FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Op Tipik was het met Jacky Ickx, die hoor ik altijd heel graag bezig, zoveel ervaring, en fijn om naar te luisteren.
Ik stoor me anders nooit aan Palmer, maar vandaag hamerde hij me er veel te hard op dat McLaren hun piloten moest wisselen.

Ik vind het ook makkelijk praten dat McLaren een grote fout gemaakt heeft. Da's toch pure hindsight. Ze hadden het heel moeilijk met hun banden. Het was voor Ferrari een makkelijkere beslissing om de gok te wagen voor een 1 stopper (rekening houdend met hun positie), dan voor McLaren om die 2de keer binnen te komen geloof ik.

In het post-race programma was hij er ook zo druk over bezig. Zijn argument hield eigenlijk wel steek, je hebt niet elk jaar zo’n kans om alsnog kampioen te worden, dus elk punt kan beslissend zijn voor Norris. Zeker nu er zelfs een grotere kans is dat ze de dubbel kunnen pakken. Het gaat nu niet over een overwinning die moet weg gegeven worden.

Maar als Verstappen sympathisant vind ik het mooi van Zac Brown dat ze mogen rijden. :)
Verstappen zei daar trouwens dat ze een probleem hadden met de motor.

In het post-race programma was hij er ook zo druk over bezig. Zijn argument hield eigenlijk wel steek, je hebt niet elk jaar zo’n kans om alsnog kampioen te worden, dus elk punt kan beslissend zijn voor Norris. Zeker nu er zelfs een grotere kans is dat ze de dubbel kunnen pakken. Het gaat nu niet over een overwinning die moet weg gegeven worden.

Buxton was er idd ook heel geanimeerd over bezig. En ja, da's zeker een punt. Maar ik bekijk het ook op een andere manier: het is steeds Norris die aanvankelijk de moeilijke situatie creëert door zich te laten vangen. Piastri ziet z'n kansen en twijfelt niet. Moet Piastri daar dan steeds voor gestraft worden? Het is aan Norris om die poles te verzilveren.

McLaren zal alleszins duidelijkere afspraken moeten maken als ze inderdaad Norris op alle vlak willen voortrekken voor dat rijderskampioenschap. Maar wat mij betreft, moet hij dan ook consistenter laten zien dat hij dat verdient ipv zich steeds in situaties te rijden waar team orders een rol gaan beginnen spelen.

Leclerc heeft een slechte zaak gedaan met de pitstops.
op het moment zelf mss wel, maar zie nu het resultaat. nooit te vroeg spreken.

Denk dat Leclerc de terechte en verassende winnaar was vandaag. was op zich beetje raar om te reageren op norris pitstop, maar zo wel het minste verlies leek me.

Russel de grootste verliezer door het incident in T1. Anders iedereen quasi op dezelfde positie geëindigd waar ze gestart waren.

Ivm mclaren, ofwel moeten ze de regels vooraf duidelijk maken -> norris WDC maken, dus prio voor norris, dan had Piastri die move niet gedaan lijkt me in het begin. ze zeiden zelf: race mag, volgens de papaya rules.

't is wel gewoon raar dat ge in Hongarije team orders geeft die Norris 7 punten kosten, en dat ge er hier geen geeft, wat hem weer 3 punten kost.
als ge het zo bekijkt kost het team hem op die 2 GP's 10 punten.

Ik denk dat ze er bij McLaren vanuit gaan dat ze in de resterende races Red Bull gaan blijven kloppen en dus toch wel WDC en WCC gaan worden. Kan best zo zijn, maar Red Bull gaat nog wel met een upgrade komen. In Monza was er omwille van budgetlimieten zelfs geen speciale achtervleugel.

Ik denk dat ze er bij McLaren vanuit gaan dat ze in de resterende races Red Bull gaan blijven kloppen en dus toch wel WDC en WCC gaan worden. Kan best zo zijn, maar Red Bull gaat nog wel met een upgrade komen. In Monza was er omwille van budgetlimieten zelfs geen speciale achtervleugel.
Te zelfzeker kan je ook cash betalen. Stel dat Norris straks een keertje uitvalt door motorpech en Verstappen pakt veel punten dan ..

Knap van Ferrari.

En ik snap de ballen van McLaren.
Weten die eigenlijk wat de stand is in het rijderskampioenschap, en dat één van hun rijders een nog wel realistische kans heeft...

tbh, ik denk dat ze bij Mclaren gewoon als team kijken. Want voor een team is de WCC de enige titel die echt telt, voor een WDC krijgen ze niks.

Dat klopt, maar dat Hakkinen in '99 WDC werd weten de meesten nog wel, maar wie weet nog dat Ferrari in dat jaar WCC werd?
De constructeurstitel heeft toch minder exposure dan de rijderstitel.

't is wel gewoon raar dat ge in Hongarije team orders geeft die Norris 7 punten kosten, en dat ge er hier geen geeft, wat hem weer 3 punten kost.
als ge het zo bekijkt kost het team hem op die 2 GP's 10 punten.

Dat is toch geen vergelijk? In Hongarije maken ze zelf een dikke fout waardoor Piastri zijn plaats onterecht verliest aan Norris en willen ze dus die fout rechtzetten.

Hier is Piastri gewoon op de piste voorbij Norris geraakt en lag hij er dus terecht voor.

Voor mij is het duidelijk: wanneer je je rijders zegt dat ze mogen racen en ze dat dan ook doen moet je achteraf imo ook niet met teamorders komen om ze toch van positie te laten wisselen. Als dat je doel is moet je ze in de eerste plaats niet laten racen en ga je dus Piastri nooit die eerste actie laten maken.

Ik vind het in elk geval fantastisch dat ze het mogen doen.

Dat is toch geen vergelijk? In Hongarije maken ze zelf een dikke fout waardoor Piastri zijn plaats onterecht verliest aan Norris en willen ze dus die fout rechtzetten.

Hier is Piastri gewoon op de piste voorbij Norris geraakt en lag hij er dus terecht voor.

Voor mij is het duidelijk: wanneer je je rijders zegt dat ze mogen racen en ze dat dan ook doen moet je achteraf imo ook niet met teamorders komen om ze toch van positie te laten wisselen. Als dat je doel is moet je ze in de eerste plaats niet laten racen en ga je dus Piastri nooit die eerste actie laten maken.

Ik vind het in elk geval fantastisch dat ze het mogen doen.
Feit is dat Norris 10 punten korter had kunnen staan op Verstappen. Een toch wel serieus verschil.
En dat McLaren zelf exact even veel punten had.

Als je een waterkans hebt om de dubbel binnen te halen moet je daar toch alles aan doen? Zeker als het voor het constructeurskampioenschap geen verschil maakt?

Feit is dat Norris 10 punten korter had kunnen staan op Verstappen. Een toch wel serieus verschil.
En dat McLaren zelf exact even veel punten had.

Als je een waterkans hebt om de dubbel binnen te halen moet je daar toch alles aan doen? Zeker als het voor het constructeurskampioenschap geen verschil maakt?
Mja, ik kom toch uit een F1 tijd waarin teamorders echt quasi steeds als schande werden omschreven en waarbij ze zelfs een tijd verboden waren.

Het publiek was toen gewoon kwaad van zodra er teamorders werden gegeven en ze dus geen "echte" race meer zagen.

Nu lijken openlijke teamorders zelfs de norm te zijn en begrijpen velen niet dat ze niet gegeven worden.

Het kan verkeren blijkbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan