FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook de F1 kwalificatie gezien ondertussen. Holy moly Red Bull ! Ik had verwacht dat ze ging terug zakken maar zo snel nu ook weer niet. En die problemen gaan ze echt niet snel opgelost krijgen ook. Aan dit tempo is het WK bij de rijders voor Max wel serieus in gevaar.

Red Bull ziet het Newey effect nu. Die man heeft nog steeds een gigantische invloed op een team. Het feit dat ze met die vloer liggen testen zegt genoeg. Het hele grond effect zit in die vloer, en toevallig is Newey daar de beste in.
Waar hij ook belanden zal in de toekomst, reken dat team maar in 2 a 3 jaar mee als WK kandidaat.

Fascinerend trouwens om te zien hoe groot de voorsprong van McLaren is geworden op zo korte tijd. Wat zou daar voor de grote ommezwaai hebben gezorgd?

Max zijn ronde was ook wel gewoon ronduit belabberd te noemen. Denk dat het een wat vertekend beeld geeft.

Net als Lewis zijn ronde overigens.

Ik begrijp het Newey effect niet zo goed.
Dat dat een gigantisch effect ging hebben wist ik. Maar nu al? Die kerel is toch nog altijd daar? Of niet?

Na Senna vs Prost was Schumacher vs Newey een prachtig duel :)

Edit: wordt wel leuke race denk ik. Want ik zie Max en Lewis wel full attack naar voor willen gaan.

Laatst bewerkt:
echt he. sommigen zien niet verder dan:

FIA verbiedt iets + Red Bull is trager = Red Bull was aan het vals spelen.

terwijl: Als Red Bull het al had (wat FIA zelf zegt dat bij geen enkel het team het geval was), dan was het gewoon legaal vóór het verbod he.
Net zoals de F-Duct, of DAS, of dubbele diffusers, etc.

Max zijn ronde was ook wel gewoon ronduit belabberd te noemen. Denk dat het een wat vertekend beeld geeft.

Net als Lewis zijn ronde overigens.

Ik begrijp het Newey effect niet zo goed.
Dat dat een gigantisch effect ging hebben wist ik. Maar nu al? Die kerel is toch nog altijd daar? Of niet?

Na Senna vs Prost was Schumacher vs Newey een prachtig duel :)

Edit: wordt wel leuke race denk ik. Want ik zie Max en Lewis wel full attack naar voor willen gaan.
Je mag niet onderschatten hoe fel zo een wagen ontwikkelt door een seizoen heen. En aero is voor een groot stuk een samenwerkend geheel. Newey is heer en meester op vlak van het ontwerpen en inwerken van zijn aero development.

Newey werkt niet meer aan de F1 wagen sinds zijn aankondiging.

Mooi dat McLaren gewoon laat racen. Verstappen moet al meteen een gat laten.
Opnieuw hetzelfde beeld dat McLaren niet kan weglopen in het begin van de races, binnen een 5 tal ronden zal dat wel beginnen veranderen.

Wtf zijn ze eigenlijk bij Mclaren aan het doen. Oké dat ze nog mogen racen voor p1 maar who cares over p2 en p3. Switch ze dan op zen minst toch.

Knappe race van Lecrerc en Ferrari!

Wat een race van Leclerc!

Maar wat heb ik me heel de race gestoord aan het commentaar van Palmer zeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan