FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
DR is toch echt super traag hoor in die AlphaTauri. Gaat dringend wat magic moeten tonen hoopt hij ooit terug in de Red Bull te geraken.

Nuja ook wel slechte strategie, softs zijn het beste en ze plaatsen hem op mediums.

DR is toch echt super traag hoor in die AlphaTauri. Gaat dringend wat magic moeten tonen hoopt hij ooit terug in de Red Bull te geraken.

Nuja ook wel slechte strategie, softs zijn het beste en ze plaatsen hem op mediums.
Heeft het toch goed gedaan behalve hier? Als zijn ronde legaal was was het meteen een ander verhaal.

Waarom die commentatoren Sainz de schuld geven snap ik toch niet.
Zit gesandwisched tussen Hamilton en Piastri,als hij naar buiten stuurt,pakt hij Hamilton mee en dan is het dat weer.
Piastri had daar imo slimmer moeten zijn,want Sainz was hem duidelijk voorbij,je kan niet zo kort draaien door La Source.
Nu ja,iets meer liften had er ook wel voor kunnen zorgen dat ze in uw achterwerk rijden natuurlijk.

Combo Max Red Bull is toch wel buitenaards,zie ze nog alles winnen dit seizoen.

Red Bull + DRS is echt veel te sterk, en dan tel ik Verstappen nog niet mee.

Mercedes was ook heel dominant maar daar had je dan nog enige strijd tussen de piloten. Dit begint nog ergere proporties te krijgen dan Schumacher met Ferrari, toen ben ik een paar jaar afgehaakt.

Waarom die commentatoren Sainz de schuld geven snap ik toch niet.
Zit gesandwisched tussen Hamilton en Piastri,als hij naar buiten stuurt,pakt hij Hamilton mee en dan is het dat
Sainz verremd zich en schiet rechts door omdat daar vrije ruimte ligt anders knalt hij op zijn voorligger.

Brengt daarmee Piastri in een pijnlijke situatie. 100% Sainz zijn fout en dat deze niet bestraft wordt is onbegrijpelijk. Zelfs die actie van Hamilton was gisteren minder erg wat Sainz hier doet.

Ik ben altijd wel blij dat karma zijn werk uiteindelijk doet. DNF was op zijn plaats.

DR had hier best wat pace vandaag, maar is gewoon gefucked door een dramatische bandenstrategie.

Perez is een goede coereur, maar ik denk dat het verschil tussen Max enerzijds, en Lando, Ricc en Hamilton anderzijds kleiner zou zijn beide in de RB.

Ik heb de laatste tijd echt de grootste moeite om wakker te blijven tijdens een GP. En niet zozeer door de dominantie van RB/Verstappen, maar vooral door de DRS overtakes.

Ook hier op Spa, toch totaal onnodig? Er zijn echt quasi geen duels meer op het scherp van de snee, zelfs niet in het pak of voor de podiumplaatsen.

Ik kijk de laatste tijd liever naar en ben meer gehyped voor de qualifs dan voor de race zelf. :unsure:

Ik heb de laatste tijd echt de grootste moeite om wakker te blijven tijdens een GP. En niet zozeer door de dominantie van RB/Verstappen, maar vooral door de DRS overtakes.

Ook hier op Spa, toch totaal onnodig? Er zijn echt quasi geen duels meer op het scherp van de snee, zelfs niet in het pak of voor de podiumplaatsen.

Ik kijk de laatste tijd liever naar en ben meer gehyped voor de qualifs dan voor de race zelf. :unsure:
Herkenbaar, ik zag vandaag toch nog enkele overtakes op andere plaatsen omdat Spa dat gelukkig toelaat en racers be racers, maar 100% gelijk van DRS, het is zo extreem voorspelbaar dat op het rechte stuk (soms zelf halfweg al) de overtake volgt. En verdedigen doet niemand - terecht - nog. Maar ze kunnen wel een sticker op de f1 homepage zetten met 429 overtakes during Belgian GP....

DRS idd compleet overbodig hier. 't Wordt wel eens tijd dat ze dat beginnen herzien op een aantal circuits.

Nochtans wel een aantal propere inhaalacties gezien zonder DRS. Er zijn jaren geweest dat het veel magerder was.

Jammer dat Albon zo ver buiten de punten gebleven is. Op die eerste softs was die niet te stoppen. Maar na pitstop 1 alles compleet om zeep op die mediums. Die 3de pitstop heeft niet geholpen.

En Piastri, dat viel ff tegen. Ik moet de beelden nog eens deftig bekijken, maar hij zat daar wel heel diep, da's bijna een garantie op stukken. Sainz kwam daar wel bruusk van links.

Laatst bewerkt:
FIA is nog bezig met een investigation op HAM: parking infringment on Kemmel straight. 🤣

Ik stop met kijken... Toch voor minstens een maand. 😛 Ik heb het vorige week al gezegd: fantastisch wat wagen RB gemaakt heeft. Het niveau waarop VER rondrijdt is torenhoog (die catch in de raiddilon). Maar de combinatie van de 2 heb ik intussen mijn buik wel van vol. Zelfs als ze hem achteraan zouden zetten dan weet je nog dat hij hem wint. De Schumacher jaren waren minder voorspelbaar. Hamilton die had ook al eens strijd met Rosberg. En McLaren in 88 had nog een strijd tussen de 2 ploegmaats op het scherpst. En ja er achter is wel wat strijd mogelijk. En niet dat ik daar geen respect voor heb, maar wie wil dat zien? 2e is gewoon de beste van de Losers zoals Senna ooit zei. Wie 2e eindigt weet volgend jaar niemand meer, en zeker niet als dat 2e is op 30seconden. Je start toch om te winnen, maar ik voel bij niemand op de grid nog dat geloof dat ze zelf zouden kunnen winnen. De laatste 3-4 GP's is dat geloof er gewoon uit gegaan.

Ik stop met kijken... Toch voor minstens een maand. 😛 Ik heb het vorige week al gezegd: fantastisch wat wagen RB gemaakt heeft. Het niveau waarop VER rondrijdt is torenhoog (die catch in de raiddilon). Maar de combinatie van de 2 heb ik intussen mijn buik wel van vol. Zelfs als ze hem achteraan zouden zetten dan weet je nog dat hij hem wint. De Schumacher jaren waren minder voorspelbaar.

Moet toch ook zeggen. Hamilton heeft jaren in de beste wagen gezeten maar hoe Verstappen domineert in de beste wagen is toch ook ongezien. Vroeger was ik fan van Vettel maar die zijn rijderskwaliteiten in duels lieten soms te wensen over. Als je nu Verstappen bezig ziet in duels en uitremacties. Bv Hamilton en Leclerc die uitremacties op het einde van Kemmel Straight. Ziet er echt poepsimpel uit terwijl dat eigenlijk niet zo is :/ De controle ook hoe hij wijdt rond Leclerc ging.. perfect gewoon.

Verstappen op Perez. Ik begon zelfs te twijfelen, rijden die met hetzelfde materiaal? Precies of Perez met een GP2 engine rondreed :p
Ik had wel het idee dat Verstappen in zijn 1ste stint op softs wat de kat uit de boom keek. Bandjes sparen om zijn stint te rekken met de aankomende regen.

Je kunt het een arrogante hollander vinden (ik vind dat zelf ook ^^), maar in de wagen het grootste talent wat ik in de afgelopen 30 jaar gezien heb. Liefst zou ik Verstappen terug in een mindere wagen zien om die uitspraak te zien bevestigen. Hopelijk 2026 of sneller -.-

Laatst bewerkt:
Ricciardo zijn rijstijl is veel compatibeler met de Red Bull.
Als ze slim zijn proberen ze hem toch terug in die Red Bull te krijgen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan