FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Dus er moet een straf volgen wanneer je een fout maakt ? Alonso heeft zichzelf uitgeschakeld, Norris heeft de Q sessies moeten afleggen met een beschadigde vloer en Hamilton heeft 5 seconden straf gekregen.
Wat een geluk dat Perez zijn wagen beschadigd was. Die heeft ook een fout gemaakt want anders was Lewis nooit langszij gekomen. Moest zijn wagen niet beschadigd geraakt zijn in die botsing had hij dus geen straf gekregen voor die fout.

Belachelijk hé, ik weet het. Maar ik hoop dat je begrijpt waar ik naar toe wl. Moet je echt een straf krijgen wanneer je een foutje maakt ? Volgens mij niet. Je moet een straf krijgen wanneer je een tegenstander er moedwillig uit rijdt, of wanneer je iets probeert wat gewoon onmogelijk is. Maar Lewis doet hier heel weinig verkeerd imo.

Nee, er moet een straf zijn wanneer je een fout maakt die anderen serieus benadeelt

Stroll: crasht en veroorzaakt vroegtijdig einde van kwalificatie. anderen hebben serieuze schade.* => straf
Alonso : spint maar niemand anders ondervindt schade. => Geen straf
Norris: belandt in de graveltrap. schade ondervloer maar veroorzaakt geen serieuze schade bij anderen. => geen straf
Hamilton: verliest de controle bij een inhaalpoging waardoor een ander uit de race ligt. => straf.

* en zo vermijd je deels Monaco kwalificatie gezever. Zie Perez of Schumacher :p.

Als de controle van de wagen verliest tijdens een inhaalpoging en daardoor verkloot je de race van de andere, dan verdient dat toch een vorm van "straf"?
maar Lewis is toch de controle niet verloren? dat beetje onderstuur is imo niet "de controle verliezen".
en iemand zijn race "verkloten" is ook relatief he. als je in bepaalde bochtencombinaties naast de rijlijn gedwongen wordt, dan ga je ook veel tijd verliezen, en als het veld kort opeen zit, ook nog eens plaatsen. mag de snellere wagen u daar dan niet (clean) inhalen, omdat heel uw race dan naar "de kloten" is?

Ik vind ook dat de ernst van de schade een bepalende factor mag zijn in het bepalen van een straf of niet. Als beide wagens heelhuids met contact door een bocht komen kan je eerder neigen naar racing incident.
als het een racing incident is, is het een racing incident. je hebt niet ineens "schuld" in hetzelfde incident omdat de andere wagen beschadigd is. dan bouw ik morgen een wagen met stukken die er los aanhangen, en vraag ik mijn rijders fors te verdedigen. elke piloot die probeert in te halen krijgt 5s penalty "want mijn wagen is beschadigd!" (alle, bij wijze van spreken, natuurlijk)
Nee, er moet een straf zijn wanneer je een fout maakt die anderen serieus benadeelt

Stroll: crasht en veroorzaakt vroegtijdig einde van kwalificatie. anderen hebben serieuze schade.* => straf
dat Stroll-geval is ook apart he. Hij geeft aan dat het circuit niet klaar is voor slicks. AM weet dat de mediums dan nog eens de slechte slicks zijn, maar omdat FIA de natte baan niet nat verklaard heeft, mogen ze geen softs leggen. desondanks zegt AM tegen Stroll: rij toch maar door anders hebben we geen tijd.
en dus gaat Stroll er met zijn slicks af op een nat stuk.

maar je kan hier de Indycar straf van zijn snelste ronde afpakken, niet toepassen: Stroll had nog geen snelle ronde gezet.

Alonso : spint maar niemand anders ondervindt schade. => Geen straf
Norris: belandt in de graveltrap. schade ondervloer maar veroorzaakt geen serieuze schade bij anderen. => geen straf
Hamilton: verliest de controle bij een inhaalpoging waardoor een ander uit de race ligt. => straf.

* en zo vermijd je deels Monaco kwalificatie gezever. Zie Perez of Schumacher :p.
Ik snap het hoor, maar Perez kon dus geen straf krijgen op dat moment. Die zat buitenkant bocht en kan gassen zoveel hij wilde. Hij zou Hamilton nooit geraakt hebben indien hij over de limiet ging. Hij riskeerde dus niks in dit gevecht en daar heb ik het moeilijk mee.

Ik vind ook dat de ernst van de schade een bepalende factor mag zijn in het bepalen van een straf of niet. Als beide wagens heelhuids met contact door een bocht komen kan je eerder neigen naar racing incident.

Op beeld leek het incident idd niet veel voor te stellen. Maar als je dan de schade zag, tja. Dat was geen klein bottingske. Dan was er toch serieuze impact.
Ik heb geen flauw idee hoe sterkt zo een sidepod is dus ik weet niet hoe hard de botsing was. Met het oog op gewichtsbeperking kan ik me heel goed voorstellen dat die sidepod niet veel kan hebben.

Ik vind trouwens niet dat de ernst van de schade een bepalende factor mag zijn. Het is niet Lewis zijn schuld dat die Red Bull niet veel kan hebben. Ik vind dat de intentie van een piloot om de andere te raken/schade te berokkenen de bepalende factor moet zijn.

als het een racing incident is, is het een racing incident. je hebt niet ineens "schuld" in hetzelfde incident omdat de andere wagen beschadigd is. dan bouw ik morgen een wagen met stukken die er los aanhangen, en vraag ik mijn rijders fors te verdedigen. elke piloot die probeert in te halen krijgt 5s penalty "want mijn wagen is beschadigd!" (alle, bij wijze van spreken, natuurlijk)
Dit dus...

Echt, hoe saai is 1 geworden, wat een klasseverschil in Redbull en de rest van de wagens.
Ten tijde van Mercedes-dominantie was er af en toe tenminste nog strijd tussen Hamilton & Rosberg. Maar Max is echt een klasse apart => pokkesaaie tv.

Echt, hoe saai is 1 geworden, wat een klasseverschil in Redbull en de rest van de wagens.
Ten tijde van Mercedes-dominantie was er af en toe tenminste nog strijd tussen Hamilton & Rosberg. Maar Max is echt een klasse apart => pokkesaaie tv.
Perez rijdt thans toch op P1 hoor....

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan