FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Volgens buienradar zou het dadelijk stoppen, daarna een uur geen regen. Stop eens met doemdenken allemaal...

Een gedachtekronkel dat mij te binnenschiet toen ik net Hulkenberg zag staan op de grid.

Stel gisteren was er kwalificatie voor de race, dus Parc fermé. Nu deze morgen was shoot-out voor de sprint, als die nu tegenvalt. Kunnen ze dan nog aan de wagen sleutelen en bv een afstelling waar ze wat beter kunnen inhalen instellen en dan in de Pits starten voor de sprint, en dus zo die wijziging in setup mee nemen naar de race?

Een gedachtekronkel dat mij te binnenschiet toen ik net Hulkenberg zag staan op de grid.

Stel gisteren was er kwalificatie voor de race, dus Parc fermé. Nu deze morgen was shoot-out voor de sprint, als die nu tegenvalt. Kunnen ze dan nog aan de wagen sleutelen en bv een afstelling waar ze wat beter kunnen inhalen instellen en dan in de Pits starten voor de sprint, en dus dat zo mee nemen naar de race?
Nee, vanaf de kwalificatie is er inderdaad parc fermé, dus de setup die je in FP1 bekomt is die voor heel het weekend.

Checo problemen?
Blijkbaar, maar hij zou ook gewoon niet in die situatie mogen zitten als je Max zijn snelheid ziet.

Stel u nu voor dat Ricciardo dit weekend Tsunoda naar huis blijft rijden... Dan gaat Perez toch niet met een gerust hart op vakantie lijkt me.

Iedereen weet wel dat ik het niet heb voor de Red Bulls, maar hier moet je gewoon toegeven dat Lewis naar buiten glijdt en in aanraking komt met Checo en diens wagen beschadigd waardoor die quasi onbestuurbaar werd. Indien er dan toch een penalty gegeven moet worden klopt het helemaal dat die naar Hamilton gaat. Maar met die 'indien' heb ik het moeilijk.
Moet hiervoor echt een penalty gegeven worden ? Ze zijn aan't racen hé. Ik zie die wagens graag op de limiet rijden en dan ga je er af en toe inderdaad eens over. Door dit te penaliseren zorg je er gewoon voor dat de piloten in de toekomst gewoon eieren voor hun geld kiezen en gewoon niet meer proberen in te halen. Het was ook niet dat Perez niet wist dat Hamilton er was. Op een bepaald moment zitten ze gewoon helemaal zij aan zij en toch koos Checo er voor om gewoon niet van het gas te gaan terwijl hij aan de buitenkant van een bocht zat. Op dat moment geef je je oftewel gewonnen oftewel accepteer je het feit dat die wagen die aan de binnenkant zit je wel eens zou kunnen raken wanneer die piloot de controle over zijn wagen verliest.

Ik heb op mijn gemak de replay vanuit Hamilton zijn oogpunt nog eens bekeken. Perez gaat daar redelijk traag ivg met hem, maar dat is nu eens echt geen bocht om te gaan inhalen. Ik kan de penalty ergens wel begrijpen omdat hij de problemen heeft opgezocht.

Goeie analyse van Sam Collins daarnet. Hij is 't ermee eens dat Lewis de fout begaat: 't is hij die een poging doet, niet zonder risico, en een beetje de controle verliest, met het contact als gevolg. Maar de penalty zelf is wat harsh volgens hem. Daar kan ik het mee eens zijn.

Ik heb op mijn gemak de replay vanuit Hamilton zijn oogpunt nog eens bekeken. Perez gaat daar redelijk traag ivg met hem, maar dat is nu eens echt geen bocht om te gaan inhalen. Ik kan de penalty ergens wel begrijpen omdat hij de problemen heeft opgezocht.

Geen bocht om in te halen ? Waarom niet. Op een bepaald moment zijn hun voorwielen naast elkaar dus zitten ze gewoon op gelijke hoogte. Waarom zou je daar dan wel niet kunnen inhalen ? Ik ben blij dat er eens echt ingehaald ipv al die saaie DRS overtakes (die er vandaag idd niet waren wegens gewoon geen drs)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan