FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik krijg medelijde met hen die tickets hebben gekocht. Veel meer dan de safety car gaan ze volgens mij nie te zien krijgen.
Meer nog, dit zou wel eens de doodsteek voor de Belgische GP kunnen worden.
Een beetje voorbarig, zondag ziet er op de meeste weersites echt nog goed uit!
Misschien dat er wel enkele aanpassingen aan het schema zullen zijn.

Teveel regen zou wel is rampzalig kunnen zijn nu er op alle 3 dagen een belangrijke sessie is. :cautious:

Hink zelf op twee gedachten over de veiligheid.

Ben zowat wanhopig voor auto's die moeilijker te controleren zijn zoals id jaren '80-90 ; Smaller, lichter, korter, minder downforce/PK, minder grip,... Mis de tijden waar een auto in iedere trage bocht slipte en ronddanste. Het is spectaculairder, je ziet de skills van de rijders beter en het zorgt automatisch voor meer inhaal manoeuvres.
(Wil eigenlijk ook terug mechanische mankementen. Vroeger kon je een dominant team hebben maar ieder jaar won er is een kleiner team omdat de topteams uitvielen. Gaat ntrlk. nooit gebeuren met de fabrikanten-teams van vandaag.)

Tegelijkertijd wilt niemand doden zien vallen...
Blijkbaar hebben F2 auto's al dezelfde veiligheidscell als F1? Dacht dat ze misschien de veiligheid konden opkrikken over alle divisies heen.
En ben ook wel beniewd naar hoeveel doden+zwaargewonden er gevallen zijn sinds bv. 2000. Op een jaar tijd racen er 100'n(1000'n?) auto's over Spa voor god weet hoeveel km's.
Alonso en Verstappen zijn bv. tegen veranderingen in Spa.

Vorig jaar was hij P1 na 10 ronden, toen startte hij 14. Dus vertrekken van P6 is een piece of cake voor hem.

Wat ik wel jammer vind, is dat de race op Spa maar 44 ronden duurt, ik weet dat dit te maken heeft met het aantal kilometers, maar de race is altijd zo snel voorbij.

Wat ik wel jammer vind, is dat de race op Spa maar 44 ronden duurt, ik weet dat dit te maken heeft met het aantal kilometers, maar de race is altijd zo snel voorbij.
Het heeft inderdaad met de afstand te maken: races duren altijd 300 km + 1 ronde. Men telt dus rondes tot ze over de 300 km zitten, en dan doen ze er nog 1 ronde bij. Hoe lang de GP duurt heeft dus eigenlijk bijna niets te maken met de lengte van een ronde, maar wel met de gemiddelde snelheid van een ronde. Hoe sneller het circuit, hoe rapper ze die 300 km gereden hebben. Daarom zijn Monza en Spa inderdaad wat korter in tijd, en komt Monaco vaak in de buurt van de 2 uur grens (daar zijn doorgaans nog meer safety cars ook).

Het heeft inderdaad met de afstand te maken: races duren altijd 300 km + 1 ronde. Men telt dus rondes tot ze over de 300 km zitten, en dan doen ze er nog 1 ronde bij. Hoe lang de GP duurt heeft dus eigenlijk bijna niets te maken met de lengte van een ronde, maar wel met de gemiddelde snelheid van een ronde. Hoe sneller het circuit, hoe rapper ze die 300 km gereden hebben. Daarom zijn Monza en Spa inderdaad wat korter in tijd, en komt Monaco vaak in de buurt van de 2 uur grens (daar zijn doorgaans nog meer safety cars ook).
Races zijn minimaal 305km ;)

Monaco is trouwens maar 260 km ipv 300 km, anders zou het nog langer duren.
Ik vind Singapore ook zo een GP die precies eeuwen duurt, maar die is imo nog steeds interessanter dan Monaco

Ik dacht zelfs dat 1 van de vele voorwaarden voor een track grade 1 licentie het circuit max 7km lang mag zijn. Spa heeft wel een uitzondering gekregen voor die paar meter dat ze langer zijn.

Monaco is trouwens maar 260 km ipv 300 km, anders zou het nog langer duren.
Ik vind Singapore ook zo een GP die precies eeuwen duurt, maar die is imo nog steeds interessanter dan Monaco
Gewoon een TT van Monaco maken. 5-10 rondes op softs balls to the wall.

Sebiet een quali (als hij doorgaat) met amper practice. Dat gaat voor speciale results zorgen.

Leegloop bij Alpine nu ze daar onlangs van CEO gewisseld hebben is het nu szafnauer, permane en fry die plaats ruimen. Fry gaat naar Williams.

Leegloop bij Alpine nu ze daar onlangs van CEO gewisseld hebben is het nu szafnauer, permane en fry die plaats ruimen. Fry gaat naar Williams.
Daarnet itv met de Interim principal (Bruno Famin).
Ik reageerde net als Buxton erna. Wat een hoop zever. Op geen enkele vraag geantwoord en ze spreken weer over een 'groot plan' en dat er daarom veranderingen moesten komen. El plan. Hoelang zeggen ze dat al bij Renault? Ze maken zich weer eens belachelijk.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan