche gehad maar bij Ferrari ligt zoiets altijd moeilijk.

3) daddy's cash :p.

4) ik begin ook wel langzaam te geloven aan een Verstappen in een Aston Martin in 2026.

Laatst bewerkt:
Lewis en Icon hebben een nieuwe engine en starten vanaf de pit lane. Waarom doet Norris dat niet? P17 of P20 met nog een extra engine, ik zou het wel weten.

Laatst bewerkt:
Zelden is het vooraan zolang zo close. En er zijn nog 20 laps te gaan. Perez lijkt wat de 3de hond te spelen. Piastri en Leclerc lijken alles te geven. Mooi om te zien.

Lewis en Icon hebben een nieuwe engine en starten vanaf de pit lane. Waarom doet Norris dat niet? P17 of P20 met nog een extra engine, ik zou het wel weten.
Ja op deze manier wordt Verstappen ondanks de mindere wagen straks toch weer gewoon WK.
Verstappen is nu 6de. Norris 7de. Worst case voor Verstappen wordt Norris nog 6des na een inhaalrace. Tsja ..

Lol

En ja, het was weer 'spannend' tussen Max en Norris:unsure:

Edit: ik had niet eens door dat Max aan het pitten was (voor FL) op het moment van de crash.

Laatst bewerkt:
Wat een klasse van Piastri vandaag. Leclerc had het ook verdiend, maar net Als Norris in Italië liet hij zich vangen door een gretige Piastri.

Wat Perez daar weer uitvoerde snap ik niet. Was op z'n sterkst sinds...lange tijd.

De stewards bekijken het.
Uiteindelijk blijft hij maar gewoon rechtuit rijden en stuurt Sainz een beetje op hem in. Dat zie je mooi aan de lijnen op de track.
Maar Perez had wel nog plaats op links. Het zal een 50/50 gedeelde schuld worden gok ik.

Max rijdt geen sterke races de afgelopen tijd en maakt ook de nodige fouten. Zelfs Perez is nu sneller, hoewel die altijd hard gaat op Baku.
Hij moet toch ook even kritisch naar zichzelf kijken want de titeldruk begint wat parten te spelen denk ik.
Perez... tja, bijna nooit in een sterke positie, en als ie het wel is gebeurt er wel iets. Heel dom race incident voor beiden hoor.
McLaren met de flex frontvleugel naar de klop in de WCC, maar het zal daar niet alleen in zitten zeker? Toch wel mooi voor F1.
Prachtige overwinning van Piastri, in het hoofd heel wat sterker dan Norris.

Veel te doen nu rond de achtervleugels van de McLarens. Die gingen half open zonder DRS op de rechte stukken onder load. :biglaugh:
Tja, zolang de FIA niks zegt...

Als je de beelden van vandaag zag gaat die rear wing inderdaad fel open bij Mclaren.
Eergisteren ook een filmpje gezien van Monza. Flexi front wing McLaren VS Merc VS Ferrari VS Red Bull. McLaren front wing is echt 2x meer flexi dan de rest.

Erg sterke race van Piastri, kan heel goed tegen de druk van achteruit! Jammer voor Leclerc, had het hem ook wel gegund.

Sainz-Perez, racing incident denk ik, alhoewel Sainz wel heel de tijd in zijn spiegels aan het kijken was, Perez had misschien toch wel meer plaats kunnen geven.

Norris ook heel sterk, indrukwekkende pace op de oude hards vanaf dat Albon gepit was.

Verstappen gaat het op deze manier nog moeilijk krijgen, volgende week Singapore, normaal gezien ook niet het favoriete circuit van de Red Bull.

Wat een seizoen, en dan te denken dat ik aan het begin van het seizoen erover dacht mijn F1TV-abonnement niet meer te verlengen. Het kan verkeren.

Wat een seizoen, en dan te denken dat ik aan het begin van het seizoen erover dacht mijn F1TV-abonnement niet meer te verlengen. Het kan verkeren.
Ik ben niet van de complot-theorieën, maar ik heb er zo mijn idee over, je zegt daar de nagel op de kop... F1 blijft meer dan ooit een business.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan