FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
In Hongarije was het toch ook niet duidelijk dat Norris een grote kans maakte op WDC?
Jawel?

Ik hoop maar dat Norris geen WDC wordt want dat zou toch maar een flauwe WDC zijn. Elke racestart u laten vangen en ocharme 2 races kunnen winnen in zo een wagen.

Iedereen hoopte op een spannende 2e seizoenshelft helft maar dit is echt wel bagger. Norris die te weinig brengt en Verstappen die in een tractor rijdt. Het maakt niet uit wie het haalt, het zal nooit de geschiedenis ingaan als een 'spannende' WDC. Ook al wordt de kampioen pas bekend na de laatste race.

Jawel?

Ik hoop maar dat Norris geen WDC wordt want dat zou toch maar een flauwe WDC zijn. Elke racestart u laten vangen en ocharme 2 races kunnen winnen in zo een wagen.

Iedereen hoopte op een spannende 2e seizoenshelft helft maar dit is echt wel bagger. Norris die te weinig brengt en Verstappen die in een tractor rijdt. Het maakt niet uit wie het haalt, het zal nooit de geschiedenis ingaan als een 'spannende' WDC. Ook al wordt de kampioen pas bekend na de laatste race.
Vreemde opvatting.

Was toch prachtige race gisteren met verschillende strategie van Ferrari?

En zo oppermachtig zal de McLaren wel niet zijn... En de RB wordt ook effe serieus overdreven.

Dat klopt, maar dat Hakkinen in '99 WDC werd weten de meesten nog wel, maar wie weet nog dat Ferrari in dat jaar WCC werd?
Ferrari en Mclaren weten dat nog. En (quasi) alle andere teams
Dat is toch geen vergelijk? In Hongarije maken ze zelf een dikke fout waardoor Piastri zijn plaats onterecht verliest aan Norris en willen ze dus die fout rechtzetten

Hier is Piastri gewoon op de piste voorbij Norris geraakt en lag hij er dus terecht voor.

Voor mij is het duidelijk: wanneer je je rijders zegt dat ze mogen racen en ze dat dan ook doen moet je achteraf imo ook niet met teamorders komen om ze toch van positie te laten wisselen. Als dat je doel is moet je ze in de eerste plaats niet laten racen en ga je dus Piastri nooit die eerste actie laten maken.

Ik vind het in elk geval fantastisch dat ze het mogen doen.
je moet niet vergelijken met wat fair is, je moet strategisch beginnen denken. beide titels zijn mogelijk, maar Norris gaat geen straat voorsprong hebben. elk punt gaat tellen. dat je ze zo laat liggen, is vreemd.
Mja, ik kom toch uit een F1 tijd waarin teamorders echt quasi steeds als schande werden omschreven en waarbij ze zelfs een tijd verboden waren.

Het publiek was toen gewoon kwaad van zodra er teamorders werden gegeven en ze dus geen "echte" race meer zagen.

Nu lijken openlijke teamorders zelfs de norm te zijn en begrijpen velen niet dat ze niet gegeven worden.

Het kan verkeren blijkbaar.
ik kan mij maar 2 echt controversiele teamorders herinneren, tbh.
- Coulthard die Hakkinen voor laat in Melbourne 1998 (maar daar was Hakkinen ook eens door de pits gereden zonder dat het team klaar was). dat was toen ook meer een afspraak dan een team order: wie eerst is na T1, mag winnen
- Barichello en Schumacher in Oostenrijk. die werd echt gehaat omdat het toen al duidelijk was dat het kampioenschap helemaal niet close zou zijn (en het dus niet op die 4 puntjes zou aankomen), en Barrichello toen duidelijk de betere was in de GP.
Jawel?

er zijn nog 8 GP's he. als er nu iemand komt die dit jaar nog niks gewonnen heeft, die ineens alles wint, heeft die nog méér overwinningen dan Verstappen...
en Norris die te weinig brengt? hij won de eerste GP van die 2de seizoenshelft met meer dan 20s voorsprong...

Vreemde opvatting.

Was toch prachtige race gisteren met verschillende strategie van Ferrari?

En zo oppermachtig zal de McLaren wel niet zijn... En de RB wordt ook effe serieus overdrevenmm
Gisteren was uiteraard een schitterende race met een Ferrari win maar ik bedoel de 'strijd' om te WDC titel.

en Norris die te weinig brengt? hij won de eerste GP van die 2de seizoenshelft met meer dan 20s voorsprong...
Met een wagen waarmee hij en Piastri op een bepaald moment in clean air beide 1sec per ronde sneller waren dan Verstappen.

Hoe ge het draait of keert, met zo een wagen had Norris veel meer punten / wins moeten halen. Dan brengt ge gewoon te weinig.

maar die wagen is nog maar echt die wagen sinds Zandvoort. En Red Bull is ook nog niet het hele seizoen in deze positie geweest. in die overgangsperiode tussen die 2 teams zaten nog enkele GP's waar het momentum eerder naar Mercedes leek te gaan.

maar die wagen is nog maar echt die wagen sinds Zandvoort. En Red Bull is ook nog niet het hele seizoen in deze positie geweest. in die overgangsperiode tussen die 2 teams zaten nog enkele GP's waar het momentum eerder naar Mercedes leek te gaan.
McLaren had de laatste 8 races de beste wagen...
Dominant waren ze uiteraard niet, maar wel zonder enige twijfel de beste wagen.

RBR / Max heeft wel geluk dat er binnekort een maand break is. Dan moeten ze toch echt wel met een upgrade/fix afkomen die eens een keer wel werkt.

Laatst bewerkt:
Het maakt niet uit wie het haalt, het zal nooit de geschiedenis ingaan als een 'spannende' WDC. Ook al wordt de kampioen pas bekend na de laatste race.
Komt in aanmerking voor het eindejaarslijstje van "vreemdste uitspraken van het jaar". Dit heeft eindelijk nog eens álles om een spannend seizoen te worden.

Komt in aanmerking voor het eindejaarslijstje van "vreemdste uitspraken van het jaar". Dit heeft eindelijk nog eens álles om een spannend seizoen te worden.
Ik heb atm gewoon geen echte titelstrijd gevoel.

Na de 2 laatste races (zomerstop) heb ik eerder het gevoel dat de titel gewoon afhangt hoeveel punten Norris gaat pakken, niet hoe hij tegen Max gaat racen.
20sec in Nederland, gisteren was RBR een ramp.
Nu komt dan ook nog eens Singapore en Baku.

Op papier is dit een titelstrijd maar op de baan gaat dat vrees ik geen titelstrijd worden en dat vind ik toch echt jammer.

Zijn toch veel mensen op andere forums die hetzelfde zeggen.

Bij Norris heb ik ook niet het gevoel dat die winning streaks aaneen gaat rijgen.

Als die druk er dan nog es bijkomt van titelstrijd, dan gaat em zelfs nog “choken” denk ik

Bij Norris heb ik ook niet het gevoel dat die winning streaks aaneen gaat rijgen.

Als die druk er dan nog es bijkomt van titelstrijd, dan gaat em zelfs nog “choken” denk ik
Op zich wel vreemd want in Zandvoort deed ie het buiten de start wel uitstekend.
Het helpt niet dat beide kandidaten vrienden zijn naast de baan denk ik.

Nee gewoon dat RB niet meer kan foefelen momenteel en dit de sport ten goede komt, dat bedoelde hij.
De redbull is bijna een halve seconde sneller als vorig jaar. De mclaren bijna 2. Er is meer kans dat daar iets fout is als omgekeerd. Nog grappiger is dat redbull meeste tijd verliest bij bochten insturen waar weinig of geen remkracht gebruikt moet worden, dus doe theorie kan ook de vuilbak in na Monza. In ieder geval leuk seizoen, ik hoop voor Norris dat hij al de hulp van mclaren krijgt, want vanaf volgend seizoen zie ik hem niet te vaak winnen van Piastri

ik vraag mij zon onderhand af hoe vaak we hier nog gaan moeten zeggen dat de FIA op geen enkele wagen zo'n systeem gevonden heeft, dus ook niet op de Red Bull.
en dat als het nu pas verboden is, het ook geen gefoefel zou geweest zijn moesten ze het wél hebben gehad.

het wordt wat vermoeiend

ik vraag mij zon onderhand af hoe vaak we hier nog gaan moeten zeggen dat de FIA op geen enkele wagen zo'n systeem gevonden heeft, dus ook niet op de Red Bull.
en dat als het nu pas verboden is, het ook geen gefoefel zou geweest zijn moesten ze het wél hebben gehad.

het wordt wat vermoeiend
En geloven we de FIA nog als die zulke dingen verkondigd? Het zou niet de eerste keer zijn dat ze iets onder de mat vegen natuurlijk.

Los daarvan, absoluut geen problemen mee moest Red Bull of een ander team er gebruik van gemaakt hebben. Het was niet verboden. Net zoals het DAS systeem van Mercedes en zo zijn er nog wel zaken geweest.

Volgens mij heeft RedBull wel degelijk aanpassingen moeten doen aan de wagen (van Max?) omwille van die reglementswijziging.
Het verschil in gedrag van die wagen ten opzichte van begin seizoen is toch wel zeer duidelijk?

Volgens mij heeft RedBull wel degelijk aanpassingen moeten doen aan de wagen (van Max?) omwille van die reglementswijziging.
Het verschil in gedrag van die wagen ten opzichte van begin seizoen is toch wel zeer duidelijk?
Inderdaad.

Max reed met 2 vingers in de neus elke week naar de winst en dan ineens is die wagen uit het niets een pak trager en onstabiel...????

Als dat gewoon een mislukte update/aanpassing was, dan had RBR dat toch gewoon simpel ongedaan gemaakt en terug gegaan naar de vorige spec.

Misschien was het niet het remsysteem, maar er zal wel iets zijn.
Er gingen al maanden geruchten dat ze hun ophanging hebben moeten aanpassen, misschien ligt het dan daar aan. Verstappen had na Miami duidelijk problemen om over kerbs te rijden.

Sargeant is ex-F1-piloot, wordt vanaf met onmiddellijke ingang vervangen door Franco Colapinto
Het is hier nog niet ter sprake gekomen denk ik, maar Franco Colapinto heeft dat toch redelijk geweldig goed gedaan zijn eerste race.
Ik kende hem niet, aangename kennismaking in ieder geval.
Ik kijk ook wel uit naar Kimi antonelli. Ziet er een beetje een 2e Piastri uit (en dat is positief).

Bij Red Bull is de auto niet meer in balans. In de windtunnel zien het effect niet zo, maar on track wel.
En Monza zette het probleem meer in de verf als andere tracks doordat ze daar low downforce rijden.
Blijkbaar was het probleem er ook al in het begin van het seizoen toen ze nog dominant waren, maar was het nog niet zo opvallend omdat de andere teams trager waren en de auto waarschijnlijk nog niet zo ver ontwikkeld was.
Verstappen zijn 4e titel hangt aan zijden touwtje. Tzal niet makkelijk zijn om de auto op korte termijn te fixen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan