Dat klopt, maar dat Hakkinen in '99 WDC werd weten de meesten nog wel, maar wie weet nog dat Ferrari in dat jaar WCC werd?
Ferrari en Mclaren weten dat nog. En (quasi) alle andere teams
Dat is toch geen vergelijk? In Hongarije maken ze zelf een dikke fout waardoor Piastri zijn plaats onterecht verliest aan Norris en willen ze dus die fout rechtzetten
Hier is Piastri gewoon op de piste voorbij Norris geraakt en lag hij er dus terecht voor.
Voor mij is het duidelijk: wanneer je je rijders zegt dat ze mogen racen en ze dat dan ook doen moet je achteraf imo ook niet met teamorders komen om ze toch van positie te laten wisselen. Als dat je doel is moet je ze in de eerste plaats niet laten racen en ga je dus Piastri nooit die eerste actie laten maken.
Ik vind het in elk geval fantastisch dat ze het mogen doen.
je moet niet vergelijken met wat fair is, je moet strategisch beginnen denken. beide titels zijn mogelijk, maar Norris gaat geen straat voorsprong hebben. elk punt gaat tellen. dat je ze zo laat liggen, is vreemd.
Mja, ik kom toch uit een F1 tijd waarin teamorders echt quasi steeds als schande werden omschreven en waarbij ze zelfs een tijd verboden waren.
Het publiek was toen gewoon kwaad van zodra er teamorders werden gegeven en ze dus geen "echte" race meer zagen.
Nu lijken openlijke teamorders zelfs de norm te zijn en begrijpen velen niet dat ze niet gegeven worden.
Het kan verkeren blijkbaar.
ik kan mij maar 2 echt controversiele teamorders herinneren, tbh.
- Coulthard die Hakkinen voor laat in Melbourne 1998 (maar daar was Hakkinen ook eens door de pits gereden zonder dat het team klaar was). dat was toen ook meer een afspraak dan een team order: wie eerst is na T1, mag winnen
- Barichello en Schumacher in Oostenrijk. die werd echt gehaat omdat het toen al duidelijk was dat het kampioenschap helemaal niet close zou zijn (en het dus niet op die 4 puntjes zou aankomen), en Barrichello toen duidelijk de betere was in de GP.
Jawel?
Ik hoop maar dat Norris geen WDC wordt want dat zou toch maar een flauwe WDC zijn. Elke racestart u laten vangen en ocharme 2 races kunnen winnen in zo een wagen.
er zijn nog 8 GP's he. als er nu iemand komt die dit jaar nog niks gewonnen heeft, die ineens alles wint, heeft die nog méér overwinningen dan Verstappen...
Iedereen hoopte op een spannende 2e seizoenshelft helft maar dit is echt wel bagger. Norris die te weinig brengt en Verstappen die in een tractor rijdt. Het maakt niet uit wie het haalt, het zal nooit de geschiedenis ingaan als een 'spannende' WDC. Ook al wordt de kampioen pas bekend na de laatste race.
en Norris die te weinig brengt? hij won de eerste GP van die 2de seizoenshelft met meer dan 20s voorsprong...